۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۶, شنبه

سوریه؛ کار اسد تمام است، زنده یا مرده باید برود

رادیو فرانسه: رئیس جمهوری تونس می گوید: " دوران بشار اسد در سوریه به پایان رسیده است و زنده یا مرده باید برود".به گزارش خبرگزاری فرانسه، منصف مرزوقی، رئیس جمهور جدید تونس درمصاحبه مفصلی با روزنامه فرامنطقه ای "الحیات" می گوید: "این مرد (بشار اسد) آماده هیچ گذشتی نیست، حکومت های ایران، روسیه و چین باید درک کنند که کاراسد به پایان رسیده است".وی ازاین سه کشورخواست که بشار اسد را مجاب کنند که قدرت را رها سازد.رئیس جمهوری تونس همچنین می گوید که طرح شش ماده ای کوفی عنان نمی تواند موفق شود، زیرا سیصد ناظر شماربسیارمحدودی است و نمی تواند براجرای آتش بس درسراسرکشور نظارت نماید".منصف مرزوقی دراین مصاحبه خطاب به بشاراسد می گوید:"درهرصورت تو خواهی رفت، زنده یا مرده، ولی برای خانواده تو بهتراست که زنده از قدرت بروی. اگرمی خواهی مرده پائین کشیده شوی، باید بدانی تو باعث قربانی شدن ده ها هزار نفر در کشور شده ای

پنتاگون می‌گوید آمریکا می‌تواند سه‌هفته‌ای ایران را درهم بشکند

در حالی که در این مدت احتمال حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران بارها از سوی غرب مطرح شده است، گزارش‌ها حاکی است که وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، معتقد است آمریکا می‌تواند در عرض سه هفته صف نظامی ایران را درهم بشکند.
به گزارش روزنامه واشینگتن پست، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در حال حاضر ایجاد تغییراتی در برنامه‌های جنگی خود را در دست بحث دارد و در این میان مسئله «احتمال» حمله به ایران یکی از مهم‌ترین سناریوهای مورد مطالعه این وزارتخانه است.
به گفته یکی از منابع دفاعی آمریکا، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده معتقد است که در صورت وقوع جنگ با ایران، آمریکا قادر است از طریق حمله هوایی و دریایی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به طور کامل متلاشی کند یا به طرز قابل ملاحظه‌ای در هم بشکند. اظهارات این منبع دفاعی در حالی مطرح شده است که تی جی تیلور، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، که بر عملیات نظامی در خلیج فارس نظارت دارد، می‌گوید که در حال حاضر برنامه‌ریزی برای جنگ مورد بحث این فرماندهی نیست.
وی به این روزنامه گفته است که این مرکز تمامی احتمالات و امکانات را مد نظر دارد و افزوده است که این فرماندهی رهنمودهای خود را از وزارت دفاع و مقام‌های بالادست واشینگتن دریافت و متعاقب آن عمل می‌کند.
واشینگتن پست تأکید کرده است که در حال حاضر پنتاگون در حال ارسال گام به گام تجهیزات نظامی به منطقه خلیج فارس است

هشدار عربستان به ايران درباره جزاير سه گانه و بحرين

در ادامه تنش لفطی بين ايران و کشورهای عربی، شاهزاده نايف بن عبدالعزيز، ولیعهد و وزير کشور عربستان، روز چهارشنبه  هشدار داد که رياض «تهديد» عليه کشورهای عرب حوزه خليج فارس را «تحمل» نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رويترز، شاهزاده نايف بن عبدالعزيز در نشست وزرای کشور کشورهای عضو شورای همکاری حوزه خليج فارس در رياض گفته است:«هرگونه آسيب به کشورهای ما، لطمه به همه ما است.»
روابط ايران و کشورهای عرب حوزه خليج فارس و به ویژه عربستان طی سال های اخير تيره شده  است، اما در اوايل سال ۲۰۱۱  با ورود ارتش عربستان سعودی به بحرين برای دفاع از خاندان سنی حاکم، درقبال قيام اکثريت شيعيان، تنش بين تهران و رياض وارد مرحله تازه ای شد.
در همين زمينه، درپی سفر استانی اخير محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران به جزيره ابوموسی در خليج فارس دور تازه از اختلاف نظر و تنش بين ايران و امارات متحده عربی بر سر حاکميت جزيره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بالا گرفت.
جزاير تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که در دهانه تنگه هرمز قرار دارند از اهميت فوق العاده استراتژيک برخوردارند و در آذر ۱۳۵۰ و پس از ۸۰ سال اشغال آن توسط بريتانيا به کنترل نيروهای نظامی ايران درآمد

