۱۳۸۷ آبان ۳۰, پنجشنبه

اتحاديه اروپا مرخصي زايمان زنان را افزايش مي دهد


بر اساس آخرين طرح کميسيون اروپا ، زنان شاغل پس از تولد فرزندانشان بايد به طور اجباري شش هفته در مرخصي به سر ببرند. به نوشته روزنامه ديلي تلگراف در اينترنت ، مادران انگليسي از اين پس براي مرخصي هاي طولاني تر حقوق کامل دريافت مي کنند. اين طرح قرار است در سراسر اروپا به اجرا گذاشته شود. دولت انگليس از اينکه اين مسئله باعث تحميل هزينه هاي غير ضروري به دولت و کارکنان شود، ابراز نگراني کرد. طرفداران حزب محافظه کار هشدار دادند اين مرخصي اجباري به کار زناني که در مشاغلي مانند تجارت اشتغال دارند و بلافاصله پس از تولد فرزندانشان قصد دارند بر سر کارهايشان بازگردند آسيب وارد مي کند. طرح مرخصي اجباري واکنش هاي مختلفي به همراه داشته است. طرفداران تساوي حقوق زن معتقدند در صورتيکه زنان براي مراقبت از کودکانشان به مرخصي فرستاده شوند ، با توجه به اينکه به خاطر جنسيت ، هفده و يک درصد کمتر به آنها پرداخت مي شود، از نظر شغلي نيز آسيب مي بينند. برخي از بازرگانان عمده و چهره هاي دانشگاهي نيز معتقدند نيازي به وضع قوانين جديد در اين رابطه نيست ، زيرا زنان به اندازه مردان براي زندگي به شغلشان وابسته نيستند و بسياري از آنها ترجيح مي دهند براي رسيدگي به خانواده ايشان حقوق کمتري دريافت کنند. به گفته آنها ، در صورتيکه مرخصي زايمان و همکاري موقت کارمندان هزينه زيادي در بر داشته باشد ، کارفرمايان به راحتي از دادن کار به زنان خودداري مي کنند. براساس دستور العمل اتحاديه اروپا ، زنان بايد حداقل از چهارده ماه مرخصي با حقوق استفاده کنند اما ميزان دريافتي آنها پس از زايمان در کشورهاي اروپايي متفاوت است. در انگليس ، زنان شاغل در کارخانجات ، دو تا چهار هفته پس از زايمان اجازه حضور در محل کار خود را ندارند ، اما برخي از مادران مايلند هر چه زود تر به کار خود بازگردند. بر اساس تصميم جديد اتحاديه اروپا ، مادران مي توانند ضمن دريافت حقوق کامل، از هجده ماه مرخصي استفاده کنند و تا شش هفته پس از تولد فرزندشان ، مجاز نيستند به کارشان بازگردند.

اتحادیه اروپا قصد دارد مهاجرت متخصصان کشورهای غیرعضو به این اتحادیه را تسهیل کند



پارلمان اروپا در نشست روز پنج‌شنبه (۲۰ نوامبر - ۳۰ آبان) اعضا در استراسبورگ فرانسه، تصمیم گرفت که شرایط اعطای "کارت آبی" (Blue Card) را تسهیل کند. کارت آبی به نیروی کار متخصصی داده می‌شود که قصد مهاجرت به این اتحادیه را دارد.
البته پارلمان اروپا در بررسی این طرح، تنها نقش مشاور را دارد و تصمیم نهایی را دولت‌های عضو اتحادیه خواهند گرفت که نمایندگان آنها هفته آینده برای بررسی این موضوع گرد هم می‌آیند.
کارت آبی اتحادیه اروپا بناست از سال ۲۰۱۱ به کار گرفته شود. این کارت به همراه اجازه کار و اقامت، در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که یا مدرک بالای علمی داشته باشند یا دست‌کم ۵ سال سابقه کار. پارلمان اروپا پیشنهاد کرد که به این افراد اجازه کار و اقامت سه‌ساله داده شود. این افراد باید هم‌چنین پیشنهاد یا قراداد کاری با یک شرکت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز داشته باشند.
علاوه بر این، کارت آبی به کسانی اعطا می‌شود که مبلغ درآمد ناخالص‌شان (بدون کسر مالیات) در کشور مقصد (در اروپا) ۷/ ۱ برابر این درآمد در کشور خودشان باشد. شورای اروپا برای تسهیل شرایط، پیشنهاد کرد که این رقم به ۵/ ۱ برابر کاهش یابد. به عنوان مثال درآمد متوسط ناخالص در آلمان ۲۸ هزار یورو در سال است. در این شرایط، به کسی کارت آبی از آلمان داده می‌شود که در این کشور حدود ۴ هزار یورو درآمد ماهیانه داشته باشد.

