۱۳۸۷ شهریور ۳۱, یکشنبه

حتی یه حیوان به درد و بدبختی یه حیوان دیگه نمیخنده


طي هفته هاي اخير، اخبار بسياري، حاكي از افزايش فشار بر جامعۀ بهايي ايران بود. دستگيري بيش از سيصد نفر از پيروان اين آئين، بنقل از روزنامۀ خراسان به اتهام جاسوسي و اقدام عليه امنيت ملي از جملۀ اين فشارهاست.
هفدهم ماه مه، هفت تن از رهبران اين جامعه در تهران بازداشت شدند و تاكنون نيز در زندان بسر مي بردند. بدنبال اين دستگيري، كمپين بين المللي حقوق بشر در ايران، خواستار توضيح مقامات قضايي ايراني دربارۀ علل اين دستگيري شده بود. پس از انفجار در مسجد شيراز در ارديبهشت هشتادوهفت نيز، جامعۀ بهاييان اين شهر متهم به دست داشتن در اين بمبگذاري شدند چرا كه در اين مسجد جلسات سخنراني بر ضد بهاييت برگزار مي شد.
اما روز گذشته، جمعه بيستم سپتامبر، در نماز جمعۀ اين هفته كه به امامت آي خامنه اي، رهبر ايران برگزار شد، يك اقدام هماهنگ و از پيش تعيين شده در اين مورد شكل گرفت: جمع آوري امضاء براي انحلال تشكيلات بهائيت.
در اين طومار از دادستان كل كشور خواسته شده است تا ضمن برخورد با "كليۀ عناصر تشكيلاتي"، اقدام به "انحلال فرقۀ ضاله و تشكيلات بهائيت" كند. در اين طومار كه در تمامي محل هاي مهم اطراف محل برگزاري نماز جمعه، نمازگزاران را به امضاء دعوت مي كرد، آمده است:" بهائيت فرقه اي تشكيلاتي است و اين تشكيلات نه تنها اسلام را مورد هجمه قرار داده است، بلكه به انسانيت و اصول آن نيز نمي انديشد".