۱۳۸۷ شهریور ۴, دوشنبه

شاخص اعتماد مصرف کنندگان دانمارک به پايينترين حد ان در 18 سال اخير رسيد


با اوج گرفتن نگرانيهاي مربوط به تورم، بحران بازار مسکن و پيش بيني بحران اقتصاد جهاني، امارها نشان مي دهد ضريب اطمينان مصرف کنندگان دانمارک به پايينترين سطح ان در هجده سال اخير رسيده است. به گزارش دانمارک نیوز از کپنهاگ، دانمارک ماه قبل اعلام کرد اقتصاد اين کشور براي دومين بار طي دو دوره سه ماهه متوالي با رشد منفي روبرو شد، و بدين ترتيب اين کشور به عنوان اولين کشور اتحاديه اروپايي مطرح شد که رسما دچار رکود اقتصادي شده است. يکي از متخصصان اقتصادي دانمارک گفت "امار منتشره امروز به منزله هشدار ديگري درباره ميزان مصرف مصرف کنندگان بخش خصوصي است. کاهش شاخص مصرف کنندگان بيشتر از ان حدي است که ما پيش بيني مي کرديم." امار ارائه شده اداره امار ملي اين کشور نشان داد شاخص کلي مصرف کنندگان در ماه اوت به منفي دوازده و دو دهم رسيد که پايينترين سطح ان از دهه هزار و نهصد و نود در اين کشور است. اين در حالي است که اين رقم در ماه ژوئيه در حدود منفي نه مميز هفت دهم بود.

فردا تو ایران گوجه فرنگی میشه 3000تومان.


با گوجه فرنگي به جنگ بيماري ها برويد

محققان آمريكايي با ابداع روش جديدي كه مبتني بر حرارت دادن گوجه فرنگي است معتقدند مي توان به جنگ بيماري ها رفت.
به گزارش دانمارک نیوز محققان دانشگاه اوهايو روشي جديد براي افزايش قدرت مبارزه با بيماريها توسط گوجه فرنگي كشف كرده اند و اين روش چيزي نيست جز افزايش حرارت و گرما و اضافه كردن چربي در فرآيند توليد سس گوجه فرنگي.
به گفته آنها، گوجه فرنگي منبعي غني از آنتي اكسيدان ليكوپن مي باشد كه خود اين ماده پيگماني طبيعي براي پيشگيري از سرطان و ساير بيماريهاي مزمن است.
ساختار استاندارد ليكوپن در گو جه فرنگي ، به صورت خطي است كه ممكن است مانع جذب آن توسط ديواره روده و ورود آن به جريان خون شود. در حالي كه اغلب مولكولهاي ليكوپن موجود در گردش خون انسان ساختاري خميده دارد. اين حقيقت ثابت مي كند كه اگر چه در بعضي موارد بدن بتواند ساختار خطي ليكوپن را تغيير دهد ولي در هر حال فرم خميده آن قابليت جذب بهتري دارد.
براي ايجاد اين تغيير محققان در فرآيند توليد سس گوجه فرنگي ، مقدار حرارت و گرما را افزايش داده و همچنين چربي اضافه مي كنند. در يك آزمايش كلينيكي ثابت شد كه مقدار ليكوپن موجود در خون بعد از خوردن اين نوع سس ، 55% بيشتر از خوردن سس گوجه فرنگي با طبخ عادي است.
هميشه غذاهاي پردازش شده به خاطر تهي شدن از مواد مغذي و خاصيت گياهي ، تغيير رنگ و مزه طبيعي مورد انتقاد بوده است ، اما اين بار موردي كشف شده است كه نشان مي دهد پردازش قوي تر روي غذا ، باعث افزايش جذب ليكوپن مي گردد.

اين مرد كثيف رو بايد تيكه تيكه كرد بايد زجركشش كنند سرب داغ تو دهنش بريزند بي شرف بي غيرت


