۱۳۹۲ خرداد ۴, شنبه

ترکیه روسپیان گمنام امام زمان را دستگیر کرد

روزنامه حریت چاپ ترکیه با انتشار گزارشی از بازداشت یک گروه از زنان ایرانی وابسته به سپاه پاسداران در شهرمرزی ایغدیر به اتهام جاسوسی از مقامات نظامی، امنیتی و دولتی این کشور در پوشش روسپیگری و ازدواج های موقت با این مقامات خبر داد. حدود ۹ ماه پیش پلیس امنیت ترکیه طی گزارش های دریافتی از سوی مردم یک گروه 24 نفره را که در پوشش فروشنده سنگ های تزئینی به فعالیت های جاسوسی و جمع آوری اخبار و اطلاعات می پرداختند بازداشت می کند. 10 زن ایرانی از این گروه 24 نفره به ایران بازگردانده می شوند. این گزارش می افزاید سرویس اطلاعاتی ترکیه تعدادی از این زنان را که به صورت غیرقانونی مجددا وارد ترکیه می شود را تحت نظر می گیرد و روز هشتم ماه می مجددا این افراد به اتهام جاسوسی از طریق ازدواج موقت با نظامیان، مقامات امنیتی و دولتی و جمع آوری اطلاعات محرمانه از مراکز حساس و امنیتی ترکیه بازداشت می شوند. سازمان امنیت ترکیه اعلام کرده است که در بازجویی های صورت گرفته این زنان اعتراف کرده اند که با مدارک جعلی که سپاه پاسداران در اختیار آنها قرار داده است و با هدایت و راهنمایی آنها به صورت غیرقانونی وارد خاک این کشور شده اند و بارها نیز به صورت غیرقانونی به ایران ورود و خروج داشته اند. این زنان اعتراف کرده اند که از سوی سپاه پاسداران مامور شده بودند تا خود را به مقامات امنیتی،نظامی و دولتی ترک نزدیک کنند و از طریق ازدواج موقت با آنها اخبار و اطلاعات محرمانه ی مورد نیاز دستگاه اطلاعاتی پاسداران را جمع آوری نمایند. به گزارش سازمان امنیت ترکیه از منزل دو تن از این زنان که هویت آنها زهرا-ی و الوینا-آ معرفی شده است مقادیر زیادی اسناد محرمانه جمع آوری شده و همچنین تصاویر برهنه برخی مقامات دولتی و نظامی ترک کشف شده است

انتقاد وزیر خارجه آمریکا از رد صلاحیتها و عدم شفافیت در انتخابات ایران

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه 24-05-2013 در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در تل آویو با اشاره به ردصلاحیت برخی نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: " با حذف برخی نامزدها و عدم شفافیت انتخابات، غیرمحتمل است آنهايی که در لیست تائیدشدگان هستند، خواسته مردم ایران برای ایجاد تغییر را نمایندگی کنند." به گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: "در روند انتخابات ایران، این نهادهای غیرمنتخب و غیرپاسخگو هستند که تصمیم می گیرند چه کسانی نامزد انتخابات شوند و این واقعا تعجب آور است." جان کری اقدام شورای نگهبان ایران در رد صلاحیت صدها نامزد انتخابات ریاست جمهوری، را "سد کردن مسیر تحقق دموکراسی به شیوه ای مشروع" نامید و افزود:"وقتی نهادی که منتخب مردم نیست فقط براساس این که یک فرد چقدر در راستای منافع حکومت است، درباره نامزدهای انتخابات تصمیم می گیرد، به سختی می توان گفت که روندی آزاد، منصفانه و شفاف حاکم است." وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: "با رد صلاحیت گروهی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران به سختی می توان پذیرفت که رأی گیری به شیوه ای آزاد، رضایت بخش، دست یافتنی یا قابل نظارت انجام می شود." کری نهاد ناظر بر صلاحیت کاندیداها در ایران را "شورای نانگهبان" نامید و گفت که فکر نمی کند روند این شورا که به گفته وی پاسخگوی مردم نیست برای کسی مایه تعجب و شگفتی نباشد. وزیر امور خارجه آمریکا افزود: "باید نهاد دیگری که نماینده اراده مردم ایران است، هدایت انتخابات را به عهده داشته باشد." وزیر امور خارجه آمریکا به اقدامات اخیر جمهوری اسلامی برای محدود کردن اینترنت در ایران اشاره کرد و بیان داشت: " نشانه های نگران کننده ای هست که نشان می دهد دولت ایران در حال برداشتن گام هایی برای کاهش سرعت یا قطع اینترنت در آن کشور است.

