۱۳۸۸ فروردین ۲۹, شنبه

گفتگو با نازنين افشين جم

نازنين افشين جم، دختر شايسته کانادا، که همواره در ارتباط با کمک به مصيب ديدگان فعال بوده است در باره فعاليت هايش در راستای افشای نقض حقوق بشر در ايران و اقداماتی که جهت توقف اعدام کودکان در جمهوری اسلامی انجام داده است به خبرنگار شبکه خبری فارسی صدای آمريکا، بهنود مکری، توضيحاتی داد.

فقط بگویم آفرین به این دختر زیبا و شایستۀ ایرانی که مایۀ افتخار همۀ ما است

نيروي دريايي كره جنوبي يك كشتي دانماركي را از دست دزدان آزاد كرد


نيروي دريايي كره جنوبي روز جمعه اعلام كرد ناو جنگي اين كشور يك كشتي دانماركي را كه در سواحل سومالي مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفته بود، نجات داد.
به گزارش دانمارك نيوز:از كپنهاگ، سرهنگ لي هيونگ كوك از نيروي دريايي كره جنوبي به خبرنگاران گفت: يك ناو جنگي اين كشور توانست يك كشتي دانماركي را از دست دزدان دريايي سومالي نجات دهد.
اين حادثه كه مورد تائيد شركت حمل ونقل دريايي دانماركي شيپكرافت قرار گرفت، در ‪ 110‬كليومتري سواحل يمن صورت گرفت.
به گفته سرهنگ كره اي، ناو كره جنوبي از يك كشتي باري موسوم به پوما پيام درخواست كمك دريافت مي‌كند مبني بر اينكه از سوي دزدان دريايي مورد حمله قرار گرفته اند.
لي هيونگ خاطرنشان كرد: با رسيدن يك بالگرد نظامي كره‌اي به منطقه، كشتي تندروي دزدان دريايي از محل فراري مي‌شود.
ناو جنگي كره‌اي كه در فاصله ‪ 55‬كيلومتري كشتي دانماركي قرار داشته، ابتدا تصميم به اعزام يك بالگرد نظامي گرفته و پس از ‪ 20‬دقيقه خود به محل حادثه مي‌رسد
بر پايه اين گزارش، سرقت تعداد بسيار كشتي در آبهاي سومالي در حالي انجام مي‌شود كه ناوهاي متعددي از كشورهاي مختلف در اين منطقه مستقر شده اند تا از ربوده شدن كشتي‌ها جلوگيري كنند.
آب‌هاي شمال شرقي و مركزي سومالي بزرگ‌ترين پايگاه دزدان دريايي هستند.

مد های جدید شورت زنانه در اروپا

در جوامع غربي، موهاي بدن زنان به اهداف سياسي خدمت مي‌كنند. از زمانيكه زنان موهاي بدنشان را به خاطر فشارهاي اجتماعي و انتظارات ازاله مي‌كنند و مشاهده مي‌شود كه مردان جامعه را تحت كنترل دارند، فمينيست‌ها احساس كردند كه زنان با ازاله نكردن موهاي بدنشان، مي‌توانند كنترل بيشتري بر زندگي خود داشته باشند و با اين كار يك پيغام ارسال كنند. بعضي از فمينيست‌ها توصيه كرده‌اند كه زنان آزاد و امروزي هرگز نبايد موهاي بدنشان را ازاله كنند. براي آزادي، يك زن بايد به موهاي بدنش اين اجازه را بدهد كه آزادانه رشد كنند. آنها مي‌گويند زني كه اصلاح بكند به عنوان يك برده براي مردان و اجتماع است