۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

دوازده کشور از جمله ایران دشمنان اینترنت محسوب می شوند

سازمان گزارشگران بدون مرز امروز دوشنبه، مصادف با روز جهانی مبارزه با سانسور اینترنت، گزارشی از وضعیت سانسور اینترنتی در سال ۲۰۱۲ ارائه کرد. در این گزارش دوازده  کشور میانمار،بحرین و بلاروس ، سوریه، چین، کره شمالی و ایران و عربستان سعودی، ترکمنستان، ازبکستان و ویتنام و به عنوان «دشمنان اینترنت» معرفی شده‌اند

Søg - og du skal finde det på internettet. Sådan er det i hvert fald herhjemme. Men i 12 lande over hele kloden er censur og begrænsinger på internettet så stort et problem, at de nu har fået prædikatet "Fjender af Internettet".
Det er den internationale vagthund for pressefrihed, Journalister uden Grænser, eller Reporters Sans Frontiers (RSF), der i en ny rapport sætter navn på de 12 lande, der ligger helt i top, når det gælder om at censurere og begrænse informationsfriheden på internettet
Nye på listen er Bahrain og Hviderusland mens såkaldte 'usual suspects' som Syrien, Iran, Kina og Nordkorea er gengangere. Også Burma, Cuba, Saudi-Arabien, Turkmenistan, Usbekistan og Vietnam får den tvivlsomme ære at være fjende af internettet.

آقای خاتمی خواهشا درش را بگذارید، بوی گندش آزارمان میدهد

این خاتمی از اون آدمهایی است که وقتی یک گنده کاری میکند، به جای اینکه در صدد اصلاح کار خود و اذعان به اشتباه باشد، بدتر با کارها و حرفهای خود آن را خرابتر میکند. در انتخابات اخیر در اتحادی بی نظیر همه گروههای منتقد و مخالف جمهوری اسلامی از سلطنت طلب و توده‌ای ها گرفته تا جنبش سبزی‌ها و اصلاح طلبها بر عدم شرکت در نمایش انتخابات تاکید کرده بودند و علت آن را نشان دادن مخالفت خود با عملکرد رژیم در سرکوب مردم، تقلب گسترده در انتخابات گذشته و عدم فراهم کردن زمینه سوء استفاده تبلیغاتی حکومت در نتیجه شرکت مردم اعلام کرده بودند. اما این خاتمی نمیدانم یا از روی ترس یا برای اثبات عملگی خود برای خامنه‌ای یک کاره بلند شد رفت رای داد. حالا که با انتقادهای گسترده حتی از سوی طرفداران خودش مواجه شده است مرتب بیانیه میدهد و سخنرانی میکند تا بلکه گند کار بخوابد اما غافل از اینکه هر بار بوی گند عملگی و دم خروس مزدوری‌اش بیشتر بیرون میزند! امروز پا را فراتر گذاشته و برای تبرئه خود از اعتبار موسوی و کروبی مایه میگذارد و تلاش دارد که از این طریق راه نجاتی از منجلابی که خود را به آن انداخته پیدا کند! (+)
اصلا به نظر من هیچ بعید نیست که رای دادن خاتمی برنامه ریزی شده و برای به حاشیه کشاندن موفقیت بی نظیر مردم در تحریم انتخابات بوده باشد. اگر نگاهی به مانور تبلیغاتی فوق‌العاده‌ای که رسانه‌های حکومتی به شکل گسترده پس از رای دادن وی از عصر روز انتخابات به بعد بر روی این موضوع کردند بیندازیم متوجه میشویم که این موضوع اصلا بعید نیست. چه بسا حکومت از خاتمی خواسته باشد که برود رای بدهد تا بتوانند تحریم فراگیر گروههای مختلف اپوزیسیون و منتقد را شکست خورده نشان دهند. به نظر من بهتر است خاتمی که جز عملگی رژیم کار دیگری بلد نیست را بایکوت خبری کنیم. این فرد در سه سال گذشته همواره در کنار حکومت ایستاده بوده است