حمله‌ی شبانه به خوابگاه دانشجویان در حلب: نسخه‌ی علی خامنه‌ای برای بشار اسد

شک نکنید که نسخه‌های علی خامنه‌ای و نیروهای امنیتی و نظامی رژیم جمهوری اسلامی، در روند تحکیم خودکامگی، مو به مو و نعل به نعل دارد برای بشار اسد پیچیده می شود و به اجرا در می‌آید. با نگاهی به رویدادهای یکسال و نیم گذشته‌ی سوریه، به خوبی می‌توان دریافت که طرح سرکوب مخالفان در سوریه، همان طرحی‌ست که در ایران بعد از انتخابات ۸۸ به اجرا درآمد. از حمله لباس‌شخصی‌ها گرفته تا راهپیمایی طرفداران بشار اسد - بفرمایید ساندیس‌خوران سوریه - دقیقا همان است که در ایران نیز شاهد آن بودیم
متاسفانه خبردار شدیم که قاتلان دست‌نشانده اسد همان بلایی را بر سر دانشجویان در خوابگاه دانشجویی دانشگاه حلب، آورده‌اند که قبل‌تر دژخیمان رژیم جمهوری اسلامی طی چند مرحله با دانشجویان خود کرده بودند! اما از این نکته نباید غافل شد که در پی مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با غرب، که تا حدود زیادی روشن شده است، نمایندگان رژیم، تحت رهبری مستقیم علی خامنه‌ای امتیازات زیادی را به غرب واگذار کرده و دارند می‌کنند، یکی از تعهدات رژیم، عدم استمرار دخالت سپاه قدس و سایر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی در رویدادهای آتی سوریه خواهد بود. در همین راستا می‌توان انتظار داشت، شرایط در سوریه بزودی به نفع آزادیخواهان سوریایی به لحاظ کوتاه شدن دست جمهوری اسلامی از شانه‌های حکومت آدمکش رژیم بشار اسد تغییر کند. سوریه، با اسد یا بدون اسد، آینده‌ای بدون دخالت جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت و برنده اصلی بازی در سوریه، کشور ترکیه خواهد بود

وستروله: ایران هسته‌ای را تحمل نمی‌کنیم

دویچه وله- وزیر خارجه آلمان در دیدار خود از آمریکا تأکید کرد کشورش ایران اتمی را تحمل نخواهد کرد. وی هسته‌ای شدن ایران را نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه برای کل جهان خواند و گفت که آلمان همچنان در کنار اسرائيل خواهد ایستاد.
وزیر خارجه آلمان عصر پنج‌شنبه (۳ مه/ ۱۴ اردیبهشت) در جمع کمیته یهودیان آمریکا در واشنگتن گفت، هیچ‌گونه تاکتیکی برای به درازا کشاندن گفت‌وگوهای بین‌المللی اتمی را تحمل نخواهد کرد.
گیدو وستروله تصریح کرد: «ما ساده نیستیم. صبرمان هم بی‌حد و مرز نیست.» وی افزود که هیچ‌گونه "بازی با زمان" تحمل نخواهد شد. وستروله بر همبستگی کشور خود با اسرائیل در مناقشه اتمی با ایران تأکید کرد.
گفت‌وگوهای بین‌المللی با ایران ماه گذشته (آوریل/ اردیبهشت) بعد از وقفه‌ای طولانی آغاز شد. در این مذاکرات که در ‌استانبول برگزار شد نمایندگان آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و ایران شرکت کردند.
دور بعدی مذاکرات در خرداد ماه (ماه مه) برگزار خواهد شد.
وستروله: در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم
وزیر خارجه آلمان در سخنان خود در واشنگتن خطاب به رهبران ایران گفت، مذاکره تنها با هدف مذاکره قابل قبول نیست بلکه مذاکرات باید شامل نفی صریح سلاح اتمی از سوی ایران باشد.
گیدو وستروله خطاب به حدود ۱۲۰۰ حاضر در جمع یهودیان آمریکا گفت: «اگر اسرائیل تهدید شود، آلمان ساکت نخواهد نشست»
وی تضمین داد که آلمان "همچنان در کنار اسرائیل خواهد ایستاد." سیاستمدار حزب دمکرات‌های آزاد آلمان (FDP) افزود، این کشور تحمل نخواهد کرد که موجودیت اسرائیل به خطر بیافتد.
وستروله گفت، سلاح اتمی در دست ایران نه تنها اسرائيل بلکه تمامی جهان را تهدید خواهد کرد.
دیدار گیدو وستروله از آمریکا روز پنج‌شنبه (۳ مه) با دیدار از واشنگتن آغاز شد. سخنرانی در جمع کمیته یهودیان آمریکا نقطه عطف این دیدار محسوب می‌شود.
کمیته یهودیان آمریکا متشکل از ۲۶ اداره در آمریکا و ۷ مرکز بین‌المللی است. این کمیته هدف خود را دفاع از برقراری دمکراسی، تکثرگرایی، حاکمیت قانون و امنیت اسرائیل تعریف کرده است.
وستروله بعد از دیدار از واشنگتن راهی نیویورک خواهد شد. وی در روز جمعه (۴ مه) در نیویورک در نشست شورای امنیت شرکت خواهد کرد