ماجراي سال‌ها آزار جنسي دختر 9 ساله توسط پدر و دوستانش

دختر 9 ساله‌اي كه سخت‌ترين لحظات زندگي‌اش را در كنار پدر هوسران و دوستانش گذرانده و مورد آزار جنسي قرار گرفته بود، سرانجام با اقدام مادر نجات يافت. دختر آسيب ديده به‌رغم گذشت چندين ماه از كودك‌آزاري شديد، همچنان از سوي مددكاران انجمن حمايت از حقوق كودكان تحت مشاوره قرار دارد.
سرنوشت تلخ يك زندگي
مادر فاطمه، دختري كه سال‌ها مورد آزار جنسي پدر و دوستان او قرار گرفته بود، ماجراي سرنوشت تلخي را كه به خاطر اشتباه در انتخاب همسر، گريبان‌گير فرزندش شد را تشريح كرد: ‌ وقتي 10 سال پيش به عقد <يعقوب> پسر هم‌ولا‌يتي‌اش درآمد، هرگز تصور نمي‌كرد چه سرنوشت شومي در انتظارش است، آن موقع 21 سال بيشتر نداشت، زندگي مشترك را با شوهر 25 ساله در اتاقك نگهباني تنگ و تاريك يك ساختمان پرجمعيت شروع كرد، هرچند سخت بود اما چاره‌اي جز اين نداشت، معصومه از همان ماه‌‌هاي اول زندگي متوجه رفتارهاي غيراخلا‌قي همسرش شد اما ديگر دير بود. 3 ماهه باردار بود و به اميد بهتر شدن زندگي سكوت كرد. 4 سال گذشت، آن موقع دخترش <فاطمه> 3 سال و چند ماه داشت، رفتارهاي يعقوب غيرقابل تحمل شده بود، هر روز گزارش فساد اخلا‌قيش را از يكي از همسايه‌ها و اهالي محل مي‌شنيد، مي‌دانست زماني كه از صبح تا شب براي خدمت به خانه ديگران مي‌رود در اتاقك چه مي‌گذرد. به ستوه آمده بود تمام مدت به دختر خردسالش كه در خانه با پدر تنها بود فكر مي‌كرد، دل مشغوليش زياد بود اما كاري از دستش برنمي‌آمد. دختر خردسال هم گاهي از رفت و آمدهاي افراد ناشناس به خانه‌شان و رفتارهاي غيراخلا‌قي زنان و مردان براي او تعريف مي‌كرد. شب يكي از روزهاي زمستان بود، وقتي معصومه به خانه بازگشت فاطمه را ديد كه به شدت وحشت‌زده بود و ماجرايي را براي مادرش بازگو كرد، همان شب يعقوب از معصومه خواست تا با يكي از دوستانش رابطه برقرار كند، معصومه ديگر به تنگ آمد، از رفتارهاي غيرعادي، كتك‌هاي وحشيانه و غريزه جنسي بي‌حد و مرزش خسته شده بود، اما وقتي اعتراض كرد يعقوب او را تهديد به مرگ كرد و گفت اگر تن به اين كار ندهي تو را مي‌كشم و جسدت را مثله مي‌كنم! چاره‌اي نداشت يا بايد مي‌ماند و تن به نقشه‌هاي پليد اين مرد مي‌داد يا اينكه طلا‌ق مي‌گرفت؛ او راه دوم را انتخاب كرد اما پس از گذشت مدتي متوجه سختي‌هاي كار شد. براي جدا شدن از يعقوب تلا‌ش زيادي كرد، او راضي به طلا‌ق نبود، چند ماه سردرگم بود تا اينكه با حمايت اعضاي خانواده‌‌اش و از آنجا كه افرادي در خصوص ضرب و شتم او از سوي شوهر سنگدلش شهادت دادند، توانست از طريق آداب و رسوم طايفه خود به خواسته‌‌اش برسد، غافل از اينكه طلا‌ق از اين طريق، جايي براي حضانت دخترش باقي نگذاشت و فاطمه خردسال با سرنوشت مبهمي كه انتظارش را مي‌كشيد با پدر تنها شد و پدر او را به مكان نامعلومي برد و تلا‌ش‌هاي معصومه براي گرفتن حضانت دخترش به نتيجه‌اي نرسيد. اينگونه شد كه معصومه ناخواسته دخترش را به دست اين مرد سپرد. 6 سال گذشت، در اين مدت زن جوان تمام مدت به اميد پيدا كردن دختر گمشده‌اش در كلا‌ن‌شهر تهران به هر مكاني سرزد اما به هدفش نرسيد. در اين مدت چند مرد با او تماس گرفتند و او را در جريان مخفيگاه دخترش قرار دادند اما وقتي بر سر قرار رفت متوجه شد اين ملا‌قات ساختگي بوده و نقشه شوهر سابقش براي تجاوز بوده است، از آن روز به تماس‌هاي مشكوك پاسخي نداد. ‌
جست‌وجو براي پيدا كردن <فاطمه> كه تا آن موقع 9 ساله شده بود، همچنان ادامه داشت تا اينكه يك روز زني با او تماس گرفت و به معصومه اطلا‌ع داد دخترش رفت و آمدهاي مشكوكي به خانه‌هاي مجردي دارد و از او خواست تا فاطمه را از اين وضعيت نجات دهد؛ اين تماس تلفني، مادر جوان را نگران‌تر از هميشه كرد به همين خاطر براي بيرون آوردن دخترش از اين وضعيت از ترس تكرار شدن ماجراهاي قبلي و نقشه پليد شوهر سابقش براي تجاوز، ابتدا به سراغ چند نفر از بستگانش رفت و سپس با گرفتن آدرس، سراغ خانواده‌اي كه فاطمه از سوي يعقوب براي مدتي در اختيار آنها قرار گرفته بود رفت. دختر خردسالش را همان‌جا پيدا كرد. اما با 6 سال قبل بسيار متفاوت شده بود، حركات و رفتارش به هيچ وجه قابل مقايسه با دختران 9 ساله نبود. ظاهرش جا افتاده بود، بزك كرده با ظاهري نامناسب به اين طرف و آن طرف مي‌رفت، مادر با ديدن اين حالت مضطرب شد، چه بلا‌يي بر سر دخترش آمده بود، اين همان دختر 6 سال قبل نيست حتي همانند هم سن و سالا‌نش رفتار نمي‌كند! به سرعت براي انتقالش اقدام كرد، تا قبل از رسيدن يعقوب دخترك را از آن خانواده گرفت و به اتاقكي كه اجاره كرده بود برد، اما وضعيت فاطمه وخيم‌تر از آن بود كه از سوي مادرش مورد مراقبت قرار گيرد، او براي مادرش از ماجراهاي چند سال گذشته گفت، مادر متوجه شد كه در اين مدت دخترش مورد آزار و اذيت جنسي فراواني از سوي پدر و دوستان پدرش قرار گرفته و اين رفتارهاي جنسي به‌اندازه‌اي بود كه فاطمه نمي‌دانست بايد چه واكنشي نشان دهد، چرا كه حتي پي نبرده بود كه رفتارهاي پدرش طبيعي نيست و نبايد چنين اتفاقي مي‌افتاد. او دچار عفونت‌هاي شديدي شده بود، مادر نمي‌دانست بايد چه كند، فاطمه وضعيت طبيعي نداشت، تمايل زيادي به پوشيدن لباس‌هاي باز، آرايش كردن و ... داشت. نمي‌توانست او را كنترل كند. از طريق يكي از خانواده‌هايي كه براي نظافت به خانه‌اش مي‌رفت متوجه فعاليت انجمن حمايت از حقوق كودكان شد، به همين خاطر به آنجا رفت و با تشريح موضوع به مددكاران، درخواست كمك كرد.

