۱۳۸۷ تیر ۲۷, پنجشنبه

فرزاد کمانگر سزاوار حکم اعدام نیست


با تایید حکم اعدام فرزاد کمانگر در دیوان عالی کشور و احتمال اعدام قریب الوقوع وی در زندان رجایی شهر ‏کرج، نگرانی های فعالان حقوق بشری بالا گرفته و تلاشهای مخالفین اعدام برای لغو این حکم شدت بیشتری یافته ‏است. در همین خصوص، برخی از نمایندگان کُرد مجلس ایران هم خواستار اجرا نشدن حکم اعدام ‏نامبرده شده اند. “جلال محمود زاده” و “اقبال محمدی”، نماینده مردم مریوان در مجلس ایران از جمله ‏مخالفان حکم مذکور هستند که در گفتگو با “روز” خواستار بازنگری در پرونده فرزاد کمانگر شده اند.

اعدام برای کودکان گل فروش!



در حالی که در جهان روزی به نام روز جهانی مبارزه با حکم اعدام وجود دارد، صدور حکم اعدام در ایران به سادگی صدور حکم بازداشت موقت گشته است و در طی هاه های گذشته شاهد اعدام بیش از صد و پنجاه نفر زیر لوای اراذل و اوباش بوده ایم. طبق آمار حکومتی (روزنامه ایران) ۵% از این افراد ۱۴ تا ۱۷ ساله و ۶۸% این افراد، ۱۶ تا ۲۲ ساله و ما بقی نیز اکثرا زیر ۳۰ سال هستند.
این در حالی است که سردار روزبهانی با اشاره به آمار بالا اعلام کرد، بسیار دوست داشتیم اسامی این اراذل و اوباش کم سن و سال را از لیست اعدامی ها بیرون بیاوریم اما جرایم ارتکابی از سوی این متهمان درست همانند اوباش حرفه ایست؛ بنابر این نتوانستیم این کار را بکنیم!
به گزارش سازمان ملل ایران دارای بیشترین حکم اعدام برای کودکان زیر ۱۸ سال است و این نقض کنوانسیون حقوق کودکان است که جمهوری اسلامی از امضا کنندگاه آن است! البته در قبال این مسائله و خواسته مراجع بین المللی پیرامون توقف این احکام وی تاکید کرد که این احکام، حکم های مذهبی هستند و جمهوری اسلامی هیچ جوانی را اعدام نمی کند بلکه حکم قصاص که حکمی شرعی است را اجرا می کند و هیچکس اجازه دخالت در اجرای احکام شرعی را ندارد!
اما اتهام این نوجوانان و جوانان چیست؟؟ اخلال در امنیت اجتماعی، تجاوز به عنف، قاچاق و…
محل سکونت ۸۰% آنها حلبی آبادهای اطراف شهرهای بزرگ مثل تهران، شیراز، تبریز و مناطق دور افتاده و فقیر نشین است. در سال ۸۶ آمار مستدل حکومتی حضور ۳۸ تا ۴۰ هزار کارتن خواب را در تهران نوید داد.
با کنکاش در زندگی اغلب این جوانان به ریشه های یکسان در کودکی می رسیم، جوانانی که در سال های نه چندان دور کودکان خیابانی گل فروش بودند. کودکانی که تا دیروز به ما گل می فروختند و امروز طناب دار جواب گل های آنهاست. گل فروشی، آدامس، وزنه، فال و … اینها کلمات آشنای کودکی آنهاست نه مدرسه و کتاب و معلم.
سالها می گذرد کودکان ۸ ساله نوجوانان ۱۴ ساله می شوند و فروختن روزی چند شاخه گل کفاف زندگی آنها را نمی دهد. دلال مواد مخدر می شوند؛ فقط چند گرم. اگر در این سن دستگیر شوند تا سالها در کانون اصلاح و تربیت می مانند شاید اصلاح شوند! اما آنها باید اصلاح شوند یا شکم گرسنه آنها که هر چند هم بگذرد آنها را وادار به چنین کارهای می کند؟ اگر هم دستگیر نشوند در ۲۰ سالگی در داستان یک دزدی ساده که شاید فقط چند ملیون از میلیاردهای جزایری و افشا شدگان پالیزداری و امثالهم نصیبش شود مجبور به قتل می شود و اینجا آخر خط است.
من و تو که در ۲۰ سالگی فقط کتاب در دست داشتیم چون مجبور بودیم، آنها دشنه در دست دارند چون مجبور هستند و این در حالی است که اسلام شرایط اضطرار را به رسمیت شناخته و ابوذر غفاری میگوید: “من تعجب می کنم از مردمی که شکم خالی دارند و شمشیر نمیکشند بر خورندگان حقشان.”