کانادا: آمادگی نظامی برای هرگونه احتمالی در مورد ایران را داریم

پیتر مک کی وزیر دفاع کانادا می‌گوید که کشورش در مورد برنامه اتمی ایران متعهد به  دیپلماسی است اما نیروهای نظامی این کشور آماده هرگونه احتمالی برای برخورد با ایران است.
وزیر دفاع کانادا در گفت‌وگویی با شبکه خبری «سان نیوز» که روز یکشنبه منتشر شد همچنین گفته است این کشور همه راه‌های دیپلماتیک را می‌رود اما با این حال برای آنچه که ممکن است پیش بیاید آماده است.
پیتر مک کی تصریح کرد: «ما همواره درحال برنامه‌ریزی و آمادگی هستیم.»
آقای مک کی همچنین گفته است که نظام حاکم بر ایران «بیرحمانه» علیه مردم این کشور عمل می‌کند، حاضر به پیروی از قوانین بین‌المللی در برنامه اتمی و همکاری با بازرسان آژانس نیست و همچنین نسبت به اسرائیل رویکردی «خصمانه» دارد.
وزیر دفاع کانادا گفت از این رو کانادا هم مانند هر کشور دیگری، خطر ایران را جدی می‌گیرد و برای این کار با دیگر کشورها و متحدان خود هماهنگی دارد.
وی افزود اتاوا در مورد تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، با محوریت سازمان ملل عمل می‌کند اما کانادا در  زمره کشورهایی است که در تحریم‌ها بسیار جدی بوده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در ماه جاری میلادی سفری به اوتاوا، پایتخت کانادا داشت و در طی گفت وگو با مسئولان دولتی کانادا، بحران اتمی ایران را «بزرگترین معضل در دریای مشکلات پیچیده خاورمیانه» برشمرد.
استفن هارپر، نخست وزیر کانادا در دیدار با آقای نتانیاهو گفت که این کشور از خطر ایران آگاه است ولی خود را متعهد به دیپلماسی می‌داند. مقامات دولتی اسرائیل در آخرین اظهارنظرهای خود گفته‌اند برای حمله به ایران، نیازی به هماهانگی یا چراغ سبز از سوی آمریکا نمی‌بینند.
مقامات حاکم در دولت اسرائیل می‌گویند برنامه اتمی ایران برای ساخت سلاح اتمی است و ایران به زودی به ساخت بمب اتمی خواهد رسید از این رو، شاید نیاز به حمله نظامی باشد تا تاسیسات اتمی ایران را از بین ببرد.
اسرائیل تاکنون دوبار به طور یکجانبه به تاسیسات مشکوک اتمی در عراق (در زمان حکومت صدام حسین) و سوریه حمله کرده است. ایران می‌گوید برنامه اتمی را برای تولید برق دنبال می‌کند و هشدار داده هرگونه حمله از سوی اسرائیل را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در پی کسب اجماع و حمایت در مورد برخورد شدید با ایران است. آمریکا در آخرین اظهار نظر خود گفته دیپلماسی را به عنوان اولویت در دستور کار دارد

سعيد مرتضوی به "معاونت در قتل" متهم شد

سعيد مرتضوی، دادستان پیشین تهران که از وی به عنوان "متهم اصلی" وقايع بازداشتگاه کهريزک نام برده می‌شود، تفهيم اتهام شد.

تارنمای تابناک که به منابع امنيتی نزديک است، روز يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ گزارش داد مرتضوی در زمينه‌های "معاونت در قتل"، "نقض حقوق شهروندی" و "هتک حيثيت ناجا" تفهيم اتهام شده است.
تابناک می‌گويد دادستان پيشين تهران به‌زودی محاکمه خواهد شد.
در همين حال روزنامه تهران امروز در شماره دوشنبه ۲۲ اسفند نوشت عبدالحسين روح‌الامينی پدر يکی از کشته شدگان‌ کهريزک در گفت‌و‌گويی با اين روزنامه، خبر تفهيم اتهام سعيد مرتضوی را رد نکرده است
مرتضوی، دادستان پيشين تهران در تير ۱۳۹۰ گفته بود از تمامی اتهام‌های حوادث کهريزک "تبرئه شده است". اما همان زمان غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور خبر تبرئه مرتضوی را رد کرد.
بازداشتگاه کهريزک پس از آن خبرساز شد که سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن کشته شدند. امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک بر اثر شکنجه کشته شدند.
"سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی‌اکبر حيدری‌فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب" سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.
روح‌الامينی پيشتر هم گفته بود سعيد مرتضوی پس از دستور آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای تعطيل‌کردن بازداشت‌گاه کهريزک، اين بازداشت‌گاه را "به‌موقع تخليه نکرده است."
آيت‌الله خامنه‌ای پس از انتشار خبرهايی درباره "شکنجه" بازداشت‌شدگان در کهريزک، پنجم مرداد ١٣٨٨ دستور تعطيلی اين بازداشت‌گاه را صادر کرد.
مخالفان حکومت ايران از سعيد مرتضوی به عنوان "متهم اصلی" اين پرونده نام می‌برند.
سعيد مرتضوی پس از انتصاب آيت‌الله صادق لاريجانی به سمت رياست قوه قضاييه از دادستانی تهران کنار گذاشته شد. محمود احمدی نژاد، رئيس‌جمهور ايران پس از برکناری مرتضوی، او را به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد.
در همين حال در چند روز گذشته خبرهای تأييد نشده‌‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد احمدی‌نژاد قصد دارد مرتضوی را به‌عنوان مديرعامل سازمان تأمين اجتماعی منصوب کند. سازمان تأمين احتماعی، بزرگ‌ترين سازمان بيمه‌گر در ايران است.
۱۵ نماينده مجلس ايران نيز به محمود احمدی‌نژاد در مورد انتصاب سعيد مرتضوی به سمت مديرعاملی سازمان تأمين اجتماعی تذکر داده‌اند. به گفته اين نمايندگان، مرتضوی "صلاحيت و دانش لازم"‌را برای مديرعامل سازمان تأمين اجتماعی ندارد