كتابخانه اينترنتي اروپا راه اندازي شد


اتحاديه اروپا امروز (19 نوامبر)، كتابخانه ديجيتالي راه اندازي كرده است كه به كاربران اينترنت امكان مي دهد به دو ميليون كتاب و جزوه، تصوير و صوت درباره فرهنگ دو هزار سال گذشته اروپا دسترسي داشته باشند.
اين سايت جديد، كه "اروپيانا" (Europeana) خوانده مي شود، شامل نقاشي، عكس، فيلم، كتاب، نقشه و متون نگهداري شده در هزار موزه، كتابخانه ملي و آرشيوهاي اروپا مي شود.
ويوين ردينگ، كميسر اتحاديه اروپا در امور اطلاعاتي مي گويد اروپيانا براي مثال به يك دانشجوي چك اين امكان را مي دهد كه محتويات "كتابخانه بريتانيا" را بدون آنكه به لندن شهر سفر كند، ببيند و يك دوستدار هنر در ايرلند نيز
بتواند در خانه اش تابلوي موناليزا در لوور پاريس را تماشا كند.
حدود نيمي از محتويات اروپيانا از موسسات فرهنگي فرانسه تامين شده است.
كتابخانه بريتانيا از جمله صدها موسسه فرهنگي اروپاست كه در تامين ذخيره اطلاعاتي يوروپينا سهيم بوده است
اما اميد مي رود كه با حمايت مالي و فرهنگي ساير كشورهاي اروپايي مانند آلمان و لهستان، گنجينه هاي فرهنگي بيشتري از سراسر اروپا در دسترس كاربران اينترنت قرار بگيرد.
"كتابخانه بريتانيا" در لندن از جمله صدها سازمان فرهنگي است كه در تامين ذخيره اطلاعاتي اين كتابخانه ديجيتالي سهيم بوده است. كتابخانه بريتانيا اطلاعات صوتي، تصويري و متن در اختيار اروپيانا قرار داده است
.

دختر شایسته 2008 از دانمارک




عکس زیبا از دنیای ورزش

Cristiano Ronaldo er playboy i ordets fineste forstand, og han ligner bestemt en, der ikke har noget mod livets glæder
Lyserøde fodboldstøvler er da ingenting i forhold til denne klipning, som den brasilianske levemand, Ronaldo, fremviser. Der er sådan lidt puddel over det, ikke
Casper Stilhoff kysser med kæresten Michella

Fest og farver har Maradona aldrig fornægtet. Her besnærer han med sine danseevner på et diskotek i Cannes

ماشين سواري كوچك يوگو مدل ۵۵ از يوگسلاوي دوباره امسال تولید شد

شركتي به نام «يوگو ـ آمريكا» ايجاد كرد تا ماشين سواري كوچك يوگو مدل ۵۵ را از يوگسلاوي وارد كند و آن را در مناطق شمالي به قيمت ارزان با پايه قيمت ۳۹۹۰ دلار در سال ۱۹۸۵ بفروشد. در آن زمان يك خودرو سواري روز ۱۱۵۰۰ دلار قيمت داشت و ماشين سواري يوگو معادل ۱۰۰۰ دلار از ارزان ترين سواري موجود در بازار، پايين تر بود.




