۱۳۹۱ خرداد ۱۵, دوشنبه

اعتراض در کابل به بزرگداشت آیت‌الله خمینی؛ «اینجا کابل است، نه قم»

ده‌ها تن از دانشجویان دانشگاه کابل، پایتخت افغانستان، روز جمعه، ۱۲ خردادماه، در اعتراض به «تجلیل از سالگرد فوت آیت‌الله خمینی»، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، در این شهر دست به تظاهرات زدند. دانشجویان افغان در این حرکت اعتراضی شعارهایی چون «اینجا کابل است، نه تهران و نه قم» سر دادند.
این حرکت اعتراضی که به گفته رسانه‌های خبری خارجی و داخلی افغانستان ادامه اعتراض به تجلیل از آیت‌الله خمینی در روز پنج‌شنبه، ۱۱ خردادماه، است پس از آن آغاز شد که تصویری بزرگ از رهبر سابق جمهوری اسلامی در خیابانی در غرب کابل نصب شد.
به گزارش سرویس افغانستان در رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، این تصویر بزرگ از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را «مدیریت حوزه علمیه کابل» به مناسبت بیست و سومین سالگرد فوت او در خیابان‌های کابل نصب کرده است

اصاله خواننده محبوب سورى از هنرمندان کشورش تقاضاى احساس مسئوليت کرد

اصاله نصری خواننده محبوب سوریه، روز پنجشنبه 31-5-2012 از بعضى از روزنامه نگاران، هنرمندان و روشنفکران سوری و لبنانی به خاطر "شانه خالی کردن از مسئولیت انسانى خويش در قبال انقلاب مردم سوریه" عمیقا ابراز تاسف کرد.
اين خواننده محبوب سورى گفت: هنر و قريحه هنرمندان در هر رشته اى باید با صداقت، رعایت وجدان و خدمت به آرمانهاى بشرى همراه باشد.
اصاله که از نخستين روزهای انقلاب کشورش به دفاع از تظاهرکنندگان مخالف دولت پرداخته بود و خبرهايى از او در اين زمينه پخش شده بود گفت: "من از بعضى هنرمندان که خداوند موهبت به آنها ارزانی کرده است، گلایه می کنم که چرا استعداد و نيروى ابتکار خود را با صداقت در خدمت ارزشهای انسانی قرار نمى دهند.
او اظهار داشت: وقتى به ياد مى آورم که چطور بعضى از هنرمندان ما مواضع خشنى را عليه جوانانمان گرفتند و آرمانها و روياهاى آزاديخواهانه آنان را تخطئه کردند، درد سنگينى قلبم را مى فشرد.

بحران فاجعه بار نقض حقوق بشر در ایران درگزارشات مستقل عفو بین الملل و وزارت خارجه آمریکا

با وجود پایمال شدن گسترده و مستمر ابتدایی ‌‌ترین حقوق انسانی در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی و ارتکاب بی‌ سابقه ‌ترین جنایات علیه بشریت توسط این رژیم، هنوز واکنش و توجه جهانی به این بحران بواسطه مباحث مربوط به بحران هسته‌ای ایران در حاشیه مانده ومحکومیت جنایات رژیم از مجمع عمومی سازمان ملل فراتر نرفته است. در قبال ماجراجویی های اتمی جمهوری اسلامی علاوه بر دهها بیانیه، تحریمهای وسیع، و فشار عظیم دنیا تا کنون چهار قطعنامه الزام آور در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده؛ با اینحال همه ساله وزارت خارجه آمریکا و سازمان عفو بین الملل فهرست بلندی از رکوردشکنی رژیم ایران در اعدام و شکنجه شهروندان منتشر می‌کند .
گزارش ۲۰۱۲ این دو مرکز نیز نشان از بحرانی تر شدن فاجعه نقض حقوق بشر در ایران دارد. آنچه اپوزسیون و مخالفان و فعالان حقوق بشری در این سالها به آن تاکید دارند این است که اگر دنیای متمدن برای بردن پرونده جنایات رژیم به شورای امنیت تلاش میکرد و گامهای جدی برای استقرار دمکراسی در ایران برمی داشت شاید اکنون حل بحران هسته‌ای نیز تا این حد به درازا نمی‌‌کشید و پیچیده نمی شد. چرا که تنها در یک ایران آزاد و دموکراتیک است که میتوان به رعایت قوانین بین المللی امیدوار بود.

رضا پهلوی: حمله به ایران بزرگترین خیانت تاریخی به مردم ایران است

رضا پهلوی با حضور حدود دویست نفر از ایرانیان مقیم هلند نشستی در لاهه داشت. به گزارش شبکه ایرانیان هلند، ولیعهد پیشین ایران، گفت: حمله به ایران یک خیانت به مردم ایران است.

انتقال دو ساعته سیدحسین رونقی ملکی به بیمارستانی خارج از زندان

حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر که از شنبه‌ی هفته‌ی گذشته دست به اعتصاب غذا زده بود، ظهر امروز در پی وضعیت بد جسمی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شد ولی با وجود وضعیت بد جسمی و علی‌رغم توصیه‌ی پزشکان مبنی بر بستری شدن و انجام مراحل درمانی به زندان اوین بازگردانده شد.
به گزارش ندای‌ سبز آزادی، حسین رونقی ملکی، دانشجوی زندانی، که به دلیل عدم رسیدگی پزشکی یکی از کلیه های خود را از دست داده، از شنبه‌ی هفته‌ی گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.
با توجه به وضعیت جسمانی بسیار وخیم این زندانی سیاسی، وی با اعتصاب غذای خود به استقبال مرگ رفته است. با این حال مسوولان قضایی و بازجویان اعتنایی به وضعیت خطرناک این زندانی سیاسی نمی کنند.
پدر حسین رونقی ملکی پیش از این در گفت و گویی، اعلام کرده بود در حالی که دادستانی با درمان پسرش موافقت کرده، بازجوها و تعدادی از سپاهیان از درمان وی جلوگیری می کنند. آقای رونقی ملکی از ۵ نفر از اعضای سپاه که مانع اجرای حکم دادستانی و مرخصی درمانی فرزندش می شوند نام برده بود

قطع سخنرانی سیدحسن خمینی با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه

در حین سخنرانی سیدحسن خمینی، جمعی از حاضران بارها شعارهایی از قبیل «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند» و «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده« سر دادند و سخنرانی نوه امام (ره) چندین بار به همین دلیل قطع شد

دادستان شیراز از حضور برخی آقازاده‌ها در زندان خبر داد

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: زندانیانی در زندان پیدا می‌شوند که پدران آنها سمت‌های حساس حکومتی دارند و به لحاظ جرائم غیرعمد به زندان کشیده شده‌اند.
به گزارش شیرازنا دادستان عمومی و انقلاب شیراز از حضور برخی آقازاده‌ها در زندان به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد خبر داد.
علی القاصی‌مهر گفت: زندانیانی در زندان پیدا می‌شوند که پدران آنها سمت‌های حساس حکومتی دارند و به لحاظ جرائم غیرعمد به زندان کشیده شده‌اند.
در عین حال خدائیان رئیس کل دادگستری استان فارس گفته است: «زندانیان جرائم غیر عمد جرمی مرتکب نشده‌اند بلکه به عنوان نمونه یا تصادف کرده‌اند یا در نوسانات اقتصادی پایشان به زندان کشیده شده و یا دچار مسائلی از این قبیل شده است