لبخند كودك اثر مخدر بر روي مادر دارد




تحقيقات دانشمندان آمريكايي نشان مي‌دهد ، اثر لبخند كودكان بر روي مادران خود، مانند تاثير مخدرها، نوعي انرژي را در آنها جاري مي‌سازد. همه مادران شادي بي‌اندازه را زماني كه به كودك خود نگاه مي‌كنند و او به آنها لبخند مي‌زند ، حس كرده اند. اين تحقيقات همچنين نشان مي‌دهد، لبخند كودكان تنها روي زنان تاثير مي گذارد.دانشمندان كالج پزشكي بيلور آمريكا اعلام كردند، وقتي مادران لبخند نوزاد خود را مي‌بينند در مغز آنها همان مراكزي فعال مي‌شود كه به هنگام مصرف برخي از مواد مخدر نيز فعال مي‌شود. اين دانشمندان معتقدند كه چنين كشفي به درك رابطه بين مادر و فرزند و نيز دلايل عدم وجود چنين رابطه‌اي در برخي موارد كمك مي‌كندزيرا بنا به تاكيد اين دانشمندان، فرزند به نوعي ماده مخدر طبيعي براي مادران محسوب مي شود.

خاموشي هاي كشور پنج ساعته شد




طي چند روز گذشته سراسر كشور با خاموشي هاي گسترده اي مواجه شده كه مسوولان برقي اين امر را ناشي از افزايش بيش از حد دما اعلام مي كنند. از سوي ديگر بنابه گفته يك مقام آگاه در وزارت نيرو در حال حاضر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بيش از هزار و ۷۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جويي شده در عين حال اين خاموشي ها برخلاف جداول برنامه ريزي شده است، خاموشي ها به طور ميانگين از چهار تا هشت ساعت در طول شبانه روز در مناطق مختلف شهرها و استان هاي كشور اعمال مي شود.
گستردگي اين خاموشي ها به حدي بود كه به مراكز فرهنگي، سينماها و تئاتر شهر تهران نيز سرايت كرد. ديروز يكي از تئاترها زير نور چراغ دستي اجرا شد. به گفته مسوولان وزارت نيرو ساعت پيك مصرف از يك بار در شبانه روز به دوبار افزايش يافته به گونه اي كه پيك اول در ساعت ۱۱ تا ۱۶ بعدازظهر و پيك دوم از اذان مغرب تا دو ساعت پس از آن اعلام مي شود. در حالي كه وزير نيرو بر كمبود برق در ساعات پيك تاكيد دارد اما بعضاً شاهد خاموشي هاي گسترده در ساعات غيرپيك در كشور هستيم كه به گفته يك مقام آگاه در وزارت نيرو در زمان غير پيك در كشور حدود ۳۰ هزار مگاوات برق مصرف مي شود كه اين رقم در زمان پيك با سه هزار مگاوات افزايش به ۳۳ هزار مگاوات مي رسد و اين اختلاف نمي تواند باعث خاموشي ها در ساعات پيك باشد. براساس گفته هاي وي، اين در حالي است كه در سال گذشته در همين زمان حدود ۷/۳۴ هزار مگاوات برق در زمان پيك مصرف شده است.

