۱۳۸۷ آبان ۲۶, یکشنبه

کتاب جدیدی کاریکاتوریست دانمارکی و تصاویری از ان

دانمارك نيوز: به نقل از روزنامه دانمارکی اکسترا
کتاب جدیدی کاریکاتوریست دانمارکی و تصاویری از ان این بار کتاب جدیدی شامل کاریکاتورهای شخصیهای سیاسی، علمای دین، حکام و پادشاهان است.




لیلا حاتمی ازکاندیداتوری خاتمی دفاع می کند و یک هفته بعد سینمایش می سوزد؟ شما چه فکر می کنید؟



بااینکه من خیلی طرفدار تئوری توطئه نیستم. اما سوختن یا سوزاندن سینما جمهوری با سخنان اخیر لیلا حاتمی که -از خاتمی درخواست کرده بود در انتخابات شرکت کند- می تواندمربوط باشد.
این سینما متعلق به زنده یاد علی حاتمی بود و لیلا حاتمی و همسر او در آن کافه ای را با نام “آنتراکت “راه اندازی کرده بودند. لیلا در مصاحبه ای از شکل گیری این کافه چنین گفته بود:
من و پدرم اين سينما را پانزده سال قبل در اختيار گرفتيم و من اين سينما را از پدرم به ارث بردم. در واقع حضور ما در دنياي سينما به مفهوم توانايي ما در اداره يك سالن سينما نيست . اين موضوع بسيار مشكل است به خصوص اينكه سالن سينماي مذكور در جايي قرار دارد كه كاملا تجاري شده است. گمان كرديم كه با برگزاري مراسمي دانشجويان و بخش خاصي از مردم را جذب كنيم . در اين كافه هم قصد نداشتيم مكاني شيك براي طبقه اي خاص از مردم ايجاد كنيم. بلكه قصد داشتيم يك مكان طبيعي، ساده و شاعرانه فراهم كنم كه هر كسي گمان كند در خانه خود حضور دارد . كافه مفهوم خود را در فرهنگ كنوني ما از دست داده است. من تنها خواستم اين مفهوم را برگردانم.
واما هفته گذشته يک هزار و پانصد پويشگر دعوت از سيدمحمد خاتمي با فراخوان «پويش (کمپين) دعوت از خاتمي» در مسجد امير‌المومنين تهران گرد هم آمدند تا با برگزاري همايشي متنوع و متفاوت احتمال حضور خاتمي در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را افزايش دهند. در کنار اين پويشگران که اکثريت قريب به اتفاق آن‌ها را جوانان تشکيل مي‌دادند، چهره‌هاي ممتاز در حوزه‌هاي گوناگون با حاضر شدن در پشت تريبون اين همايش، ضمن اعلام موضع درباره وضعيت جاري کشور خواستار حضور خاتمي در انتخابات و اعلام کانديداتوري وي شدند.عاطفي‌ترين بخش اين همايش سه ساعته هنگامي بود که ليلا حاتمي بازيگر سينما پشت تريبون قرار گرفت و ايمان خاتمي را به او يادآور شد. ليلا حاتمي با لحني بغض‌آلود که جمعيت حاضر را به شدت متاثر کرده بود، گفت؛ آقاي خاتمي ما از شما مي‌خواهيم به اندازه ايمانتان مصمم باشيد و به خاطر کودکان و کساني که نمي‌خواهند کشور را ترک کنند در انتخابات حاضر شويد.