فرمانده سپاه هم به جمع انتقاد کنندگان از دولت پیوست

در حالی که سپاه نقش کلیدی در انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری سال ۸۸ داشت و توانست کاندیدای مورد نظر خود را به پاستور بفرستد، اینک فرمانده سپاه از عملکرد دولتمردان ابراز نارضایتی می کند.
این روزها همه تریبون ها به انتقاد از دولت اختصاص یافته است و سردار جعفری، فرمانده کل سپاه از اجرایی نشدن انتظارات رهبری توسط دولتمردان انتقاد کرد و مدعی شد: سال‌ها از انتظاراتی که رهبری از دولت و مسئولین نظام دارند و آنها را بیان می‌کنند می‌گذرد در حالی که این امر محقق نمی‌شود و امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم.
وی با اشاره به نقش سپاه در انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه ما باید به آن توجه داشته باشیم و برای آن شب و روز نشناسیم و همه تلاش‌خودمان را روی آن متمرکز کنیم، پیشبرد بقیه اهداف جمهوری اسلامی است.
فرمانده سپاه از دانشگاه امام حسین بعنوان اتاق فکر نام برد و افزود: ممکن است برخی تصور کنند دانشگاه یک فضای علمی و آموزشی است و خیلی نباید به این موضوعات کاری داشته باشد ولی دانشگاه مورد نظر امام(ره) و رهبری و تضمین کننده آینده انقلاب باید دانشگاهی باشد که دغدغه انقلاب اسلامی را داشته باشد و پیشقراول در این مسیر باشد و ما امیدواریم اتاق‌های فکری در دانشگاه امام حسین(ع) برای تطبیق انتظارات رهبری و نظام از دانشگاه‌ها تشکیل شود.
به گزارش فارس وی اظهار داشت: سال‌ها از بیانات و انتظاراتی که رهبری از دولت و مسئولین نظام دارند و آنها را بیان می‌کنند می‌گذرد در حالی که این امر محقق نمی‌شود و امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم.
وی مدعی شد: ما هم اکنون در مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی که ساختن دولت اسلامی و ساختن جامعه اسلامی است، هستیم اما متاسفانه به کندی پیش می‌رویم. باید هر کسی که دغدغه اسلام و نظام اسلامی را دارد و می‌تواند کار نرم افزاری و فکری انجام دهد در این عرصه تلاش کند و این رسالت دانشگاهیان ماست.
جعفری با اشاره به شهدای عرصه علمی اظهار داشت: خیلی‌ها تلاش می‌کنند اما آنها که در جهاد علمی به درجه شهادت نائل می‌شوند غیر از اهداف علمی، دغدغه‌های دیگری دارند که آن تحقق اهداف اسلام است