اعجاب در علم ژنتيك / زني در آلمان يك دو قلوي سياه و سفيد بدنيا آورد



مادر از کشور غنا و پدر آلمانی است . آنان روز گذشته در برلین صاحب یک دوقلوی دختر شدند ولی پس از تولد در کمال تعجب متوجه شدند که یکی از دوقلوها سیاه پوست و دیگری سفید پوست است. البته این اتفاق برای اولین بار صورت نگرفته و قبلا هم در انگلیس موارد مشابه دیده شده است ولی متخصصین ژنتیکی علام داشته اند که شانس داشتن نوزاد دوقلو در دو رنگ یک در یک میلیون است.

مادر از كشور غنا و پدر آلماني است . آنان روز گذشته در برلين صاحب يك دوقلوي دختر شدند ولي پس از تولد در كمال تعجب متوجه شدند كه يكي از دوقلوها سياه پوست و ديگري سفيد پوست است. البته اين اتفاق براي اولين بار صورت نگرفته و قبلا هم در انگليس موارد مشابه ديده شده است ولي متخصصين ژنتيكي علام داشته اند كه شانس داشتن نوزاد دوقلو در دو رنگ يك در يك ميليون است.

ليموترش به علت داشتن خواص اسيدي ضد عفوني‌كننده قوي است.



خواص لیموترش

دانمارک نیوز - ليموترش به علت داشتن خواص اسيدي ضد عفوني‌كننده قوي است. حتي اگر در مسافرت‌ها به آب آشاميدني مشكوك هستيد و مي‌ترسيد از آن بنوشيد كافي است چند قطره آب ليموترش را در آن بريزيد. آب ر ا كاملا استرليزه كرده و ميكروب‌هاي موجود در آب را از بين مي‌برد.
كساني كه مي‌خواهند خود را لاغر كنند، اگر صبح ناشتا آب ليموترش را با يك ليوان آب مخلوط كنند و مقدار كمي عسل بآن اضافه نمايند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و به اين ترتيب از شر چربي‌‌هاي اضافي راحت خواهند شد.
بهترين كلسيم آن است كه از پوست تخم مرغ و آب ليمو تهيه مي‌كنند. براي تهيه كلسيم طبيعي يك تخم مرغ را تميز شسته و در يك ليوان بگذاريد و روي آن يك ليموترش را بريزيد و آن را مدت دو تا سه ساعت در جاي خنكي بگذاريد سپس تخم مرغ را در آورده و آب ليمو كه داراي مقدار زيادي كلسيم است مي‌توانيد روي سالاد ريخته و يا با عسل يا شكر شيرين كرده بنوشيد. از تخم مرغ هم كه پوست آن نرم شده مي‌توانيد هنوز استفاده كنيد.
براي گلو درد بهترين دارو ليموترش است. يك قاشق چايخوري آب ليموترش را در آب نيم گرم بريزيد و با آن غرغره كنيد، ورم گلو و گلو درد را بر طرف خواهد كرد.
براي گرفتگي بيني و زكام كافي است، چند قطره آب ليمو را با يك قاشق چايخوري آب مخلوط كرده و در بيني بچكانيد. براي رفع ورم معده و روده بايد يك ليموترش را با پوست و هسته له كنيد و آن را با يك ليوان آب سرد و يك قاشق عسل مخلوط كرده و به مدت يك ساعت قبل از خواب بنوشيد. براي جلوگيري از خونريزي بيني كافي است كه يك تكه پنبه را آغشته به آب ليمو كرده و در سوراخ بيني بگذاريد، خون دماغ را برطرف خواهد كرد.
اگر در صورت شما لكه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب ليمو و نمك است.