رقص اندرس فوگ راسموسن نخست وزير دانمارک با خانم انه میت. رقصنده دانمارکی




انفجار معدن زغال سنگ در رومانی

به گزارش دانمارك نيوز: كریستین دیوید وزیر كشور رومانی گفت:‌ در اولین انفجار در معدن زغال سنگ هشت نفر از معدنیان كشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند. به گفته وی، دومین انفجار ساعتی پیش رخ داد كه در آن نیز سه نفر از افراد امدادرسان كه برای كمك به معدنچیان به داخل معدن رفته بودند، جان خود را از دست دادند. دیوید افزود: یكی از افراد امدادرسان كه به شدت زخمی شده بود نیز جان سپرد كه دركل این انفجارها 12 قربانی گرفت. وزیر كشور رومانی خاطر نشان كرد :‌ انفجارها در عمق 950 متری زمین رخ دادند و تحقیقات برای مشخص شدن علت این انفجارها آغاز شده است.




ازدواج همجنسگرايان تنها در دو ايالت مي سي سي پي و کاليفرنيا مجاز است





اندرس فوگ راسموسن نخست وزير دانمارک روز يکشنبه به توليدکنندگان نفت حمله کرد



اندرس فوگ راسموسن نخست وزير دانمارک روز يکشنبه به توليدکنندگان نفت به علت استفاده از نفت به عنوان يک سلاح در صحنه سياسي جهان حمله کرد. فوگ راسموسن از مصرف کنندگان نفت در غرب خواست تا با کاهش مصرف نفت و گاز اين سلاح را تضعيف سازند. راسموسن که در کنوانسيون حزب ليبرال دانمارک سخن مي گفت افزود وابستگي کشورهاي غرب به نفت به معناي ان است که حجم عظيمي از پول نقد به رژيم هاي مستبد پرداخت مي شود. او گفت " ما ديده ايم که انها پولهاي عظيمي جمع اوري مي کنند و از اين پول براي خريد شرکتهاي ما در همان حالي که اين شرکتها بر اثر قيمت هاي بالاي انرژي ضعيف شده اند استفاده مي کنند." راسموسن اظهار داشت " ما همچنين شاهد ان بوده ايم که چگونه شماري از کشورها در خاورميانه از سلاح نفت در عرصه سياست خارجي و امنيتي استفاده و سواستفاده مي کنند. ما تلاش خواهيم کرد تا با کاهش وابستگي به نفت و گاز ، جهان ازاد را رها سازيم. ما امنيت خود را از طريق کاهش انتقال پول به انهايي که ازادي ما را تهديد مي کنند ارتقا خواهيم داد." راسموسن اشاره کرد روسيه ، عربستان سعودي ، ايران و ونزوئلا از جمله بزرگترين صادرکنندگان نفت در جهان هستند. او افزود " به اين امر و اينکه اگر اين کشورها نزديکترين متحدان ما در نبرد براي ازادي و دموکراسي باشند فکر کنيد." راسموسن در مورد تهاجم روسيه به گرجستان هم گفت " اين جنگ در ارتباط با منافع راهبردي در منطقه بود. در ارتباط با نفت و گاز بود. در اين مورد اصلا شک نکنيد."

در جريان يك كنفرانس در كپنهاگ اعلام شد.


فروش لپ‌تاپ‌هاي صد دلاري در اروپا آغاز مي‌شود

با آغاز فروش لپ‌تاپ‌هاي گروه يك لپ‌تاپ به ازاي هر كودك از طريق فروشگاه آنلاين آمازون اروپايي‌ها مي‌توانند صاحب لپ‌تاپ‌هاي سبز و سفيد رنگ XO شوند.
طرح فروش لپ‌تاپ‌هاي XO در 27 كشور اتحاديه‌ي اروپا توسط نيكولاس نگروپونته، بنيانگذار OLPC در جريان يك كنفرانس در كپنهاگ اعلام شد.
انتظار مي‌رود اين لپ‌تاپ‌ها به قيمت 313 يورو به فروش بروند و علاوه بر اتحاديه‌ي اروپا در سوييس، روسيه و تركيه نيز موجود باشند.
سازمان OLPC لپ‌تاپ XO را با هدف ايجاد لپ‌تاپ‌هاي كوچك و قدرتمند و ارزان قيمت براي دانش‌آموزان در كشورهاي در حال توسعه طراحي و توليد كرد

