۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

ایرانیان مذهبیون افراطی نیستند! آنها بیشتر به دنبال خوشی هستند تا بنیادگرایی!

یکی از مخربترین کژفهمی‏های غرب درباره‎ی‏ ایران این باور است که ایرانیان مذهبیون افراطی هستند. تقریبا نیمی از ایرانیان کمتر از 25 سال سن دارند و ایران در بالا بردن سطح سواد آنان بسیار موفق بوده است. در سفر جاده‏ای 2736 کیلومتری که داشتم، از این که چه تعداد از ایرانیان ارزش‏هایی شبیه به ارزش‏های آمریکایی‎ها دارند متحیر شدم. مثلا اینکه ایرانیان بیشتر به دنبال خوشی هستند تا بنیادگرایی. آنها بیشتر به پارک (که هر جا در ایران بروی یکی وجود دارد) علاقه‏مندند تا به مسجد. یک مرد 23 ساله در شرق ایران به من گفت «جوان‏ها اصلا به مسجد نمی‏روند.» و با خوشحالی و مبالغه ادامه داد «ما به دنبال راه‏های بیشتر برای خوشگذرانی هستیم.» او می‏گفت که مشروب – که در ایران غیرقانونی اما فراوان است - می‏خورد و تا چندی پیش مواد مخدر مصرف می‏کرده است. مقامات ایرانی اظهار داشته‏اند که احتمالا ده درصد جمعیت ایران مواد مخدر غیر قانونی، سنتاً تریاک و هروئین و اکنون به صورت روز افزون، شیشه استفاده می‏کنند. این مرد در اعتراضات دموکراسی خواهانه‎ی‏ 1388 شرکت کرده بود و می‏گفت برای چند روز بازداشت شده و کتک خورده و یکی از دندانهایش را از دست داده است. از اینرو نسبت به فعالیت‏های سیاسی دلسرد شده بود. اکنون او هم مانند خیلی‏های دیگر می‏خواهد ایران را ترک کند. در شمال غربی ایران، این احساس ناامیدی باعث شده است که تعدادی از جوانان ایرانی ترک، هوادار جدایی و پیوستن به جمهوری آذربایجان شوند. در مسابقات فوتبال، گاهی تماشاگران، خشم مسئولان را با شعارهای تجزیه‏طلبانه بر می‏انگیزند. به نظر بعید می آید که یک نیویورکی در تهران از چیزی شرمزده شود ولی من از دیدن صحنه‏های بلند کردن زنان برای روابط یک‎شبه جا خوردم. مردهای جوان با ماشین‏های زرق و برق دار به دنبال زنان چرخ می‏زنند، با آنها خوش و بشی می کنند و بعد سوار بر ماشین با هم دور می‏شوند. در ایران روسپیگری هم وجود دارد. در سال 1387 فرمانده سابق پلیس تهران در یک روسپی‏خانه با شش روسپی دستگیر شد. زن جوانی که قبلا با دیدن زنان هم‎کیش مسلمان خود در ترکیه که مایوی دو تکه می پوشیدند مات می مانده، می گوید که به تدریج به این نتیجه رسیده که برای زندگی بیش از یک راه وجود دارد. به گمان او «تاثیر تلویزیون‏های ماهواره‏ای بسیار زیاد است.» پلیس حملاتی ترتیب می‏دهد و دیش‏های ماهواره ها را جمع می‏کند ولی حتی با دریافت 400 دلار جریمه از صاحبخانه ها در این امر موفق نبوده است

نه بزرگ دیلما روسف (رییس جمهور برزیل) به محمود احمدی نژاد!

روزنامه برزیلی «اُگلوبو" روزسه‌شنبه خبرداد " دیلما روسف"، رییس‌جمهوری این کشور، درخواست محمود احمدی‌نژاد همتای ایرانی خود،  برای دیداری دو جانبه را رد کرده است.
محمود احمدی نژاد هم اکنون برای شرکت در کنفرانس «ریو +۲۰» در برزیل بسر می برد.
به نوشته «اگلوبو»، حضور رییس‌جمهوری ایران در کنفرانس «ریو +۲۰» اعتراض شمار زیادی از تشکل‌های اجتماعی و مدنی برزیل را برانگیخته است.

حکم اعدام برای يک مفسد اقتصادی در خرم آباد

دادستان خرم آباد گفت: حکم اعدام متهم (ب-و) صادر شده و منتظر انجام مراحل و تشریفات قانونی در دستگاه قضا هستیم تا این حکم اجرا شود.
به گزارش ایلنا، قاضی سعید رازانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان در خصوص وضعیت کارخانه پارسیلون خرم آباد افزود: کارخانه پارسیلون از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شد با مشکلاتی روبرو شده است.
وی با بیان اینکه باید به یک سری مطالبات کارگران پارسیلون ترتیب اثر داده شود متذکر شد: البته باید به منظور رفع مشکلات این شرکت ماشین آلات این کارخانه به روز شود و همچنین بدهی‌هایی که این کارخانه به تامین اجتماعی خرم آباد داشته پرداخت شود.