۱۳۹۱ مرداد ۲۷, جمعه

یک وزیر اسرائیل: بمباران ایران به جنگی یک‌ماهه منجر می‌شود

متان میلنای، وزیر دفاع مدنی اسرائیل، اعلام کرد در صورت حمله کشورش به ایران جنگی درجبهه‌های مختلف در خواهد گرفت.وزیر دفاع مدنی اسرائیل که دوران وزارت‌اش به پایان رسیده، روز چهارشنبه (۲۵ مرداد / ۱۵ اوت) در مصاحبه با خبرنگار روزنامه اسرائیلی معاریو در ادامه پیش‌بینی کرد که در این جنگ حدود ۵۰۰ تن کشته خواهند شد.
متان میلنای که قرار است به زودی به عنوان سفیر اسرائیل در چین فعالیت کند در ادامه گفت هیچ دلیلی برای مضطرب شدن مردم به این علت وجود ندارد.

فراموش نکنیم که هنوز تعداد زیادی از زندانیان سیاسی آزاد نشده‌اند


دیشب تعدادی از زندانیان سیاسی آزادشدند.من از آزادی این عزیزان خیلی خوشحالم اما آن را نشانه ای برای باز شدن فضا از سوی حاکمیت نمی دانم.
برخی از زندانیان آزاد شده، بیشتر دوران حبس خود را گذرانده بودند و در حالی که چند ماه یا چند روز از پایان دوران محکومیت شان بافی مانده بود، آزاد شده اند.علی ملیحی و ایوب قنبرپوریان از جمله ین افراد هستند.علی ملیحی نزدیک به سه سال در زندان بوده و چند ماه دیگر دوران محکومیت او به پایان می رسید و باید آزاد می شد.ایوب قنبرپوریان یکی از شهروندان بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات نیز که دیشب آزاد شد، سه سال در زندان بوده و باید ده روز دیگر یعنی پس از پایان محکومیتش آزاد می شد.دکتر قاسم شعله سعدی نیز در حالی آزاد شده که دوران محکومیت خود را سپری کرده بود.این ها فقط نمونه ای بر این ماجرا هستند.
از این گذشته، از دو ماه پیش برخی از محکومان دادگاههای انقلاب برای اجرای حکم به زندان فرا خوانده شدند، بسیاری از این افراد به حبس های کوتاه مدت محکوم شده بود.ظاهرا فقط به این دلیل در دو ماه گذشته کسانی به زندان احضار شده بودند که به مناسبت عید فطر آزاد شوند.گفته می شود که بخشی از آزاد شده ها را این زندانیان تازه تشکیل می دهند.
با این همه، آزادی نزدیک به نود نفر چه با احکام حبس کوتاه مدت و یا بلند مدت به خودی خود شادی آور بود.هرچند هنوز تعداد زیادی از زندانی های شناخته شده در زندان هستند و بسیاری از آنها ماههاست که حتی از حق مرخصی محروم هستند:بهمن(احمدی امویی)، کیوان صمیمی، عماد بهاور، محمد داوری، مجید توکلی، سعید متین پور، مسعود باستانی، سیامک قادری، ضیا نبوی، مجید دری، مصطفی تاج زاده و عبدالله مومنی از جمله این افراد هستند.
آزادی این زندانیان مبارک و بیش باد، اما فراموش نکنیم که هنوز تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در تهران و اهواز، بهبهان و گوهردشت کرج و ... آزادنشده اند.

نامه جمعی از بلاگرهای ایرانی به سران جنبش عدم تعهد

رؤسای محترم کشورهای غیر متهعد؛ 
تا کنون حتما دعوت نامه شانزدهین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش متعهد به دست تان رسیده است. جنبشی که اولین شرط عضویت در آن رعایت حقوق اساسی انسان هاست. جنبشی که از اعضا میخواهد به "عدالت" و تعهدات بین اللملی احترام بگذارد. اعضای جنبش عدم تعهد برای صلح جهانی و امنیت متحد شده بودند و شاید به همین دلیل بود که آقای نلسون ماندلا در مقطعی به عنوان دبیر کل این جنبش انتخاب شدند تا جهان، پیام صلح خواهی این جنبش را همانگونه که در قطعنامه هفتمین نشست در دهلی نو منعکس شده بود، بشنود. 
آقایان و خانم ها؛ 
به زودی قرار است میهمان حکومتی شوید که به جای تکریم فعالین حقوق بشر، آن ها را زندانی میکند. آمار تکان دهنده زندانیان سیاسی، فعالین حقوق بشری، روزنامه نگاران، و شهروندان معترض ، ایران را در جایگاه یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان قرار داده است. در آخرین انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری از مردم ایران در اعتراض به تقلب های انتخاباتی گسترده توسط عوامل حکومت به خیابان آمدند ولی اعتراض های مسالمت آمیزشان توسط نیروهای نظامی و امنیتی به خاک و خون کشیده شد و به دنبال آن، صدها روزنامه نگار، فعال سیاسی و حقوق بشری و بلاگر بازداشته شده و کماکان بعد از گذشت سه سال، همچنان در زندان به سر می برند که این موضوع، وضعیت سیاه حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را وخیم تر هم نموده است. بی دلیل نیست که حاکمان جمهوری اسلامی تا کنون اجازه ورود "احمد شهید" ناظر حقوق بشر سازمان ملل به ایران جهت بازدید از زندان ها را نداده اند. چرا که حکومت سرکوبگر ایران به خوبی میداند که گزارش یک ناظر بی طرف، صدای عدالت خواهی انسان هایی که تنها جرمشان مطالبه انتخاباتی آزاد و شفاف بوده است را، از داخل زندان های مخوف به گوش جهانیان خواهد رسانید و پرده از نقض گسترده حقوق بشر در ایران برخواهد داشت

هاشم شعبانی زندانی سیاسی عرب در حال مرگ است

هاشم شعبانی زندانی سیاسی عرب پس از یکسال و اندی تحمل شکنجه روحی و روانی و شکنجه جسمانی به دلیل احتمال فوت، روز چهارشنبه ۱۵.٨.۲۰۱۲ از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان کارون این شهر منتقل شده است.

به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز؛ هاشم شعبانی که شاعر، دبیر دبیرستان های شهر خلفیه (خلف آباد) در جنوب شرق اهواز، فارق التحصیل ادبیات عرب و دانشجوی علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد است، بیش از یک سال است که در سلول های انفرادی اداره اطلاعات استان تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی و شکنجه جسمانی قرار گرفته است.
منابع حقوق بشری می گویند؛ مدیریت زندان کارون با توجه به وضعیت وخیم این زندانی سیاسی تصمیم به انتقال او به بیمارستان گرفت اما این تصمیم با مخالفت اداره اطلاعات مواجه شد. بنا به گفته فعالان حقوق بشر احتمال قوی وجود دارد که هاشم شعبانی در روزها یا ساعت های آینده بمیرد.
تا به حال ۶ زندانی سیاسی عرب در اثر شکنجه روحی وروانی و جسمانی در بازداشتگاههای مختلف ادارات اطلاعات شهرستان های حمیدیه، اهواز، دزفول، شوش و دیگر شهرها جان باخته اند.