۱۳۹۱ شهریور ۴, شنبه

ديلی تلگراف : رهبر ايران فرمان حملات جديد عليه غرب را صادر کرد

روزنامه بريتانيايی « ديلی تلگراف » در گزارش مفصلی ادعا می کند که آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران به سپاه پاسداران دستور داده که به تلافی تلاش غرب برای سرنگون کردن رژيم بشار اسد کارزار جديدی از حملات تروريستی عليه غرب و کشورهای متحد را آغاز کند.
اين روزنامه از قول منابع امنيتی غربی می نويسد که پس از جلسه اخير شورای عالی امنيت ملی ايران و بررسی گزارش مربوط به تاثيرات وضعيت بحرانی سوريه و احتمال سقوط رژيم آن کشور، رهبر جمهوری اسلامی به سپاه قدس ، نيروی برونمرزی سپاه پاسداران دستور داده تا حملات خود را در خارج از کشور تشديد کند.

مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی "بدون نتیجه" به پایان رسید


به گزارش خبرگزاری رویترز، نشست روز جمعه (۲۴ اوت/ ۳ شهریور) میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین "بدون توافق" به پایان رسید.
هرمان ناکارتس، رئیس تیم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به رویترز گفت: «گفت‌وگوهای امروز بسیار جدی بود. با این‌حال تفاوت‌های بنیادین میان ایران و آژانس باقی است و مانع از پیشرفت مذاکرات می‌شود.»
رویترز گزارش می‌دهد که قراری برای نشستی دیگر و ادامه‌ی مذاکرات تنظیم نشده است و مشخص نیست مذاکرات ادامه یابد. این اولین دیدار نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از شکست مذاکرات در ماه ژوئن سال جاری بود