۱۳۹۱ آذر ۲۰, دوشنبه

حمله با سنگ و چوب به کنسولگری ایران در هرات


شماری از معترضان امروز بر کنسولگری ایران در هرات حمله کردند.
به گزارش بی بی سی، معترضان که تعدادشان به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسید، می‌گفتند که از ایران می‌خواهند “جنازه ۱۳ تن از جوانان را که در تیراندازی نیروهای ایرانی کشته شده‌اند، تحویل دهند.”
این معترضان گفتند که این جوانان حدود سه ونیم ماه پیش برای یافتن کار به ایران رفتند اما از آن زمان تا کنون ناپدید شدند.
آنان گفتند شواهد کافی در دست دارند که این افراد توسط نیروهای ایران کشته شده اند.
معترضان با سنگ و چوب بر کنسولگری ایران هجوم آوردند، اما پلیس به تیراندازی هوایی متوسل شد و معترضان را از اطراف کنسولگری دور کرد.

مقاله خوانده نشده از ستار بهشتی به مناسبت روز دانشجو


مقاله زیر پارسال در ایامی که به شانزده آذر نزدیک میشدیم توسط شهید ستار بهشتی به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو برای انتشار در سایت رهسا نیوز به رشته نگارش درآمده است ولی سردبیری سایت به علت عدم رعایت ادبیات  معمول جنبش سبز و نیز دارا بودن مشکل محتوایی، از درج  این مقاله خودداری کرده بود، اما متاسفانه ستار عزیز امروز در میان ما نیست و قلب ما اندوهیگن از غم از دست دادنش، آری، ستار عزیز به مظلومانه ترین شکل شهید شد و امروز وظیفه ما بسی سنگین تر است تا راهش را ادامه و نامش را نگاه داریم. لذا تصمیم گرفتیم تا مقاله وی را بدون هیچ تغییر و تحریف و ویرایشی ، همانگونه که خود وی نوشته بود منتشر کنیم.
روانش شاد و نامش جاویدان
درود بر دوستان
درسال ۱۳۳۲در اعتراض سفر ریچارد نیکسون به ایران تظاهرات دانشجویی در دانشکده فنی تهران آغاز شد که در این تظاهرات و حمله نیروهای نظامی به داخل دانشکده ،۳ دانشجو به نامهای احمد قنچی (از طرفداران جبهه ملی)، مصطفی بزرگ نیا (عضو کمیته مرکزی سازمان جوانان حزب توده ی ایران) و مهدی شریعت رضوی (از کادرهای سازمان جوانان حزب توده ی ایران) کشته شدند. این اتفاق در( ۱۶ آذر ۱۳۳۲) اتفاق افتاد . بعد از آن واقعه، صبح هنگام ورود نیکسون،یکی از روزنامه‌ها در سر مقاله خود تحت عنوان «سه قطره خون» نامه سرگشاده‌‌ای به نیکسون نوشت. نویسنده ابتدا به سنت کهن ایرانیان اشاره کرده بود که هرگاه مهمان عزیزی برای ایرانیان ‌می‌رسد،‌ متناسب با شأن و مقام او برایش گوسفند و گاوی قربانی ‌می‌کنند و سپس خطاب به نیکسون گفته بود: آقای نیکسون ! وجود شما آنقدر گرا‌می و عزیز بود که در قدوم شما سه نفر از بهترین جوانان این کشور،‌ یعنی دانشجویان دانشگاه را قربانی کردند، از آن زمان روز۱۶آذر به عنوان روز وسنبل دانشجو نام گرفت وقبل از اینکه نظام جمهوری اسلامی به حکومت برسد و در زمان به حکومت رسیدن جمهوری اسلامی بسیار حکومت مانور براین روز داد تا باعث بدنامی نظام سابق گردد. در صورتیکه همانگونه که می بینید حتی یکی از احزاب دانشجویان کشته شده از اول حکومت جمهوری اسلامی مورد مهر نظام قرار نگرفت. و حتی یک دانشجو از عوامل حزب مورد اعتماد نظام در این واقعه کشته نشدند اما نظام به نام وبه کام خود برای کوبیدن مخالفان خود وقلع وقمع آنها و احزاب مختلف از این روز بسیار بهره برد تا به مرور زمان حنای نظام رنگ خود را از دست داد و کم کم همین روز ۱۶ آذر به روز مخالفت با نظام و در خواست اجتماعی وسیاسی و…. مردم و دانشجویان تبدیل گردید و دانشجویان در این روز درخواستهای خود وجامعه را به صورت مسالمت آمیز مطرح میکردند .
