۱۳۸۷ آذر ۴, دوشنبه

اقتصاد دانمارك با ركود مواجه شده است

اقتصاد دانمارك که بزرگترين بازار اقتصادي اروپا را در اختيار دارد در سه ماهه سوم سال جاري دچار رکود شده است. بر اساس امار و ارقام رسمي که روز دوشنبه منتشر شد رشد اقتصادي دانمارك در سه ماهه سوم سال جاري نيم درصد کاهش داشته که ميزان بيشتر از پيش بيني هاي قبلي است. بنا بر اعلام خبرگزاري دانمارك نيوز رشد اقتصادي دانمارك در سه ماهه دوم سال جاري چهار دهم درصد کاهش داشته است.

ما با پوست خرگوش لباس نمی خواهیم

'Love Us, Don't Wear Us - Go Fur-Free!' lød budskabet fra PETA. Organisationens filosofi er at mennesker ikke har ret til at bruge dyr som mad, tøj, til forsøg og som underholdning.
اگر مي بيني با پوست خرگوش كفش درست كرده ام از من متنفر نشو . من خرگوش ها را نكشتم. آنها مرده بودند



خَرگوش پستانداری است علفخوار، از خانوادهٔ خرگوشان (Leporidae) و به اندام گربه، دارای گوشهای دراز ولبهای شکافدار. دستهای وی از پاها کوتاهتر است. وبسیار تند رود، وآن دارای اقسامی مختلف است. در حدود ۶ تا به ۸ بچه می‌گذارد.خرگوشی است که در نیمکره شمالی ودر نقاط قطبی یافت می شود در هنگام زمستان نیز وجود پوست سفید یافت او را در برف دشوار می سازد تغییر رنگ پوست این حیوان مارا به شگفت می آورد یعنی درزمستان سفید شدن پوست این جانور و درتابستان خاکستری یا قهوه ای شدن آن . میتوان این خرگوش را مانند آفتاب پرست دانست که او نیز تغییر رنگ میدهد. خرگوش قطبی سوراخ هایی به عمق 2متر در برف حفر می کند که این مکان جای مناسبی برای مخفی کردن کودکان به هنگام خطر است
یکی از گونه های خرگوش٫ خرگوش آنقوره میباشد.با توجه به میانگین ۵تا ۶ بچه در هر زایمان میتوانند ۵۰الی ۶۰ بچه در سال تولید کنند. این نوع خرگوش میتواند از سه ماهگی باردار شود.

انتشار کاریکاتور های سیاسی دوباره در روزنامه های دانمارکی با چهره جدید

Osama bin Laden menes at være hjernen bag terrorangrebet i New York den 11. september 2001, hvor over 3000 mennesker
Maleriet 'Vladimir'. Fra perioden 1917-1921 var Vladimir Lenin leder af Sovjetunionen. 'En mand med en pistol kan kontrollere 100 uden' udtalte Lenin, som regnes for at have 3 millioner menneskeliv på samvittigheden.
'Yvonne' forestiller en prostitueret kvinde med PVC-fri plastikbryster. Svend Ahnstrøm er uddannet fra Den Grafiske Højskole og arbejder nu på at få billederne udstillet i Danmark. kilder
Her værket 'Adolf'. Det anslåes at Adolf Hitler og hans politik kostede 30-35 millioner mennesker livet.

Værket 'Mao' viser en smilende Formand Mao. Mao Zedongs politiske og militære ledelse af Kinas kommunistiske parti førte til så mange mord, at han i dag regnes som en morder på linje med Stalin og Hitler.

به همين دليل موز در مواد غذايي مردم اسکانديناوي از جايگاه ويژه اي برخوردار است


تحقيقات محققان نشان مي دهد براي مبارزه با افسردگي و کسالت در فصل پاييز، موز، آجيل و شکلات بسيار مفيد هستند.
به گزارش دانمارك نيوز:، محققان به اين نتيجه رسيده اند كه اگر انسان دائماً مواد غذايي يکساني را مصرف کند، دچار افسردگي مي شود و بهترين مواد غذايي براي مقابله با افسردگي به خصوص در فصل پاييز، شکلات، موز و آجيل است.
موز، ‌شكلات و آجيل داراي موادي هستند كه كمبود انرژي خورشيد را در اين فصل جبران مي كند. بي دليل نيست که بلژيک که مردم آن به علت کمبود انرژي خورشيدي دچار افسردگي هستند، يکي از زادگاه هاي شکلات محسوب مي شود. دقيقا به همين دليل موز در مواد غذايي مردم اسکانديناوي از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

