۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه

نسرین ستوده عضو هیات امنای انجمن حقوق بشر آلمان شد


نسرین ستوده، فعال حقوق بشر و وکیل زندانی، به عضویت هیأت امنای انجمن بین‌‏المللی حقوق بشر آلمان در آمد. مراسمی به همین مناسبت روز یکشنبه در شهر بن آلمان برگزار شد. نسرین ستوده از شهریور ۱۳۸۹ در زندان به سر می‌برد.
انجمن بین‏‌المللی حقوق بشر در آلمان (IGFM) نسرین ستوده را به عنوان عضو هیأت امنا و یکی از مشاوران خود برگزید. این عضویت در چهل و یکمین سالگرد تاسیس این انجمن و در مجمع عمومی آن اعلام شد.
"ماکس کلینگ‌برگ"، عضو کمیته رسانه انجمن حقوق بشر درباره علت انتخاب نسرین ستوده برای عضویت در هیات امنای این نهاد به دویچه وله گفت: «نسرین ستوده از نظر ما یک فعال واقعی حقوق بشر است. او برای ما و برای همه مدافعان حقوق بشر یک الگو، یک منبع انرژی و یک انگیزه است. به همین دلیل ما خیلی خوشحالیم که توانستیم برای نسرین ستوده و برای دیگر فعالان حقوق بشر در ایران کاری انجام دهیم و این افتخاری برای ماست که او عضو هیأت امنا و مشاوران ما باشد».
به گفته آقای کلینگ‌برگ، نسرین ستوده تنها عضو ایرانی هیأت امنای انجمن بین‌المللی حقوق بشر است.انجمن بین‏‌المللی حقوق بشر آلمان نهادی غیردولتی است که در زمینه دفاع از قربانیان نقض حقوق بشر در جهان فعالیت می‏‌کند. این انجمن تا کنون چندین کمپین و حرکت اعتراضی نسبت به زندانی شدن و صدور حکم اعدام برای یوسف ندرخانی، کشیش ایرانی و نیز سرکوب بهائیان در ایران ترتیب داده است.
منصوره شجاعی، فعال حقوق زنان و یکی از موکلان نسرین ستوده که در آلمان به سر می‌‏برد، در مراسمی که به این مناسبت روز یکشنبه (۱۴ آوریل / ۲۵ فروردین) در شهر بن برگزار شد، درباره نسرین ستوده صحبت و پیامی را که این وکیل زندانی از داخل زندان فرستاده بود، قرائت کرد.
او با ذکر سابقه فعالیت نسرین ستوده که با بیست و دو سال پیش با روزنامه‌نگاری آغاز شد و با وکالت فعالان زنان و حقوق بشر و نیز متهمان زیر ۱۸ سال ادامه یافت، خانم ستوده را با صفت "قابل اعتماد" در تمامی نقش‏ه‌ای اجتماعی‏‌اش توصیف کرد و گفت: «آنگاه که مادر است، مسئولانه و مهربانانه مادری می‏‌کند...آنگاه که وکیل است پا به پای موکلان خود در دادگاه و تجمعات مسالمت‌آمیز ایستادگی می‏‌کند».
خانم شجاعی نسرین ستوده را "همسری فداکار، کنشگری متعهد، رفیقی امانت‌دار و روزنامه‌نگاری اطلاع رسان" معرفی کرد.
وی سخنانش را درباره نسرین ستوده اینگونه پایان داد: «قابل اعتماد بودن، نیکوترین صفت نسرین است که موجب ایجاد عشقی دوسویه میان او و مردمان کنشگر ایران و اینک نیز جهان شده است».

جایزه ی هارالد ادلستم به فعالان حقوق بشر بخاطر ابراز شجاعتشان

جایزه ی ادلستم  ازسوی بنیااد هارالدادلستم به نام این چهره ی برجسته ی سوئد بخاطرابرازشجاعت دردفاع از حقوق انسان ها ، به فرد یا افرادی که دراین زمینه تلاش و مبارزه می کنند اهدامی شود. سال گذشته، نخستین جایزه این بنیاد به یک فعال حقوق بشری زندانی ایرانی، بهاره هدایت، اهداشد.
برای معرفی بیشتر این بنیاد و شیوه ی انتخاب برنده یا برندگان و همچنین آغاز دوره ی معرفی نامزدها ازسوی مردم، روزگذشته جلسه ای دراستکهلم باشرکت ازجمله شیرین عبادی، حقوقدان و برنده ی جایزه ی صلح نوبل و استفان لوون، رهبرحزب سوسیال دموکرات که هردو ازاعضای این بنیالدهستند، برگزارشد. دراین جلسه کارولین ادلستم، نوه ی هارالد ادلستم و رئیس این بنیاد، شیرین عبادی و استفان لوون سخن رانی کردند. 
استفان لوون در سخنان خود، در ابتدا عضویت در بنیاد هارالد ادلستم و سخن گفتن دراین جمع را افتخاری برای خود دانست. او همچنین ازحضور شیرین عبادی اظهارخرسندی کرد و گفت که احترام عمیقی برای او و فعالیت هایش درزمینه ی حقوق بشرقائل است. 
او درادامه، ضمن برشمردن اقدامات انسان دوستانه ی هارالد ادلستم و شجاعت او در مبارزه برای حقوق بشر به وجود حکومت های تمامیت خواه که دشمن دموکراسی و حقوق بشرهستند اشاره کرد و گفت خوشحال است که درچنین شرایطی که تضمینی برای دموکراسی و حقوق بشر وجودندارد، بنیاد ادلستم، صدای هرچه قوی تری برای بیان این وضعیت و کمک به دموکراسی و حقوق بشرمی شود. 