واقعن بدترین چیز شرمنده شدن تو روی زن و بچه است

خانواده بي خانمان در زير پل اتوبان بعثت تقاطع ترمينال جنوب
خانواده پنج نفره بي خانمان مدتي است در زير پل اتوبان بعثت تقاطع ترمينال جنوب زندگي مي كنند.






به لطف اين رژيم به روزهاي بدترازاين هم مي افتيم.

عروس 8ساله عربستانی طلاق می خواهد


بی بی سی: براساس گزارشهای رسیده از عربستان سعودی، یک دادگاه این کشور، برای رسیدگی به درخواست لغو ازدواج یک دختر هشت ساله آماده می شود.
این دختر عربستانی که ظاهراً وادار به ازدواج با یک مرد بیش از پنجاه ساله شده، از دادگاه درخواست لغو ازدواج کرده است.
روزنامه عربستانی الوطن نوشته است که پدر این دختر، بدون اطلاع دخترش، او را به ازدواج آن مرد درآورده است.
به گزارش الوطن، مادر عروس کم سن و سال، درخواست لغو ازدواج دختر خود را به دادگاه ارائه کرده است.
گزارش شده که پدر دختر، با این درخواست مخالفت است.
در ماه آوریل گذشته، دادگاهی در کشور یمن در همسایگی عربستان سعودی، عقد اجباری یک دختر هشت ساله دیگر را باطل اعلام کرد.
نجود محمد علی، دختر هشت ساله اهل یمن، وادار به ازدواج با یک مرد بیست و هشت ساله شده بود.
بر اساس قانون اسلامی (شریعت) حق طلاق با مرد است، اما زن، تحت شرایطی که زندگی با مرد برایش ناممکن باشد، می تواند از دادگاه درخواست خـُلع کند که نوعی ابطال ازدواج است.
با وجود رایج بودن ازدواج با دختران کم سن وسال در برخی کشورها، مانند یمن و عربستان، در بسیاری از کشورهای دیگر اسلامی که از قوانین مدنی، در کنار شریعت اسلام پیروی می کنند، ازدواج دختران زیر هجده سال، غیرقانونی است.