محققان دانماركی دریافتند بیش از یك میلیون نفر از زنان این كشور سالانه در معرض استرس شدید قرار می گیرند


محققان علوم پزشكی می گویند : زنانی كه در طول دوران بارداری در معرض نگرانی و اضطراب فراوان قرار می گیرند به احتمال بیشتری دچار زایمان زودرس می شوند. به گزارش دانمارك نيوز به نقل از خبرگزاری بت ، محققان دانماركی دریافتند بیش از یك میلیون نفر از زنان این كشور سالانه در معرض استرس شدید قرار می گیرند كه از این بین كسانی كه باردارند بیشتر آسیب می بینند.
دل شوره ، نگرانی و اضطراب سبب می شود نوزادان كم وزن نیز متولد شوند.

دانش آموزان كشور دانمارك كمترین میزان تكلیف خانگی را دارند



در بین ۵۰ كشور جهان، معلمان سه كشور ایران، تایلند و یونان بیشترین تكالیف خانگی را به دانش آموزان می دهند. در مقابل، دانش آموزان سه كشور ژاپن، چك و دانمارك كمترین میزان تكلیف خانگی را دارند. این یافته ها برآمده از یك پژوهش در دانشگاه پنسیلوانیاست. عنوان تكلیف خانگی دانش آموزان پدیده جدیدی نیست. مسئله ای است كه از دیرباز برای دانش آموزان، معلمان و اولیا در بسیاری از كشورهای جهان مطرح بوده است.

ديپلم افتخار و جايزه هيئت داوران در بخش فيلم‌هاي كوتاه به خانم‌ها «آنت ماري السن و پترسن از كشور دانمارك


در بخش فيلم‌هاي كوتاه پس از بررسي 137 اثر رسيده و راهيابي 32 اثر به بخش داوري، تنديس جشنواره و جايزه بهترين فيلم كوتاه به رضا نوروزي گوهر براي كارگرداني فيلم «درد خاموش تاك» از حوزه هنري قم اهدا شد. همچنين تقدير‌نامه و جايزه هيئت داوران در اين بخش به فيلم‌هاي «بوي خوش سيب» ساخته پدرام گنجي از صدا و سيماي مركز همدان و «سايه سفيد» اثر هادي اميني اهدا شد. اين گزارش ادامه مي‌دهد: ديپلم افتخار و جايزه هيئت داوران در بخش فيلم‌هاي كوتاه به خانم‌ها «آنت ماري السن و پترسن از كشور دانمارك به دليل نگاه ويژه‌‌اي كه در فيلم پرنده به مقوله حجاب در ايران داشته‌اند تعلق گرفت.

يک پنجم زنان متحمل نوعي از خشونت شده اند



روزانه 1600 زن و 10 هزار نوزاد در جهان به دلايل مربوط به بارداري و زايمان جان خود را از دست مي دهند.به گزارش دانمارك نيوز؛ صندوق جمعيت سازمان ملل متحد طی مطلبی در گزارش سالانه خود تحت عنوان ” نکات متقاطع : فرهنگ ، نسب و حقوق بشر” اعلام کرد : دو سوم از 960 ميليون نفر بي سواد در جهان را زنان ، دختران و کودکان تشکيل مي دهند.زنان 61 درصد از بيماران مبتلا به ويروس ايدز در آفريقا را تشکيل مي دهند ، سه پنجم از يک ميليارد نفري که روزانه با کمتر از 2 دلار زندگي مي کنند زن هستند. يک پنجم زنان متحمل نوعي از خشونت شده اند ، خشونت هايي که درصورت جنگ هاي مسلحانه يا قاچاق انسان بيشتر نيز مي شوند.دراين گزارش به دست اندرکاران همکاري براي توسعه پيشنهاد شده است تا فرهنگسازي را نيز دربرنامه هاي خود بگنجانند.