۱۳۸۷ شهریور ۱۶, شنبه

رابین هودهای واقعی در یونان



رسانه‌های محلی، در پی موج حملات اخیر، نام «رابین‌هودها» را برای این افراد به کار می‌برند.



آنارشیست‌های یونانی روز پنج‌شنبه به یک سوپرمارکت حمله کرده و غذاهای آن را به رایگان میان مردم توزیع کردند.به گزارش رویترز؛ این واقعه، بخشی از آخرین موج اینگونه حملات است که در اثر افزایش قیمت کالاهای مصرفی شکل گرفته‌اند. پلیس گفت که حدوداً 20 فرد غیرمسلح که اکثراً نقاب‌های سیاه بر چهره داشتند، در روز به یکی از فروشگاه‌های شهر تسالونیکی در شمال یونان یورش بردند. رسانه‌های محلی، در پی موج حملات اخیر، نام «رابین‌هودها» را برای این افراد به کار می‌برند.بنا بر این گزارش؛ یکی از افسران پلیس گفت: «آنها صرفاً بسته‌های ماکارونی، برنج و شیر را برداشته و وسط خیابان می‌ریزند تا مردم جمع کنند. آنها هیچ‌وقت پول ندزدیده‌اند یا به کسی آسیب نرسانده‌اند... هنگامی که آنها بدون نقاب پیدایشان می‌شود، مردم از اینکه اکثر آنها زن هستند تعجب می‌کنند.»هزینه‌های فزایندۀ زندگی، بیکاری را به نگرانی اصلی یونانی‌ها تبدیل کرده است. نرخ رسمی تورم به بیشترین سطح در 10 سال اخیر (4.9%) رسیده است، هرچند قیمت بسیاری از اقلام با سرعت بیشتری افزایش پیدا کرده است.

اين طوطي به دو زبان اسپانيايي و انگليسي آشناست.


يك طوطي محبوس در قفس را يافتند كه صداي دخترانه را تقليد مي‌كرد


فريادهاي درخواست كمك يك طوطي خانگي در نيوجرسي آمريكا سبب شد، تا پليس به خيال كمك به شهروند نيازمند به پشت در خانه


طوطي برود.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، همسايگان صاحب اين پرنده سخنگو، پس از آن كه صداي جيغ و فرياد از درون خانه همسايه خود شنيدند، به پليس تلفن كرده و از آن‌ها كمك خواستند.ماموران پليس پس از رسيدن به محل، با شنيدن زياد «كمك، كمك» به سمت در خانه هجوم برده و در را شكستند.اما به جاي يافتن يك انسان، يك طوطي محبوس در قفس را يافتند كه صداي دخترانه را تقليد مي‌كرد.به گفته «اولين دلئون» ـ صاحب اين طوطي سخنگو ـ اين اولين باري نيست كه طوطي 10 ساله‌اش كه «لونا» نام دارد، به تقليد صدا پرداخته و پليس، آتش نشاني و ديگر گروه‌هاي نجات را به خانه كشانده است.هفت سال قبل، اين طوطي با تقليد صداي يك كودك براي چندين ساعت، سبب شده بود، تا خدمات بهزيستي نيوجرسي توسط همسايه‌ها به محل آمده و در مورد صدا تحقيق كنند.همسايه‌هاي بيچاره فكر كرده بودند، يك كودك توسط والدين خود رها شده است.اما خانم «اولين دلئون» معتقد است كه طوطي او باهوش است و تنها صداهايي را كه از تلويزيون مي‌شنود، تقليد مي‌كند.اين طوطي به دو زبان اسپانيايي و انگليسي آشناست.

شهر نوی با آبرو



راه‌اندازي دفتر مشاوره براي همسر صيغه‌اي در قم
اخيرا يك نفر روحاني بنام "ر. ق " با داير نمودن دفتري در قم به امر مشاوره براي يافتن همسر صيغه‌اي براي افراد مي‌پردازد.
اين فرد كه خود را آيت‌الله به مردم معرفي كرده ، با نصب تابلوئي با مضمون «همراه با شما در غم و شادي» در محل دفترش اقدام به پخش شماره تلفن‌هايي براي مشاوره در سطح قم نموده است.
هر روز تعدادي از مردان براي مشاوره در زمينه يافتن همسر موقت به اين دفتر مراجعه مي‌كنند كه براي حق مشاوره مبلغ 50 هزار ريال از آنها اخذ مي‌شود.
براساس اين گزارش، برخي مواقع حدود 20 نفر زن در دفتر حضور داشته و براي مراجعين صيغه مي‌شوند.
لازم به ذكر است به هنگام مراجعه مردان، وي با نشان دادن زنان حاضر در دفتر به آنها اعلام مي‌كند هر كدام از اين خانمها را مي‌خواهيد انتخاب نموده تا صيغه را براي شما جاري نمايم.
از برخي از مراجعين براي جلو انداختن نوبت گاها تا مبلغ 300 هزار ريال گرفته مي شود. برخي از زنان در طول روز براي چند مرد بدون رعايت عده صيغه مي‌شوند و در اين خصوص از فتواي برخي از مراجع تقليد سوء استفاده مي‌شود.
گفتني است اين فرد كانديداي چهارمين دوره انتخابات خبرگان رهبري از حوزه انتخابيه قم بود كه رد صلاحيت شده است و همسر و فرزندان وي بعلت برخي مسائل از وي جدا شده و در شهر يزد زندگي مي‌كنند.
گفته مي شود وي در مراجع قضايي و انتظامي داراي پرونده‌هايي در زمينه مزاحمت براي بانوان ، ايجاد ضرب و شتم و مزاحمت و سلب آسايش مردم و .... مي‌باشد.