اسفندیار رحیم ‌‌مشایی: " الان دوره رسوایی فرارسیده است

به دنبال رد صلاحیت برخی کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، اسفندیار رحیم مشایی با انتقاد از برخورد های سپاه٬ قوه قضائیه و حامیان علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با هواداران وی و احمدی نژاد هشدار داده که دوره رسوایی فرا رسیده و تیم رئیس دولت صد درصد پیروز خواهد شد. صلاحیت برخی کاندیدهای ریاست جمهوری از جمله رحیم مشایی برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان رد شده است اما او به همراه محمود احمدی نژاد گفته است که موضوع رد صلاحیت خود را پیگیری خواهد کرد. به گزارش دیگربان ، رحیم مشایی این مطالب را روز دوشنبه 20 -5-2013 در جریان یک سخنرانی در میان حامیان خود بیان کرده است و روز پنجشنبه در خبرگزاری "نمنا" متن سخنرانی مشایی را منتشر کرده است. مشایی در این سخنرانی مسائلی را به صورت انتقاد مطرح کرده بود وی در واکنش به انتقادها از حضور احمدی نژاد در وزارت کشورگفته بود: "چه طور رئیس جمهور می تواند در پایان دور اول ریاست جمهوری برای ثبت نام خود به ستاد انتخابات وزارت کشور برود، ولی نمی تواند برای معرفی یا همراهی شخص دیگری به آنجا برود؟" او بدون اشاره به جریان مخالف وی که از اصولگرایان حامی آیت الله خامنه ای تشکیل می شوند، گفته بود: "متأسفانه برخی از دستگاه هایی که باید به شدت از سیاسی کاری پرهیز کنند، تحت تأثیر اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری ها قرار گرفته و فراموش می کنند واکنش های آن ها اعتماد جامعه را زیر سئوال می برد." وی در ادامه انتقادهایش گفت :" یک فضایی ساخته اند که از اول نشان دهند ما غیرقانونی و مخالف قانون هستیم؛ این فضا سازی ها اصلا معنی ندارد چون ما نیازی نداریم که خلاف و مخالف قانون باشیم؛ آنهایی به بی قانونی نیاز دارند که به خانه های مردم می ریزند و از یک سایت می ترسند، تعطیل کردن یک سایت یعنی چه؟ یعنی ترسیدن از حرف و پیام؛ و کسی که از حرف و پیام می ترسد از جنس پیامبر، امام، دین، آسمان، حقیقت و جوهر درخشان انسان نیست". مشایی خطاب به هواداران خود و احمدی نژاد گفته است :" صبور باشند، ما فقط در مسیر قانون حرکت می کنیم؛ ما تحت نظر ولی فقیه هستیم و ظلم را هم برنمی تابیم چرا که معتقدیم ولی فقیه هم ظلم را برنمی تابند، حتی اگر در کار ما وقفه ای ایجاد شد، شما امیدوار باشید و بدانید که ما تا شب انتخابات داغ داغ حضور داریم حتی اگر به ما فرصت صحبت در تلویزیون را ندهند. من معتقد هستم که پیروزی ما صد درصد و قاطع است. اسفندیار مشایی گفته است :" سایت هایی با هزینه های کلان ایجاد می شوند که فقط دستور دارند مشایی را خراب کنند، این روش کار، حذفی است و اگر در کوتاه مدت یک نفر با این روش حذف شد که هیچ، ولی امان از زمانی که حذف نشود؛ چرا که مانند موجی است که برمی گردد و رسوا می کند." وی تهدید کرده که :" الان دوره رسوایی فرا رسیده است و هرچه جلوتر می رویم، دیگر من نباید حرف بزنم بلکه افرادی هستند که باید از ترس، پشت دیگران خود را مخفی کنند.

نامه‌ تازه‌ای از کشیش زندانی ایرانی-آمریکایی منتشر شد

سعید عابدینی، کشیش ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران، در نامه ای که به تازگی منتشر شده است مجددا از شرایط سخت خود در زندان گفته است. کشیش عابدینی که ۳۳ سال سن دارد، دوران محکومیت هشت ساله خود را در زندان اوین تهران می گذراند. شبکه خبری فاکس می گوید این کشیش مسیحی که به دلایل عقیدتی در ایران دستگیر و محکوم شده است، به تازگی و پس از هفته ها انزوا، در دیدار با نزدیکان خود نامه ای را به آنها داده که در نهایت به دست نغمه، همسر سعید عابدینی رسیده است. همسر آقای عابدینی که به همراه دو فرزند خود در ایالات متحده به سر می برد و از بیم بازداشت در ایران، هنوز از همسر خود دیدار نکرده است. بر اساس گزارش شبکه خبر فاکس، کشیش عابدینی در نامه خود نوشته است: «در جریان محاکمه ام شنیدم که دستگیری و زندانی شدن من موجب اتحاد میان کلیساهای مذاهب مختلف مسیحی، از شهرها و کشورهایی مختلف شده که به دلیل تفاوت هایشان [پیش از این] هرگز به یکدیگر نمی پیوستند». او از این «اتحاد» ابراز خوشحالی کرده و می نویسد خشنود است که «زنجیرهایی که امروز مرا در بر گرفته، به رشته ای برای اتحاد و عمل و عبادت بدل شده است.» کشیش سعید عابدینی تا به امروز نزدیک به ۲۴۰ روز را در زندان گذرانده و دوره هایی از این مدت را در سلول انفرادی بوده است. این کشیش ایرانی-آمریکایی در نامه ای دیگر که از زندان فرستاده و در فرودین ماه در خارج از ایران منتشر شده بود، نوشته بود «در زندان کتک خورده است و به خاطر دینش اجازه درمان نیز به او داده نشده است». به گزارش شبکه خبری فاکس، بنابر آنچه خانواده کشیش عابدینی گفته و وکلای او تایید کرده اند، این کشیش زندانی در یک مورد بر اثر صدمات ناشی از شکنجه های فیزیکی دچار خونریزی داخلی شد. بیش از یک دهه پیش، سعید عابدینی کار خود را به عنوان یک روحانی مسیحی و سازمان دهنده کلیساهای خانگی برای نوکیشان مسیحی ایران آغاز کرد. آقای عابدینی چند سال پیش در ایران بازداشت شد اما با دادن تعهد رسمی پذیرفت از این پس فعالیت های مذهبی خود را در این کشور متوقف خواهد کرد. او مهر ماه سال گذشته به ایران بازگشت و در همین زمان توسط نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی بازداشت و به زندان اوین فرستاده شد. در نهایت بهمن ماه گذشت به هشت سال زندان محکوم شد. آقای عابدینی اتهام تبليغ مجدد مسيحيت در ايران را رد کرده و گفته است که تنها برای راه اندازی يک يتيم خانه به ايران سفر کرده بود.