۱۳۸۷ مهر ۳, چهارشنبه

محمود جون ! ، قربون قدت ! ، بيا كلا بي خيال دنيا و همه چي شو ، وگر نه يا كار دست خودت ميدي يا ما رم نابود ميكنياااا !!!

رياست محترم جمهور محبوب هر بار كه به نيويورك ميرود معمولا يك سري خبرسازيهاي خاص خودش را منجر ميشود كه بايد براي هر سفر يك كتاب تهيه كرد و نامش را اشكها و لبخندها گذاشت . مصاحبه هاي مملو از ....... و حاشا كردن بديهيات و...... اما اينبار سر فصل اين سفر داستان شصت مبارك وي بود كه زيلا به نقل از الف ميخوانيد در تصويري كه فاكس نيوز از احمدي نژاد مخابره كرده است، رييس جمهور ايران در حال صحبت با منوچهر متكي، وزير خارجه، در حاليكه دست خود را در لحظه‏اي از مكالمه به صورت ناخودآگاه و بنابر عرف برخي سخنوران ايراني به پايين گرفته است نشان داده شده است، اما شبكه نزديك به نومحافظه‏كاران، اين تصوير را به "انگشت مخالفت رييس جمهور ايران به آمريكا" (در صفحه اصلي) و "انگشت مخالفت رييس جمهور ايران" در صفحه داخلي تعبير كرده است.
ناآگاهي فاكس نيوز هنگامي بيشتر آشكار مي‏شود كه اين شبكه، فردي كه در سمت چپ رييس جمهور نشسته است [متكي] را "فردي ناشناس" معرفي كرده است.
توضيح اينكه انگشت شست به سمت بالا (Thumbs up) در فرهنگ امريكايي، عموما و در اكثر زمينه‏هاي صحبت، به معناي موافقت يا موفقيت استفاده مي‏شود و انگشت شست به سمت پايين (Thumbs down) به معناي مخالفت يا شكست است.

اقدام فاكس نيوز در مخابره تحريف شده زبان بدني رييس جمهور (Body Language)، تلاش براي انحراف اذهان عمومي از اظهارات دكتر احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل ارزيابي مي‏شود.
به دنبال انتشار اين تصوير با توضيح مذكور در فاكس نيوز، بيشتر تلويزيون‏هاي مطرح و تعدادي از خبرگزاري‏ها به پوشش تحريف شده اين تصوير با اضافه كردن تحريفات بيشتر پرداختند.
در همين زمينه، اسوشيتدپرس گزارش داد كه رييس جمهور ايران، علامت مخالفت (يا شكست) را در جريان سخنراني بوش نشان داده است.
شبكه خبري ABC نيز همين خط خبري را دنبال كرد و گزارش داد، رييس جمهور ايران در جريان سخنراني بوش، انگشت شست خود را به نشانه مخالفت با رييس جمهور ايالات متحده، رو به پايين كرد.
منابع خبري و نشريات ديگر همانند واشينگتن تايمز، يو.اس.اي تودي ، نيويورك پست و ... نيز اين خبر را به همين صورت تحريف شده و ذيل عنوان ابراز مخالفت رييس جمهور ايران با سخنان رييس جمهور ايالات متحده با استفاده از اشاره دست مخابره كردند.