۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۳, شنبه

وزیر نفت ایران: صادرات نفت به اتحادیه اروپا قطع می‌شود


رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفته است اگر پس از نشست بغداد تحریم‌های نفتی ایران لغو نشود، وزارت نفت ایران حتما صادرات نفت به کل کشورهای اروپایی را قطع خواهد کرد.اشاره وزیر نفت ایران به دور جدید مذاکرات کشورهای دارای حق وتو به‌علاوه‌ی آلمان با ایران در تاریخ ۲۳ ماه مه (۳ خرداد) است که قرار است در بغداد برگزار شود. وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران "طرح پیش‌دستانه" توقف صادرات نفت به اروپا را منجر به افزایش قابل توجه بهای نفت در بازار جهانی دانسته است.به گزارش منابع خبری ایران رستم قاسمی همچنین از عدم مشکل ایران برای فروش و دریافت مبالغ حاصل از صادرات نفت سخن گفته است.در همین زمینه محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز توقف کامل صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا را باعث به وجود آمدن تبعاتی برای قیمت نفت دانسته است.صنعت نفت ایران به علت نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور، از طرف کشورهای غربی تحریم شده است.به موجب تحریم‌هایی که وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اجلاس بروکسل تصویب کرده‌اند، این اتحادیه از ماه ژوئن‌۲۰۱۲ دیگر از ایران نفت نخواهد خرید. همچنین کلیه‌حساب‌های بانک مرکزی ایران در سطح اتحادیه اروپا مسدود خواهد شد

فشار تحریم ها و کاهش تولید نفت ایران

در آخرین گزارش ماهانه اوپک به نقل از منابع ثانویه آمده است که میزان کل تولید روزانه نفت خام اعضای این سازمان در ماه گذشته (آوریل) با ۳۲۰ هزار بشکه افزایش، به ۳۱ میلیون و ۶۲۰ هزار بشکه رسیده است. این در حالی است که برخلاف بسیاری از اعضای اوپک، تولید نفت ایران در ماه آوریل، کاهش داشته و تنها سه میلیون و ۱۹۶ هزار بشکه در روز بوده است داده‌های اوپک نشان می‌دهد که در ماه آوریل از میزان تولید روزانه نفت الجزایر و قطر به ترتیب نزدیک به ۲۷ هزار بشکه و حدود ۵ هزار بشکه کم شده است، ولی میزان کاهش تولید روزانه نفت ایران در مدت تنها یک ماه، بیش از ۱۳۴ هزار بشکه بوده است.
اوپک به نقل از گزارش منابع ثانویه اضافه کرده است که با وجود کاهش تولید نفت خام ایران، دیگر کشورهای عضو این سازمان توانسته‎اند بر میزان تولید نفت خود اضافه کنند؛ عراق که اصلی‌ترین رقیب ایران در افزایش ظرفیت تولید نفت بین کشورهای عضو اوپک خوانده می‌شود، در فاصله ماه‌های مارس تا آوریل ۲۰۱۲ میلادی توانسته است نزدیک به ۲۱۸ هزار بشکه به تولید نفت خام خود اضافه کند و به تنهایی جبران‌کننده کاهش سهم نفت ایران در بازار جهانی باشد

