۱۳۸۷ دی ۳۰, دوشنبه

استراليا:پناهندگي سياسي به مهاجران ايراني


مقامات ارشد استراليا اعلام کردند که استراليا در اولين اقدامش پس از تخفيف دادن به قوانين شديد براي پناهندگان سياسي به 28 نفر از مهاجران افغان و ايراني حق پناهندگي سياسي داده است.کريس ايوانز وزير امور مهاجرتي استراليا ديروز اعلام کرد به اين گروه که شامل 10 کودک مي باشند اجازه سکونت داده شده است. اينان افرادي بودند که در کشور خود جرمي مرتکب شده بودند و در صورت بازگشت به کشورشان مجازات مي شدند.

ايراني ها كمتر از يك سوم اروپايي ها شير مي نوشند


آمارها حاكي است، در حالي كه مصرف سرانه شير در اروپا 300 تا 400 كيلوگرم در سال است، مصرف سرانه شير در كشور ما براي هر نفر90 كيلوگرم برآورد مي شود.

کاهش مه عامل افزايش دماي اروپا است


به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، روبر ووتار يکي از محققان از آزمايشگاه علوم هواشناسي و محيط زيست ژيف سور ايوت در نزديکي پاريس اعلام کرد احتمالا کم شدن مه باعث گرم شدن هوا به نسبت ده درصد در تابستان و بيست درصد در زمستان اروپا شده است.
بنا به نتايج اين تحقيق پنجاه درصد علت گرم شدن آب و هوا در اروپاي شرقي در دهه‌هاي اخير کاهش مه در اين قاره بوده است.
دماي زمين در صده گذشته 0.74 درجه سانتيگراد افزايش يافته است اما اين کاهش دما در نيمکره شمالي و به ويژه در زمستان و بهار بيشتر محسوس بوده است.
محققان با مطالعه سيصد و چهل و دو ايستگاه اندازه گيري وضعيت هوا به ويژه در فرودگاهها متوجه شدند که نسبت به سي سال گذشته ميزان روزهاي مهي دو برابر کمتر شده است.
کاهش ميزان مه عمدتا به خاطر بهبود کيفيت هوا و خشک شدن زمين به علت گسترش شهرها است.
روبر ووتار گفت ارتباط تنگاتنگي بين بهبود کيفيت ديد و کاهش انتشار دي اکسيد گوگرد وجود دارد. دي اکسيد گوگرد يک ماده الاينده است که با مصرف کربن منتشر مي شود. کاهش انتشار اين آلاينده ابتدا در اروپاي غربي و سپس در اروپاي شرقي پس از سقوط ديوار برلين و تعطيلي صنايع قديمي اتفاق افتاد.
محققان اعلام کردند به همين دليل انتشار دي اکسيد گوگرد از اين پس کاهش ملموسي نخواهد داشت و در اروپا ما از اين پس شاهد افزايش کمتر دما خواهيم بود

احزاب دانمارک با بسته کمکهاي مالي دولت به بانکها موافقت کردند


احزاب عمده سياسي دانمارک روز يکشنبه با کمک يکصد ميليارد کرون دولت (برابر با سيزده ميليارد و چهارصد ميليون يورو) به بانکهاي اين کشور موافقت کردند. به گزارش خبرگزاري دانمارك نيوز: از کپنهاک، وزارت امور اقتصاد و تجارت دانمارک طي بيانيه اي اعلام کرد هدف از ارائه اين بسته اعتبارات، مقابله با زيان افرادي و صاحبان تجارتهايي است که قادر نيستند جهت انجام پروژه هاي موجه خود از موسسات مالي وام دريافت کنند.

انتقاد سازمان ملل از ادامه آزار و ارعاب فعالان حقوق زن در ايران

دو گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در گزارشي برخورد دولت ايران با فعالان حقوق زن در اين كشور را با واژه هايي چون "آزار"، "سركوب" و "ارعاب" توصيف كرده و ادامه اين نوع برخوردها را "عميقا تاسف انگيز" خوانده اند.

گزارش اختصاصی دانمارک نیوز از حضور اوباما و بايدن در کنسرت يادبود لينکولن

ديروز بروس اسپرينگزتين و اعضاي گروه سرود سرخ پوش ديروز زير نگاه خيره مجسمه آبراهام لينکولن، کنسرت قبل از مراسم افتتاحيه را در حضور هزاران نفر در تالار ملي برگزار کردند.
به گزارش دانمارك نيوز , جمعيت زماني که اوباما و همسرش مايکل از پله هاي بناي يادبود پايين مي آمدند کف زدند و سپس به تماشاي نمايش پر انرژي اسپرينگزتين نشستند.
اين مراسم بسيار ساده بود و خبري از فرش قرمز که در مراسم اهداي جوايز اسکار ديده مي شود نبود.
اوباما و همسرش و معاون رئيس جمهور جو بايدن و همسرش جيل در پشت شيشه هاي ضد گلوله در نزديکي صحنه
.
Obama hilser på Jon Bon Jovi, Marisa Tomei, Shakira, Bone og The Edge


سنگسار + قطع انگشتان دست + درآوردن چشم

هر سال دريغ از پارسال