آنها مدرسه نرفته اند و نمی خواهند گدا شناخته شوند


هزار کودک تهرانی در خیابان ها و در جستجو نان


90 درصد کودکان کار و خیابان کشور قربانی فقر و تنگدستی و تلاش برای تامین معیشت خانوار خود بی سواد باقی مانده اند.
این را "فاطمه قاسم زاده" عضو هیات موسس شبکه یاری کودکان کار و خیابان می گوید و اضافه می کند: بیش از 400 هزار کودک کار در سطح استان تهران هنوز هیچ گونه آموزشی ندیده است.
کودکان کار از ترس تشکیل پرونده گدائی و شناسایی آماری،‌‏ به مراکز دولتی مراجعه نمی کنند.

كشتي كمكهاي آمريكا در بندر گرجستان پهلو گرفت



يك ناو جنگي آمريكايي، حامل يك محموله از كمك هاي تداركاتي به گرجستان، در بند باتومي اين كشور پهلو گرفت.
اين نخستين محموله كمك ها به گرجستان، از زمان آغاز بحران جاري اين كشور با روسيه است.
اين كشتي، كمك هايي مانند پتو، جعبه هاي لوازم بهداشتي و غذاي كودك را به گرجستان انتقال مي دهد.
قرار است سه ناو جنگي ديگر حاوي كمك هاي مشابه، در جريان هفته جاري وارد بندرهاي گرجستان شوند.
خبرنگار بي بي سي در تفليس مي گويد اين حركت، حاوي پيام روشن حمايت واشنگتن از دولت گرجستان است.
بحران در گرجستان، از اوايل ماه جاري ميلادي و پس از آن آغاز شد كه دولت اين كشور، تهاجمي را عليه منطقه جدايي طلب اوستياي جنوبي براه انداخت.
اين تهاجم، با واكنش شديد روسيه مواجه شد كه از جدايي طلبان در دو استان اوستياي جنوبي و آبخازياي گرجستان حمايت مي كند. نيروهاي هوايي روسيه مناطق را در خاك گرجستان بمباران كردند و تانك هاي روسي تا سي كيلومتري تفليس پيش رفتند.
به دنبال تجاوز نيروهاي روسيه به خاك گرجستان، تكاپوي وسيعي در ميان كشورهاي غربي براه افتاد تا مسكو را وادار به خروج از قلمرو اين جمهوري كوچك شوروي سابق كند.
در جريان اين تلاشها، طرح صلحي با ميانجيگري فرانسه به امضاي روساي جمهوري گرجستان و روسيه رسيد كه بر اساس آن، نيروهاي روسي بايد هرچه زودتر خاك گرجستان را ترك مي كردند.

و احمدي نژاد درسخنرانيش از استقلال مردم عراق حمايت ميكند لعنت بر اين رژيم عرب ضد ايراني


تبليغات ضدايراني در عراق با نصب تابلوهاي توهين‌آميز
در خروجي شهر بدره، بر روي تابلويي اهانت‌آميز، در كنار نقشه كشورهاي عراق و ايران جمله «ورود تروريست‌ها از كشورهاي همسايه را متوقف كنيد» درج شده است.به گزارش دانمارک نیوز، در اين تابلو به همين جمله كه ايران را تروريست دانسته، اكتفا نشده و در اقدامي توهين‌آميز، در نقشه ايران، كفتاري ترسيم شده كه در حال ورود به كشور عراق و گذر از مرزهاي اين كشور است.اين تابلو كه آشكارا به ايران و ايرانيان توهين كرده و ايران را مانند كفتار دانسته، در خروجي شهر بدره به سمت شهر «كوت»، در نزديكي پايگاه نظاميان گرجستان نصب شده است.
اين در حالي است كه تاكنون اتهام‌هاي تروريستي كه توسط آمريكا به ايران زده شده است، به رغم درخواست كشورمان مبني بر ارايه اسناد و مدارك، نه تنها ثابت نشده، بلكه مدرك و سندي هم ارايه نشده است و مسئولان عراق نيز همواره آن را رد كرده‌اند.از سوي ديگر، آمريكا تلاش كرده است تا با بسيج رسانه‌هاي غربي و تروريست دانستن ايران، نفوذ كشورمان را در افكار عمومي عراق كاهش دهد كه تاكنون به دليل نزديكي‌هاي فرهنگي، ديني و تاريخي و نيز دروغ‌پردازي‌هاي آمريكا، موفق نبوده و مي‌توان گفت، اين رفتارها يعني نصب تابلوهاي توهين‌آميز و هماهنگ با مقاصد اشغالگران، با هماهنگي آنها نصب شده است كه دولت عراق بايد جلوي اين رفتار را بگيرد و مسئولان كشورمان نيز پيگير اين‌گونه تبليغات ضدايراني در عراق باشند.