۱۳۹۱ مرداد ۲۳, دوشنبه

آمادگی آمريکا برای کمک به زلزله زدگان ايران

جی کارنی سخنگوی کاخ سفيد وقوع زلزله در ايران را از طرف مردم آمريکا به مردم ايران تسليت گفت. 
بر اساس اين بيانيه، دولت آمريکا آمادگی خود را برای کمک رسانی به زلزله زدگان نيز اعلام کرده است.
در دو زمين لرزه ای که بفاصله يازده دقيقه در شمال شرق ايران اتفاق افتاد، بيش از ٣٠٠ نفر کشته و حدود سه هزار نفر زخمی شده اند.
بيانيه مشخصاً به «مردم ايران» اشاره کرده و می گويد آمريکا در اين شرايط سخت آماده ارائه کمک است، اما ذکری از دولت ايران نشده است

سانسور «فاجعه زلزله» براي «آبروداري» اجلاس تهران

از همان ابتدا انگار اراده هماهنگ حكومت بر اين بود كه خبر زلزله هولناك ورزقان و اهر سروصداي زيادي برپا نكند! صدا و سيما در گزارشي كوتاه  مدعي شد زلزله ورزقان و اهر هيچگونه تلفاتي نداشته و فقط تعدادي خانه روستايي آسيب مختصري ديده اند! و با بي توجهي آشكاري، به پخش برنامه هاي عادي خود پرداخت.
غروب روز يكشنبه [فرداي زلزله] در ديدار اساتيد دانشگاهي با آيت الله خامنه اي، او بدون كوچكترين همدردي و اشاره اي به مصيبت زلزله اهر درباره دانش و پيمودن قله هاي علمي توسط ايران سخن گفت. رهبر فرزانه(!) در اين ديدار از همه چيز حرف زد به جز از زلزله هولناك بعدازظهر شنبه در آذربايجان! خامنه اي حتي در ظاهر هم چيزي در همدردي با مصيبت زدگان زلزله ديروز به زبان نياورد. سايت حكومتي تابناك با كنايه نوشت: "زلزله شمال غرب کشور را لرزاند؛ اما برخی خفته ماندند!" در اواخر روز يكشنبه بالاخره پيامي دو خطي از سوي دفتر رهبر منتشر شد كه در قياس با پيامهاي مشابه، بوي هيچگونه همدردي ظاهري هم نمي داد. آقاي خامنه اي در پيام كوتاه متفرعانه اش فرمان داد: "لازم است مسئولان محترم و عموم ملت عزیز مساعی خود را برای کاهش آلام این عزیزان به کار برند!"
 سئوال اين بود: چرا مقامات سعي دارند اين زلزله را كم اهميّت جلوه دهند و پرونده اش را زودتر ببندند؟! در حالي كه آمار قربانيان و مصدومان زلزله عصر شنبه، همچنان در حال افزايش بود و هنوز احتمال زنده ماندن صدها هموطن در زير آوارهاي روستايي وجود داشت، حسن قدمي رئيس مديريت بحران وزارت كشور تنها چند ساعت بعد از وقوع زلزله گفت: "عمليات امداد پايان يافت!" دليل اين همه عجله براي پايان دادن به امدادرساني و بستن پرونده زلزله چه بود؟ خبرنگاران آزاد و شاهدان عيني از وجود برخي روستاها خبر مي دادند كه با خاك يكسان شده اند و هنوز هيچ امدادگري به آنجا پا نگذاشته است. نماينده اهر به خبرگزاري فارس گفت: "منتظر دستور ويژه رئيس جمهور براي كمك رساني فراگير به زلزله زدگانيم!!" او نگفت در كجاي دنيا، امدادرساني به زلزله زدگان در انتظار دستور رئيس جمهور معطل مي ماند؟! مردم مي گفتند به راستي چه ابلهاني دارند بر كشور ما حكومت مي كنند؟!
شايد بي توجهي بي سابقه رهبر و خونسردي اعصاب خردكن صداوسيما و عجله مسئولان براي پايان دادن به وضوع زلزله، يك دليل سياسي داشته باشد: كمتر از دو هفته ديگر اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران بايد آبرومندانه و آرام برگزار شود! تلخ است اما آبروي نظام مقدس از "جان ايرانيان" مهمتر است !