انتقال حداقل یک زندانی جهت اجرای حکم قرون وسطایی اعدام به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  حداقل یک زندانی جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
روز سه شنبه  ۲۷  فروردین ماه ، زندانی حسین چفلکی متولد ۱۳۶۷ از سالن ۳ بند ۱ زندان گوهردشت کرج جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام به سلولهای انفرادی بند ۵ منتقل شد.او از سال ۱۳۸۶  تا به حال در زندان می باشد اتهام این زندانی قتل عنوان شده است.
در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰  زندانی در زندان گوهردشت کرج در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند.
از هفته گذاشته تا به امروز در زندانهای بندرعباس و عادل آباد شیراز حداقل ۸ زندانی اعدام شده اند. هنوز قوه قضاییه ولی فقیه اعدام امید شجاعی را که هفته گذشته در زندان بندرعباس صورت گرفت، اعلام نکرده است و این مسئله خود نشان دهنده اعدام های گسترده و مخفیانه در زندانها می باشد.
آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت پس از وقفه چند روزه در اعدام ها به دلیل اعتراضات گسترده بین المللی، موج جدید اعدام ها را آغاز نموده است. هدف از این اعدام ها  ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه می باشد بخصوص که جامعه ایران در آستانه انفجار عمومی قرار گرفته است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام زندانیان که بصورت مستمر در زندانهای مختلف ولی فقیه و یا میادین شهرها به اجرا گذاشته می شود را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مجامع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندها در ایران و بخصوص پرونده آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به دادگاه کیفری بین المللی است.

اعدام نه نفر در شیراز به اتهام محاربه

حکم اعدام ۹ شهروند به اتهام محاربه، صبح امروز سه شنبه، بیست و هفتم فروردین ماه، در شیراز به اجرا درآمده است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری فارس، احکام اعدام ۶ نفر از این افراد به نام‌های (غ-ن)، (ا-ح-ن)، (م-ز)، (ب-د)، (م. ه. آ) و (ب. الف) در محل ارتکاب جرم آنان و در ملاءعام اجرا گردید و سه نفر دیگر از این متهمان نیز که محل ارتکاب جرم آنان روستا‌ها و جاده‌های اطراف شیراز بود در محل زندان عادل آباد شیراز به دار آویخته شدند.
بر اساس این گزارش، این شهروندان از سوی شعبه‌‌ی دوم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به اتهام “محاربه از طریق شرکت در سرقت‌های مسلحانه متعدد مقرون به آزار و اذیت و ایجاد رعب و وحشت، قتل و آدم ربایی” به اعدام در ملاءعام محکوم گردیده بودند.
هرانا: احکام اعدام این نه نفر که بنا بر اعلام دادگستری فارس، در “فرایندی سریع”، صادر شده بود، توسط شعبه‌ی یازدهم دیوان عالی نیز تایید شد.

نامه سرگشاده فعالان زن: دعوت از خاتمی برای انتخابات 92


جمعی از زنان فعال در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمد خاتمی، از وی خواستند که بنا به شرایط خطیر کشور و نیز شخصیت و کارنامه خود نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. آنها تاکید کردند که ایران برای ایرانیان است و هر تحولی در این سرزمین غیرت، همت و شجاعت ایرانیان را می طلبد.
این نامه به امضای نرگس محمدی زندانی سیاسی سابق، اعظم طالقانی از فعالان ملی مذهبی، پروین فهیمی مادر سهراب اعرابی، معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران، منیژه حکمت کارگردان سینما و شمار دیگری از فعالان زن رسیده است،
آنها در نامه خویش نوشتند: چه کسی می تواند انکار کند که صف اول قربانیان جنگ، تهاجم، خشونت، فقر و شرایط بد اقتصادی، ناامنی اجتماعی، شرایط فروریخته فرهنگی، عرصه خشونت بار سیاسی و … زنان و کودکان معصوم این سرزمین خواهند بود؟چه کسی میتواند چشم بر هم و دست بر روی دست نهد تا زخم های عمیق تری بر پیکر مادران و زنان و فرزندان این سرزمین فرو آید و آینده ای تباه شده و خاکستری از امید و آرزوها را به تصویر کشد؟

آذر منصوری، اشرف بروجردی، اعظم طالقانی، اکرم مصوری منش، پروین فهیمی(اعرابی)، جمیله کریمی، طاهره طالقانی، زهرا احمدی پور، زهرا اشراقی، زهرا شجاعی، زهرا صدراعظم نوری، زهرا مجردی(میردامادی)، زهرا نژاد بهرام، زهره آقاجری، ژاله فرامرزیان، سهیلا جلودارزاده ، طاهره طالقانی، فاطمه راکعی، فخرالسادات محتشمی پور(تاجزاده)، معصومه ابتکار، منصوره شایسته، منیژه حکمت، مهوش عباسقلی‌زاده، نرگس محمدی