۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

اعدام های دسته جمعی مخفیانه در زندان وکیل آباد مشهد از سر گرفته شد: احتمالاً چند صد زندانی در چهار ماه اخیر اعدام شده اند

سازمان حقوق بشر ایران، ۱۷ بهمن ۱۳۹۱: بنا به گزارشات واصله از منابع قابل اعتماد در ایران، تعداد ۴۰۰ زندانی در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شده اند. بنا به گفتهی منابع، اعدام مخفیانه ی زندانیان هر یکشنبه و چهارشنبه صورت می گیرد. با این حال گزارشاتی مبنی بر اعدام در سه روز هفته نیز وجود دارد. اطلاعات تفصیلی در مورد تعداد زندانیان اعدام شده فراهم نیست، با این وجود حداقل در یک مورد از این اعدام ها تعداد ۵۰ نفر اعدام گشته اند. منابع اعلام کرده اند که تعداد ۴۰۰ نفر در چهار یا پنج ماه گذشته اعدام شده اند.منابع بیان کرده اند که اعدام های هفتگی همچنان درحال وقوع است.
اطلاعات پیرامون این اعدام ها توسط دو منبع مستقل تائید گشته است. سازمان حقوق بشر ایران جزئیات بیشتری در این زمینه را منتشر خواهد کرد.سازمان حقوق بشر ایران و چندین سازمان مدافع حقوق بشر دیگر در سپتامبر ۲۰۱۰ پیرامون اعدام های دسته جمعی و مخفیانه در زندان وکیل آباد اعلام هشدار کردند. بر اساس گزارش سالانه ی این سازمان در مورد مجازات اعدام در ایران، حداقل ۲۲۶ زندانی در سال ۲۰۱۰ و ۱۳۳ زندانی در سال ۲۰۱۱ در این زندان اعدام شدند. بیش از ۲۰۰ مورد دیگر اعدام نیز به دلیل فقدان جزئیات کافی در گزارش اعلام نشد.به دلیل توجه جهانی به موضوع، ایران در اواخر سال ۲۰۱۳ وقفه ای موقتی در اعدام ها ایجاد کرد.

آقا یکی بره تخمه بخره بیاره بازی داره به جاهای هیجان انگیزش میرسه

"دکتر احمدي نژاد در جمع خبرنگاران:
قوه قضائيه بايد متعلق به ملت و نه يک سازمان ويژه خانوادگي باشد.
رئيسجمهور ايران، بازداشت سعيد مرتضوی، سرپرست سازمان تأمين اجتماعی را کار بسيار زشتی خواند.، چون که فردي تخلف کرده و فرد ديگري دستگير مي شود، گفت: قوه قضاييه بايد قوه قضاييه ملت باشد، چون يک سازمان ويژه خانوادگي نيست.
رييس جمهور تاکيد کرد: قطعا وقتي از سفر برگردم اين مساله را به طور جدي دنبال خواهم کرد" :)
عجب بزن بزنی میشه وقتی این اسکول از مصر میاد!