در حال حاضر فروش اين نوشابه در چند کشور از جمله نروژ، دانمارک و اروگوئه ممنوع اعلام شده است

هشدار پزشکان در مورد مصرف نوشابه «رد بول»در آگهي‌هاي تبليغاتي گفته مي‌شود که نوشابه رد بول، انرژي زا بوده و به شخص اين احساس را مي‌دهد که بال درآورده است ولي متخصصان هشدار مي‌دهند كه اين نوشابه انرژي زا، داراي عوارض جانبي است. يک گروه پزشکي در استراليا تاثير اين نوشابه بر 30 نوجوان را بررسي کرده است.اين پژوهشگران متوجه شدند که يک ساعت پس از نوشيدن رد بول، خون مصرف کنندگان اين نوشابه چسبناک شده است. اين حالتي است که معمولا قبل از حمله قلبي براي شخص پيش مي‌آيد.اين پژوهشگران مي گويند؛ چنانچه شخص دچار استرس يا فشار خون بالا باشد نوشيدن رد بول، مي‌تواند مهلک باشد.

موفقیت این شیوه در كاهش چشمگیر وزن 80 درصد بوده است.

به گزارش دانمارك نيوز: به نقل از فاكس نیوز، در این شیوه وسیله ای مفتولی و پلاستیكی در روی دندان ها قرار داده می شود كه امكان باز شدن فك ها را كاهش می دهد و با كم شدن شعاع باز شدن فك ها میزان غذایی كه فرد می تواند در درون دهانش قرار بدهد كاهش می یابد. با این وسیله، از نظر فیزیكی امكان مصرف بیشتر مواد غذایی كاهش می یابد. پژوهشگران در تحقیقات خود دریافته اند، حدود 20 دقیقه طول می كشد تا مغز به معده پیام بدهد که پر شده است،بنابر این با برداشتن لقمه های كوچكتر ناشی از استفاده از این ابزار به مغز كمك می شود تا احساس سیری در فرد ایجاد كند. به گفته پژوهشگران باید این وسیله نه ماه روی دندان ها باشد تا روند مصرف آگاهانه مواد غذایی احیا و تثبیت شود. موفقیت این شیوه در كاهش چشمگیر وزن 80 درصد بوده است.

حواس ها جمع باشد

«خديجه بن غانا»، مشهورترين گوينده خبر شبكه الجزيره از شب عيد سعيد فطر با حجاب و پوشش كامل اسلامي در برابر دوربين ظاهر شد و گفت كه از اين پس بينندگان او را با اين هيئت خواهند ديد.

کشورهاي اسکانديناوي 2.5 ميليارد دلار به ايسلند وام مي دهند


وزارت دارايي فنلاند، روز پنج شنبه، از قصد چهار کشور اسکانديناوي براي اعطاي وام دو ميليارد و پانصد ميليون دلاري به ايسلند خبر دادند.
به گفته مارتي هتماکي از مسئولان وزارت دارايي فنلاند تصميم اين کشور، سوئد، نروژ و دانمارک پس از اعلام تصويب بسته کمک دو ميليار وصد ميليون دلاري صندوق بين المللي پول در اوايل وقت امروز ، اتخاذ شد. به گزارش دانمارك نيوز: از هلسينکي، ايسلند به اين پول به منظور خريد کالاهاي وارداتي و حمايت از پول رايج خود نياز دارد.از اغاز امسال (ميلادي) ارزش پول ايسلند به علت فروپاشي نظام بانکي اين کشور، حدود دو سوم از ارزش خود را از دست داده است

Frederik og Mary i uroligt Bangkok

عروس وپسر ملکه دانمارک در تایلند

Demonstranter omringer parlamentet i Bangkok, mens Frederik og Mary indleder officielt besøg.

بهترین های موزیک سال 2008 امریکا

Paris Hilton og T-Pain til American Music Award 2008
Rihanna til American Music Award 2008
Mariah Carey med sin mand Nick Cannon til American Music Award 2008

Jordan Sparks til American Music Award 2008