۱۳۹۱ تیر ۱۲, دوشنبه

نرگس محمدی باز هم با صورت کبود

نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر روز شنبه باز هم با صورت کبود شده در سالن ملاقات حاضر شد با این تفاوت که این بار این ملاقات بر خلاف دفعات قبلی از پشت کابین انجام شد.

 وضعیت جسمانی نرگس محمدی وخیم تر از قبل شده به گونه ای که وی روزی دو تا سه بار دچار فلج عضلانی می شود. آخرین بار صبح روز شنبه، چند ساعت پیش از ملاقات هفتگی بود که  در دستشویی زندان به زمین خورد و دور چشمان وی شدیدا کبود شد.
این در حالی است که در تاریخ ۹۱/۴/۴ دادسرای زندان اوین  با بستری شدن وی در بیمارستان موافقت کرده است  اما ریاست زندان زنجان  در اقدامی تعجب برانگیز تا کنون از این اقدام خودداری کرده  و تا کنون نیز دلیلی برای امتناع از این دستور هم ارائه نکرده اند. این سرپیچی از حکم صادر شده با اعتراض خانواده خانم محمدی مواجه شده است

صدور ویزا برای زائران ایرانی را 'متوقف شد / از کشور عربستان

سازمان حج و زیارت ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عربستان سعودی صدور ویزا برای ایرانیانی را که قصد دارند به حج عمره بروند متوقف کرده است.
بنا به این اطلاعیه، توقف صدور ویزا برای ایرانی‌ها از ۳۱ خرداد آغاز شده است.
سازمان حج و زیارت ایران گفته است که سیستم صدور ویزا "برای برخی از کشورهای اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران" متوقف شده است، اما نامی از کشورهای دیگر نبرده است.
در این اطلاعیه آمده است که ویزاهای صادرشده معتبر هستند و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان در حال تلاش برای بر طرف کردن این مشکل است.
مدتی است تنش میان ایران و عربستان بالا رفته است.
ایران حدود دو هفته پیش و در پی مرگ امیر نایف، ولیعهد عربستان، هیچ نماینده‌ای برای شرکت در مراسم دفن او نفرستاد.
خودداری ایران از فرستادن نماینده در اعتراض به اعدام چند تبعه ایرانی در عربستان انجام گرفته بود.
این افراد به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شدند. مقامات ایرانی می‌گویند آنان از دادرسی عادلانه و دسترسی به خدمات کنسولی محروم بوده‌اند.
تنش میان ایران و عربستان به حدی بالا رفته است که ابهاماتی درباره دعوت از پادشاه عربستان به شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، که شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود، پیش آمده بود