وقتی جامعه ایران تک صدایی شده است، وقتی صدای دیگران خفه می شود

وقتی در برنامه پارازیت به شاهین نجفی یک دقیقه وقت داده شد تا هر چه می خواهد بگوید، او یک دقیقه سکوت کرد. در این زمان می شد هزاران حرف از او شنید. یک دقیقه ای که بسیار طولانی نشان می داد.
شاهین ها در ایران بسیار زیادند. بسیار حرف برای گفتن دارند ولی نه کسی به آنها اجازه حرف زدن می دهد و اگر هم حرفی بزنند عاقبتشان با کرام الکاتبین است. با این حال آنچه شاهین خوانده است گفته هایی است که در جامعه جریان دارد و غیر رسمی بیان می شود.
وقتی جامعه ایران تک صدایی شده است، وقتی صدای دیگران خفه می شود، وقتی کسانی که می خواهند حرف بزنند سرکوب می شوند، وقتی مجید توکلی ها به جرم صحبت کردن، سالهای جوانی خود را در زندانها و سلول ها سپری می کنند(ای کاش صدایش را پخش می کردید تا مردم بدانند گناهش چیست!) آیا نباید انتظار داشت اینها مانند بغضی در گلو انباشته شود؟
شاهین انفجار این بغض است. وقتی سالهای سال صدایش را نشنیدید باید انتظار انفجارش را می داشتید. انفجاری که وادارتان کرد به اینکه اعتراف کنید شنیدیم.
شاید بتوان بر قسمتهایی از متن ترانه اش ایرادی گرفت ولی باید به شجاعتش تبریک گفت.
هم اکنون هم در جامعه ایران صداهای زیادی وجود دارد که شما خود را به نشنیدن می زنید. می توانید نشنوید ولی انفجار آنها را هم خواهید دید

رهبر حماس: به خاطر ایران وارد جنگ نمی‌شویم


رهبر جنبش اسلامی حماس در مصاحبه‌ای گفته است در صورت حملۀ اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران، حماس به پشتیبانی از ایران وارد کارزار نخواهد شد.اسماعیل هنیه، نخست وزیر جنبش حماس، روز پنجشنبه (۱۰ مه) در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: «حماس یک جنبش فلسطینی است که در داخل قلمرو فلسطینی فعالیت می‌کند و عملیات سیاسی و نظامی خود را تنها در چارچوب منافع مردم فلسطین به اجرا در می‌آورد.»آقای هنیه افزود: «ایران از ما هیچ تقاضایی نکرده است و ما فکر می‌کنیم که ایران به ما نیازی ندارد.»آقای هانیه که در مقر فرماندهی خود در نوار غزه به سؤالات خبرگزاری رویترز پاسخ می‌داد، اظهار داشت: «اسرائیل تهدیدهای خود را اعلام کرده و به توضیح و تفسیر آنها هیچ نیازی نیست. اما فکر می‌کنم که چنین اقدامی برای سراسر منطقه پیامدهایی سنگین به دنبال خواهد داشت.»اسرائیل بارها گفته است که از هر امکانی، از جمله حمله نظامی، استفاده می‌کند تا از تکمیل برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری کند، اما ایران تأکید دارد که برنامه هسته‌ای آن دارای مقاصدی صرفا صلح‌جویانه است

مـن زنـم... به یاد بیاوریم تمامی زنان آزاده سرزمین‌مان را


من زنم و به همان اندازه از هوا سهم می برم که ریه های تو! درد آور است که من آزاد نباشم تا تو به گناه نیفتی، قوس های بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایت می آیند، تاسف بار است که باید لباسهایم را به میزان ایمان تو تنظیم کنم. «سیمین دانشور»
پیامک ها یک به یک از راه میرسند. پیام هایی که غالباً از سوی دوستان هم جنس ات فرستاده میشوند برای یادآوری روزی که در تقویم رسمی این روزهای ایران، «روز زن و روز مادر» نام نهاده اندش. 
با خودت می گویی هشت مارس یا بیستم جمادی الثانی یا فلان تاریخ شمسی، چه فرقی می کند؟ مهم بزرگداشت مقام زن است. و به یاد آوردن زنانی که سالها برای رسیدن به برابری و حقوق مساوی با مردان، از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب این کره خاکی، جنگیده اند. 
در این روز که روز زن نام نهاده شده است به یاد بیاوریم؛ نسرین ستوده، نرگس محمدی، بهاره هدایت، مهدیه گلرو، نازنین خسروانی، عاطفه نبوی، شبنم مقدم و... تمامی زنان آزاده سرزمین مان را که میله های زندان و دوری از فرزندان و عزیزانشان بهای سر دادن فریاد آزادی خواهی شان بوده است