اما کم کم با رو به توتالیتر شدن نظام وبه وجود آمدن جو خفقان بیشتر هر روز بیشتر از روز قبل و هر سال بیشتر از سال قبل ، دانشجویان در این روز خواسته های خود و جامعه را به صورت جدیتری ابراز کردند ونظام جمهوری اسلامی که داد (جمهوریت اسلامیت و آزادیت) داشت کم کم نشان داد هیچ کدام از این سنبلها را نه تنها در خود ندارد بلکه از (جمهوریت جز دیکتاتوری محض) و( از اسلامیت به اسم دین سوء استفاده از اعتقادات مردم) و از (آزادیت جز زندان، شلاق ، شکنجه ، اعدام ) و…. چیزی ندارد و همچون شیر بی یال و دم و کوپال خود را نشان داد. و نشان داد که جز دیکتاتوری و قبول نکردن حرف مخالف خود و سرکوب مخالف به هر نوع کار دیگری نمیکند . وبرای سرکوب مردم خود دست به هر کاری میزند حتی باج دادن به کشورهای بیگانه . اما در این روز هر سال دانشجویان ایران این مراسم را با جو خفقانی که نظام راه اندازی کرده با شکوه تر ومصمم تر و پر شور تر این مراسم را بر پا میکنند، ونظام نیز در این روز بدون توجه به حرمت دانش و دانشگاه افراد و عوامل خود را با لباسهای شخصی برای ضرب وشتم دانشجویان وارد خیابانها و دانشگاه میکند، که حرف وسخن این عزیزان چیزی نیست جز خواسته های به حق مردم جامعه که در این روز که به عنوان سنبل ونماد دانشجو است از زبان دانشجویان میهن ابراز میگردد .
دوستان ، یاران ، مبارزان و مردم آزادیخواه ایران زمین، باز ماه آذر و روز دانشجو فرا رسید روز عزیزانی هم چون مجید توکلی ها، مجید دری ها، بهاره هدایت ها ، مهدیه گلروها و….. امسال این عزیزان و بسیاری دیگر در جمع ما مردم نیستند ، این عزیزان یا به تبعید اجباری محکوم شدند و یا جان خود را از دست دادند و عده کثیری از آنان در دخمه های این نظام پوسیده ضحاک صفت عمر را در مریضی و درد و رنج میگذرانند و با فشار روزافزونی که نظام بر این عزیزان میاورد برای سر خم کردن پیش این نظام همچون کوه بر سر عهد وپیمان خود با آزادیخواهان و آرمانهای آزادیخواهانه خود ومردم ایستاده اند . جای آن دارد یکبار دیگر در ۱۶آذر امسال همه با هم همچون آذرخش بر سر این نظام پوسیده فرود آییم و آن را از هم متلاشی کنیم .
امروز چشم آن عزیزان به حرکت ما وهمت ما است پس این بار با حرکتی سراسری در ۱۶ آذر ایران را پر کنیم از طنین شعر یار دبستانی من، ایران را پر کنیم از نوای ای ایران ای مرز پر گهر و با صدای بلند فریاد بزنیم زندانی سیاسی آزاد باید گردد  .و به عنوان یک ایرانی وطن دوست میگویم در قدوم آقای نیکسون مردم ایران۳دانشجو قربانی کردند . از زمانی که قدوم نظام جمهوری اسلامی به ایران باز شد تا بحال چند جوان دانشجو ومرد و زن مبارزمردم ایران دربرابرشما قربانی کرده اند ؟ آیا تا بحال رحمی در دل شما آمده است ؟ یاران ومبارزان ۱۶آذر از راه فرا میرسد وحرکت وهمت ما هم باید بیشتر ومحکمتر فرا رسیده باشد .بیایید این بار چون هر سال اما پر غرورتر ومحکمتر از هرسال ندای خود را به گوش دنیا برسانیم وعزیزان زندانی خود را شاد کنیم . دوستان یاران ،عزیزان چندبار قرار است به دنیا بیاییم چندبار زندگی کنیم وچند بار از این دنیا برویم .یکبار می اییم برای زندگی ویکبار عمر به پایان میرسانیم ومیرویم خوشا انکه باعزت زندگی کنیم وبا عزت برویم .
زنده وپاینده ایرانی وایران جانم فدای ایران

