۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

عماد بهاور به ده سال زندان محکوم شد


عماد بهاور، مسوول شاخه جوانان نهضت آزادی از سوی قاضی صلواتی، رییس شعبه پانزده دادگاه انقلاب به تحمل دهسال حبس تعزیری محکوم شد.وی به اتهام تبانی برای تجمع بر ضد امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری محاکمه شده بود.
به گزارش کلمه، این حکم در دادگاه انقلاب به بهاور ابلاغ شده و قابل تجدیدنظرخواهی است.
بهاور که عضو هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» (موج سوم) نیز بوده در ۷ خرداد ۱۳۸۸ توسط دادگاه انقلاب بازداشت و اتهام وی تبلیغ علیه نظام عنوان شد.
وی پس از ۹۶ ساعت آزاد اما پس از اعلام نتایج انتخابات دوباره دستگیر شد و تحت فشار روانی برای اقرار تلوزیونی قرار گرفت. بهاور روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه پس از تحمل ۴۶ روز زندان انفرادی از زندان آزاد شد.وی در ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ در حالی که به دادگاه انقلاب برای آخرین دفاعیات احضار شده بود، دوباره بازداشت شد و هم اکنون در بند ۳۵۰ اوین به سر می برد

بازداشت نیما دهقانی، شاعر و طنزپرداز در آستانه ۱۶ آذر

به نوشته سایت جرس، از دلیل بازداشت وی، که از همکاران نشریه چلچراغ بوده است، خبری در دست نیست.
دهقانی با خواندن شعر طنز “خواهی بیا ببخشا، خواهی برو… بپیچان!” که پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم، در همایش پویش موج سوم در حمایت از خاتمی خواند، در میان اقشار مختلف جامعه شناخته شد.
وی در وبلاگ شخصی‌اش نوشته است که آخرین مطلب وی با عنوان “آن روی سکه بیست و پنج تومانی” که برای نشریه چلچراغ آماده شده بود، به دلیل “تنند بودن” حذف شد

خبر تکمیلی :
 خبر بازداشت نیمادهقانی تکذیب شد
جرس: در پی انتشار خبری مبنی بر بازداشت نیما دهقانی، طنزپرداز و شاعر منتقد، این خبر تکذیب شد.
به گزارش منابع خبری جرس، خبری که ساعتی پیش اعلام کرد نیما دهقانی در پی یورش ماموران امنیتی به خانه هنرمندان بازداشت شده است، توسط منابع خبری تکذیب شده است.

وقوع 2 انفجار در تهران و شهادت ۱ استاد دانشگاه

به گزارش آتي نيوز، صبح امروز در 2 نقطه تهران انفجارهايي رخ داد كه هنوز از عامل و يا عوامل آن اطلاعي در دست نيست . يكي از اين انفجارها در ولنجك و ديگري در بلوار ارتش روي داده است كه ماموران به دنبال سرنخي از علت و عاملان اين دو انفجار هستند. گفته مي‌شود يكي از سوءقصدها موجب به شهادت رسيدن يك استاد علوم پايه دانشگاه شد و حال استاد دانشگاه عالي دفاع ملي نيز وخيم است. اين سوءقصدها يادآور اقدام منافقين در موارد قبلي همچون ترور شهيد علي محمدي از اساتيد دانشگاه است 


En iransk atomforsker er blevet dræbt ved et bombeangreb i Teheran. En bombe eksploderede, lige da Majid Shahriyari steg ind i sin bil.
Ifølge iranske medier blev en anden universitetsprofessor såret ved et tilsvarende attentat et andet sted i byen
Nyhedsbureauet Fars skriver, at de to forskere blev angrebet af mænd på motorcykler, der kastede eller lagde bomberne og kørte væk.
Mistanke mod IsraelIfølge det iranske stats-TV mistænker myndighederne israelske agenter for at stå bag angrebene.
En anden atomforsker blev dræbt af en fjernstyret bombe i januar, men det skal være sket, fordi han samarbejdede med oppositionen.