۱۳۹۱ فروردین ۵, شنبه

خلبان سورى بجاى حمله به مردم به مرکز امنیتی رژیم حمله كرد و با هلیکوپتر خود در خاک ترکیه فرود آمد

همبستگی نیوز در بیانیه ای که توسط شورای انقلابی سوریه صادر شده است ، روز شنبه ۲۴-۳-۲۰۱۲  یک خلبان هلیکوپتر  وابسته به نیروی هوایی سوریه به جاى انجام ماموریت حمله به مردم تظاهرکننده، به مرکز امنیتی رژیم  حاکم بر سوریه  در استان حلب هجوم و این مرکز را بمباران کرد.
وى پس از جدایی از واحد نظامی خود، به مرکزامنیتی منطقه “اعزاز” در استان حلب حمله کرد و سپس با هلیکپتر خود درخاک ترکیه فرود آمد.
محمد عناد یکی از اعضای برجسته شورای ملی انقلاب سوریه در گفت وگو با العربیه اظهار داشت: “به خلبان ماموریت داده بودند که منطقه مسکونی اعزازدر حلب را بمباران کند، اما او با این دستور مخالفت کرد و تصمیم گرفت ساختمان امنیتی – نظامی همان شهر را مورد هجوم قرار دهد. وی پس از بمباران مرکز امنیتی با هلیکوپتر خود در خاک ترکیه فرود آمد.”
بر اساس این گزارش، خلبان مذکور که پرواز به دامان مردم و انقلابشان را برگزیده است، اکنون سالم و سرحال در ترکیه بسر می برد. سخنگوی شورای ملی انقلاب سوریه با بیان این موضوع گفت: “رژیم بشار اسد دیگر قادر نیست ارتش را کنترل کند.”
وی افزود “این رژیم از ترس اینکه مبادا خلبان های این کشور قصر ریاست جمهوری را بمباران کنند، اکنون هر روز جنگنده های نظامی خود را برای گشت زنی برفراز شهر دمشق به پرواز درمی آورد.”
این در حالی است که کمیته هماهنگی انقلاب سوریه از کشته شدن ۵۹ تن از مخالفان به دست ارتش و نیروهای امنیتی رژیم بشار اسد در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است