هواپيماي حامل وزير خارجه دانمارك فرود اضطراري كرد

هواپيماي نظامي حامل وزير خارجه دانمارک روز پنج شنبه مجبور به فرود اضطراري در قبرس شد. دانمارك نيوز: با اعلام اين خبر افزود هواپيماي نظامي حامل پر استيگ مولر وزير امور خارجه دانمارک به دليل شکستگي در شيشه کابين خلبان مجبور به فرود اضطراري در قبرس شد. اين هواپيما در فرودگاه پافوس فرود آمد. بنابه اعلام منابع اگاه شکستگي در شيشه کابين خلبان بر اثر برخورد با پرندگان ايجاد شد.

شکایت پسر پادشاه بحرین از مایکل جکسون

دانمارك نيوز: پسر پادشاه بحرین با شکایتی از مایکل جکسون خواستار بازپس گیری شش میلیون دلار از وی شد.خبرگزاری بت دانمارک گزارش داد که دادگاه عالی لندن دیروز دوشنبه بررسی شکایت شیخ"عبدالله آل خلیفه"پسر پادشاه بحرین از ستاره موسیقی پاپ آمریکا مایکل جکسون را به دلیل عدم پایبندی به مفاد قرارداد دو طرفه آغاز می کند.جکسون براساس این قرارداد متعهد شده بود در قبال دریافت شش میلیون و 300 هزار دلار آمریکا زندگینامه خود را نوشته و به طور انحصاری در اختیار پسر پادشاه بحرین قرار دهد
Sheik retsforfølger Michael Jackson for 40 mio
En søn af Bahrains konge føler sig snydt af Michael Jackson og vil have erstatning af den amerikanske popstjerne..

فيلم دختر دانماركي به جمع تهيه‌كنندگان هاليوودي پيوست

نيكول كيدمن هم با حضور در توليد فيلم دختر دانماركي به جمع تهيه‌كنندگان هاليوودي پيوست.
به گزارش دانمارك نيوز:، نيكول كيدمن علاوه بر تهيه‌كنندگي به عنوان بازيگر نيز در اين پروژه سينمايي نقش‌آفريني مي‌كند.
بنا به اعلام هاليوود ريپورتر، فيلم‌نامه دختر دانماركي براساس يك داستان واقعي درباره زندگي دو هنرمند دانماركي «اينار و گرتا وگنر» به نگارش درآمده است، مقابل دوربين مي‌رود.
داستان فيلم به زندگي يك زوج جوان در دهه 1920 در كپنهاگ مي‌پردازد كه يكي از آن‌ها تصميم دارد تغيير جنسيت بدهد.
«چارليز ترون» نيز از ديگر بازيگران اين پروژه سينمايي به شمار مي رود.
«آناند توكر» خالق آثاري چون «شاپ گرل» كارگرداني «دختر دانماركي» را برعهده دارد و فيلم‌نامه اين اثر توسط «لوسيندا كوگزون» به نگارش درخواهد آمد Arbejdet med Baz Luhrmanns romantiske drama 'Australia'
gav Nicole Kidman lyst til kvægavl og hun har nu købt sin egen ranch hjemme i Australien.

آزادی كشتی ربوده شده دانماركی




به گزارش دانمارك نيوز. توماس میكلسن از مقامات شركت كشتیرانی ثور دانمارك گفت : افراد مسلح شامگاه یكشنبه این كشتی و بیست خدمه آن را درحالی كه عازم بندر واری در ایالت دلتا در نیجریه بود ربودند. وی افزود : خدمه این كشتی همگی فیلیپینی هستند و در زمان اسارت به هیچ یك از آنها صدمه ای وارد نشده است .سخنگوی ارتش نیجریه نیز اعلام کرد : هیچ باجی برای آزادی این كشتی و خدمه آن پرداخت نشده و این كشتی شامگاه دوشنبه بدون هیچ شروطی آزاد شده است.

سکسی ترین دختر لس آنجلس





هفته مد لباس در توکیو

Badetøj fra det japanske designmærke Sanai på catwalken i Tokyo