با ادرار مردم کاسبی راه انداختند؟



دستشويي برويد پول بگيريد
شهر مرزي موسيري در استان تاميل نادو هند براي آموزش بهداشت به شهروندانش ايده يي جالب به كار گرفته است. مسوولان شهر به افراد هر دفعه كه از توالت استفاده كنند، پول خواهند داد. بدين ترتيب شهروندان اين شهر كوچك ماهانه مي توانند از طريق استفاده از سرويس هاي بهداشتي 14/0 دلار دريافت كنند، هر چند اين مقدار پول زيادي نيست اما براي مردم كم درآمد اين منطقه باز هم منبع درآمدي محسوب مي شود. دولت هم از دو جهت از اين برنامه حمايت مي كند به اعتقاد آنها اين مساله مردم را تشويق خواهد كرد به جاي رفع حاجت به طريقه سنتي اين منطقه از سرويس هاي بهداشتي استفاده كنند. مردم موسيري در فضاي باز رفع حاجت مي كنند كه اين مساله منجر به بروز بيماري هاي زيادي مي شود. در عين حال فضولات مردم هم در نهايت در اين طرح به عنوان كود انساني در مزارع استفاده خواهد شد.ماراتي سوبورمن مبدع اين ايده مي گويد؛ «ما مردم را تشويق خواهيم كرد و به آنها ياد خواهيم داد كه فضولات شان چقدر مي تواند ارزشمند باشد. ادرار جمع آوري شده هم در مزارع براي بارور كردن محصولات استفاده خواهد شد.»آمار نشان مي دهد در حدود 330 ميليون نفر در هند به سرويس بهداشتي دسترسي ندارند. براي مثال در موسيري بسياري در رودخانه رفع حاجت مي كنند كه اين مساله باعث شيوع بيماري هايي چون اسهال در اين منطقه مي شود. در حالي كه ارگان هاي دولتي و غيردولتي احداث سرويس هاي بهداشتي در مناطق روستايي را آغاز كرده اند، بايد به شكلي هم مردم را به استفاده از اين سرويس ها تشويق كنند.به گفته آقاي سوبورمن طرح موسيري نتايج خوبي داشته است. روزانه در اين منطقه 150 نفر از توالت استفاده مي كنند. سوبورمن كه اين طرح را يك سناريوي همراه با پيروزي مي داند، مي گويد؛ «سال آينده ما 9 بانك ادرار در منطقه تاميل نادو احداث خواهيم كرد بنابراين خواهيم توانست ادرار را به كشاورزان بفروشيم.» به شهروندان موسيري براي استفاده از دستشويي يك كارت داده اند كه آن را در هنگام استفاده از سرويس ها در دستگاه مخصوص مي كشند و در نتيجه در پايان ماه مي توانند 14/0 دلار از مسوولان شهر بگيرند.

آخرش اين ملت ايران ياد نگرفتند كه شادى ممنوعه



توفيق اجباري ---- بهشت زوركي ---- امر به معروف و نهي از منكر
ماموران مركز اجرايي امر به معروف و نهي از منكر سپاه شيراز شركت كنندگان در يك مجلس لهو و لعب را دستگير كردند.بر اساس اين گزارش، ماموران بسيج از طريق گزارش هاي مردمي، تعدادي دخترو پسر را كه در يك مجلس لهو و لعب و به طور زننده در باغي در منطقه «قلات» شيراز به سر مي بردند با هماهنگي مقامات قضايي دستگير كردند.شركت كنندگان در اين مجلس به محض مشاهده ماموران بسيج به سمت آنان حمله ور شده و تعدادي از آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند كه در نهايت با تلاش بسيجيان 70نفر از شركت كنندگان در اين جشن مبتذل دستگير شدند.در بازرسي از اين باغ مقاديري مشروبات الكلي و قرصهاي روانگردان كشف شد.پرونده اين متهمان در دادسراي عمومي و انقلاب شيراز در حال رسيدگي است.