چهلم ستار بهشتی، پنجشنبه در قبرستان رباط کریم

مراسم چهلمین روز درگذشت ستار بهشتی، وبلاگ نویسی که توسط پلیس فتا در بازداشتگاه پلیس امنیت کشته شد؛ برگزار خواهد گردید. به گزارش سحام، این مراسم بزرگداشت در روز بیست و سوم آذرماه، از ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر برگزار خواهد شد. بنا به این گزارش؛ محل برگزاری مراسم چهل این شهید در محل دفن وی واقع در امام زاده محمد تقی رباط کریم(واقع در رباط قدیم)؛ قطعه ۷، ردیف۳، شماره ۱۱، خواهد بود. از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

همکاری گستردۀ ایران و کره شمالی در زمینۀ موشکی

منابع خبری در سئول نوشتند که رهبران کره شمالی در تلاشند که قطعات آسیب دیدۀ موشک جدید خود را با همکاری کارشناسان ایرانی تعویض کرده تا هر چه سریعتر آن را پرتاب کنند. دولت پیونگ یانگ دیروز یکشنبه اعلام کرد که پرتاب موشک جدید بالستیکی اش را که قرار بود بین دهم تا بیست و دوم دسامبر پرتاب کند، به دلایل فنی به تأخیر انداخته است.

 جراید کره جنوبی با استناد به تصاویر ماهواره ای نوشته اند که کره شمالی در حال تعویض قطعات آسیب دیده و طبقۀ سوم موشکی است که آمادۀ پرتاب کرده است. 

جراید کره جنوبی همچنین تصریح کرده اند که یک گروه از کارشناسان ایرانی هم اکنون سرگرم فعالیت به روی موشکی هستند که کره شمالی قصد دارد به زودی پرتاب کند.

 همین منابع می افزایند که همکاری های ایران و کره شمالی در زمینۀ توسعۀ موشک های دوربرد که از دهۀ ۱۹۸۰ آغاز شده بمراتب گسترده تر از گذشته شده است.

 منابع آگاه در سئول می افزایند : پس از آنکه کره شمالی در آوریل گذشته در پرتاب موشک جدید بالستیکی خود با شکست روبرو شد، مقامات پیونگ یانگ از دولت ایران تقاضای کمک کردند. 

در اوایل ماه جاری، خبرگزاری ژاپن به نقل از منابع دیپلماتیک در غرب نوشت که دولت ایران برای تقویت همکاری هایش با پیونگ یانگ در زمینۀ توسعۀ موشک های بالستیکی یک گروه از کارشناسان نظامی خود را از اکتبر گذشته به کره جنوبی اعزام کرده است. 

دولت آمریکا مدعی است که کره شمالی مواد لازم برای تولید موشک های بالستیکی را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داده است. 

دولت پیونگ یانگ همانند ایران مدعی است که قصد دارد به زودی ماهواره ای را به وسیلۀ موشک در مدار زمین قرار بدهد. کارشناسان معتقدند که این قبیل آزمایشات بخشی از برنامۀ اتمی دو کشور برای حمل کلاهک اتمی است.

یورش نیروهای امنیتی به منزل پدری میلاد دهقان از اعضای حزب پان ایرانیست


 منزل پدری میلاد دهقان از اعضای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست مورد یورش نیروهای امنیتی قرار گرفت.
 به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست نیروهای امنیتی عصر امروز ۱۹ آذرماه با یورش به منزل پدری میلاد دهقان در شهر رامهرمز استان خوزستان ضمن تفتیش منزل اقدام به ضبط وسائل شخصی وی نمودند.
همچنین عصر امروز نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل عموی این فعال سیاسی در اهواز اقدام به تفتیش منزل کردند.
این یورش در حالی صورت گرفت که نامبرده در زمان حضور نیروهای امنیتی در هیچکدام از دو محل یاد شده حضور نداشته و تاکنون از خبر سلامت یا بازداشت احتمالی وی خبری در دست نیست.