۱۳۸۷ شهریور ۶, چهارشنبه

به 33 سال حبس محکوم شده

During a brief court appearance on March 5, Mohammed Taher-azar yelled out that he hates all Americans, all Jews and called his court-appointed attorney a moron.


يک دانشجوي سابق دانشگاه کاروليناي شمالي به دليل راندن اتومبيل به سوي جمعي از دانشجويان در محوطه دانشگاه که وي آن را تلاشي براي گرفتن انتقام مرگ مسلمانان در ساير کشورها توصيف کرده، به 33 سال حبس محکوم شده است. يه گزارش دانمارک نیوز به نقل از بي‌بي‌سي، "محمد طاهري آذر" که متولد ايران اما شهروند آمريکاست اوايل ماه جاري در برابر 9 مورد اتهام تلاش براي قتل در حمله ماه مارس 2006 به گناه خود اعتراف کرده بود. در آن حمله يک نفر از ناحيه سر زخمي شده و چندين تن ديگر به دليل پرش از مسير راندن اتومبيل جراحت‌هاي سطحي برداشته بودند. در همين راستا "کارن هارمن" از قربانيان حادثه، روز گذشته گفت: وقتي جيپي را ديدم که به طرف جمع ما مي آمد، ابتدا تصور کردم به طرف ديگري خواهد رفت اما در نهايت با ما برخورد کرد. وي در اين باره در دادگاه گفت: اما بي‌اغراق مي گويم راننده پاي خود را گذاشت روي گاز. يک لحظه بعد من نقش زمين بودم و از درد زانويم را بغل کردم. "مايکل آلسپ" استاد تاريخ که در آن حادثه دچار شکستگي استخوان شده نيز گفت او در لحظه حادثه نگران جانش بود. "محمد طاهري آذر" در دادگاه حضور يافت اما در پاسخ به اين سوال که آيا مي‌خواهد به نمايندگي از خود سخن بگويد يا نه، جواب رد داد اما "ليدا طاهري آذر" خواهر متهم شهادت داد که عمل برادرش با شخصيت جوان ساکتي که با او بزرگ شده بود مطابق نيست. وي گفت که احساس مي کند برادرش تحت تاثير نفوذ ديگران دست به يک عمل نابخردانه زده است. تمامي اتهامات اوليه به منظور اعمال مجازات، در دو دسته اتهامات تلاش براي قتل جمع‌بندي شد. متهم براي هر يک از آنها 13 تا 16 سال و نيم زندان گرفت. هنگامي که در ابتداي محاکمه از "طاهري آذر" پرسيده شد چيزي براي گفتن دارد، ضمن تشکر از قاضي گفت: فرصتي به وجود آورده تا مشيت الهي گسترش پيدا کند. بنابر گزارش‌ها، اين دانشجوي آمريکايي ايراني‌تبار به بازجويان گفته بود که قصد داشته "مرگ يا قتل مسلمانان در سراسر جهان را تلافي کند." او که اکنون 25 سال دارد، متولد ايران است اما از کودکي در آمريکا بود و تابعيت اين کشور را پذيرفته است. وي در نزديکي شهر شارلوت در کاروليناي شمالي بزرگ شده و در سال 2005 در رشته روانشناسي و فلسفه از دانشگاه ايالتي
کاروليناي شمالي در چپل هيل فارغ التحصيل شده
است

"بهنام زارع" اعدام شد

"بهنام زارع" اعدام شد او را 3 سال نگهداشتند تا به سن اعدام برسد!

"بهنام زارع" جوانی که در 15 سالگی مرتکب قتل شده بود، پس از 3 سال زندان و رسیدن به سن 18 سالگی که گاهی بعنوان سن اعدام در جمهوری اسلامی مراعات می شود، روز گذشته به دار آویخته شد!
وی در 15 سالگی، دوست خود را در یک نزاع کشته بود و هنوز بدرستی معلوم نیست ریشه های پافشاری مقامات قضائی و انتظامی برای اعدام وی چه بود. مقتول نسبتی با مقامات داشت؟ قاتل خط و ربط سیاسی داشت و یا فرزند پدر و یا مادری بود که خط و ربط سیاسی داشتند؟ از یکی از قومیت های ایرانی و مغضوب حکومت بود؟
در شرایطی که متهمین و محکومین بسیاری در زندان اند که قتل کرده و یا متهم به قتل اند، با قبول همه فشارهائی که از مجامع بین‌المللی و داخلی بدلیل نوجوان بودن قاتل هنگام وقوع قتل وجود داشت حكم اعدام اجرا شد و به همین جهت سئوالات بالا به اذهان خطور می کند.
هفته گذشته، جوان دیگری بنام رضا حجازی با شرایطی مشابه بهنام زارع در اصفهان اعدام شد.

ایکاش، آقایان و فرماندهان هم می دیدند








!ایکاش، آقایان و فرماندهان هم می دیدند

آنچه می بینید، نمونه نیست، حداقل در حاشیه شهرهای بزرگ ایران "عمومی" است! و این حاشیه نشینان که روستائیان آواره ایران اند، از 5 تا 8 میلیون تخمین زده می شوند. به سود رهبر و بلند پایگان حکومتی و فرماندهان نظامی بود که روزی دو ساعت آنها را پای کامپیوتر نشانده و با اینترنت پرسرعت، حداقل حالا که نمی روند تا با چشم خود ببینند، از روی شبکه "یوتوب" فیلم هائی که از ایران روی این شبکه است را می دیدند. شاید پس از مدتی به ادعای ابرقدرتی خویش که از وزارت دفاع و صنایع نظامی و پادگان های سپاه و مراکز فعالیت اتمی فراتر نمی رود، بیشتر می‌اندیشیدند.