۱۳۸۷ آذر ۲۳, شنبه

در حالي که ياهو ايران را از ليست کشورهاي موجود در اين سايت حذف کرده است اما گوگل به لطف مدير ايراني خود همچنان زبان فارسي را به رسميت مي شناسد


اميد کردستاني، نايب‌رئيس ارشد بخش فروش و عملکرد جهاني در شرکت اينترنتي گوگل است. در حالي که ياهو ايران را از ليست کشورهاي موجود در اين سايت حذف کرده است اما گوگل به لطف مدير ايراني خود همچنان زبان فارسي را به رسميت مي شناسد.اميد کردستاني در تهران به دنيا آمده و در سن چهارده سالگي، پس از مرگ پدرش به کاليفرنيا رفته‌است. وي مدرک کارشناسي مهندسي برق خود را از دانشگاه ايالتي سن‌خوزه گرفته‌است. وي همچنين در سال 1991 مدرک کارشناسي‌ارشد خود را در رشته «مديريت بازرگاني» (MBA) از دانشگاه استنفورد گرفت. وي به دليل داشتن نام خانوادگي کردستاني, گاهي اشتباهاً چنان پنداشته شده‌است که کرد است ولي از هر دو طرف مادري و پدري اصليت تهراني دارد و همچنين متولد و بزرگ شده تهران است و زبان مادري فارسي دارد. او داراي سابقه‌اي بيش از 12 سال در زمينه فناوري سطح بالا در شرکت‌هاي پيشروي اينترنتي مانند نت‌اسکيپ است. او همچنين نائب‌رئيس بخش توسعه، کسب و کار و فروش در اين شرکت بود و توانست بازده مالي وب‌گاه نت‌اسکيپ را در عرض 18 ماه از 88 ميليون دلار در سال به بيش از 200ميليون دلار در سال برساند. او کارش را در نت‌اسکيپ در بخش فروش اُاي‌ام (OEM) آغاز کرد و در طي دوره چهار ساله که در آن شرکت حضور داشت مسئوليت برقراري ارتباطات تجاري با شرکت‌هايي چون اي‌بِي، سيتي‌بانک، آمريکن‌آن‌لاين، آمازون، تراولاسيتي، اينتل و اکسايت را برعهده داشت. کردستاني پيش از آغاز کار در نت‌اسکيپ در بخش‌هايي چون بازاريابي، مديريت محصول و توسعه،کسب و کار در شرکت‌هايي چون 3DO، Go و هيولت-پکارد فعاليت مي‌کرده‌است. کردستاني در 8 مي 2006 در مجله تايم به عنوان يکي از صد نفري که دنيا را شکل داده‌اند نام گرفته‌است .وي هم اکنون يکي از بزرگترين مديران ارشد شرکت گوگل است.

ساکنان کره زمين ديشب ماه را در حالي مشاهده کردند که بزرگتر و روشن تر از حد معمول بود

ساکنان کره زمين ديشب ماه را در حالي مشاهده کردند که بزرگتر و روشن تر از حد معمول بود. اين پديده آخرين بار در سال هزار و نهصد و نود و سه اتفاق افتاده است. اين پديده ناشي از نزديک شدن ماه به زمين در مسير گردش به دور زمين است. در جريان اين پديده ماه در مقايسه با مواقع عادي سي هزار کيلومتر به زمين نزديک تر مي شود که در نتيجه هم بزرگتر و هم پر نورتر به نظر خواهد رسيد. سازمان فضايي آمريکا «ناسا» در بيان علت اين امر اعلام کرده است که مدار چرخش ماه به دور زمين بيضي شکل است نا دايره اي. بر اين اساس فاصله ماه تا زمين دائما کم و زياد مي شود و اين امر به موقعيت ماه در مدار بيضي شکل خود بستگي دارد. بر اين اساس سال ها زمان نياز است تا ماه در حالي که به صورت قرص کامل است از نزديک زمين عبور کند.

موج شديد سرما ويخبندان در اتریش زندگي شهروندان اتریش را مختل كرده است

Sne i Østrig den 13/12 2008




نوشيدن مايعات گرم، علائم سرماخوردگي و آنفلوانزا را كاهش مي‌دهد

پزشكان تاكيد كردند: مصرف نوشيدني‌هاي گرم مي‌تواند علائم سرماخوردگي و آنفلوآنزا را كاهش دهد. پژوهشگران ولز در تازه ترين مطالعات خود دريافته‌اند؛ يك ليوان نوشيدني گرم و داغ برخلاف يك ليوان از مايعات سرد مي‌تواند علائم مشترك سرماخوردگي و آنفلوآنزا را تخفيف دهد.اين تحقيق كه از سوي پژوهشگران مركز سرماخوردگي در دانشگاه كارديف انجام گرفته نشان مي‌دهد: نوشيدن يك ليوان آب ميوه گرم مي‌تواند علائمي چون آبريزش بيني و زكام، سرفه، عطسه، گلودرد و خستگي را فورا و براي مدت طولاني بهبود بخشد.

نورافشاني كريسمس


کريسمس "، زادروز تولد عيسي مسيح (ع)، پيامبر بزرگ خدا در راه است. اين روز، بزرگ‌ترين جشن مسيحيان جهان به شمار مي رود و آنان از هفته ها قبل با آيين هايي ويژه به استقبال اين جشن مي روند. آراستن درخت كريسمس كه اغلب كاج است، در هيات شخصيتي به نام بابانوئل درآمدن براي دادن هدايايي به مردم به ويژه كودكان و نورافشاني ساختمانها و خيابانها از جمله اين آيين ها است. بيشتر مسيحيان اين جشن را در 25 دسامبر - 5 دي ماه- برگزار مي‌کنند. يك هفته بعد، اول ژانويه، آغاز سال نوي ميلادي است

كارتن‌خواب‌ها؛ سوژه داغ زمستان‌هاي سرد ایران

همه چيز از مرگ دردناك ده‌ها نفر از آنها در پس يك سرماي ناغافل شبانه زمستاني شروع شد و جنازه‌هاي خشك شده آنها صبح زود روي دست شهر ماند. حدود 6سال پيش. مرگ طبيعي و غيرمشكوك آنها در زمستان سال 82 تا مدت‌ها بازتاب رسانه‌اي گسترده‌اي پيدا كرد.
تا همين چند سال پيش، كارتن‌خوابي يك آسيب اجتماعي محسوب نمي‌شد، اما وقتي در شب‌هاي برفي و يخبندان سال 82، تعدادي كارتن‌خواب روي آسفالت‌هاي سرد خيابان‌هاي شهرمان يخ زدند، آن وقت كارتن‌خوابي هم يكي از دغدغه‌هاي مهم مردم و مسوولان محسوب شد.
رسانه‌ها سروصدا راه انداختند، مسوولان دستگاه‌هاي مختلف طرح دادند و جلسه پشت جلسه بود كه براي اين معضل اجتماعي تشكيل مي‌شد، شكل ظاهري داستان جمع‌آوري كارتن‌خواب‌ها و بي‌خانمان‌ها نمايش همگرايي مديران دولتي و شهري را داشت، اما در ميانه ماجرا آشوبي حكمفرما بود.





اردوي مشترك تيم ملي كشتي فرنگي ايران و دانمارك؛

محمد دليريان با اعلام خبر تشكيل اردوي مشترك تيم ملي كشتي فرنگي ايران و دانمارك گفت: پس از مسابقات لیگ دانماركي‌ها از ما تقاضاي برگزاري يك اردوي مشترك را داشته‌اند كه ما نيز با تشكيل آن موافقت ضمني خود را اعلام كرده‌ايم.

ششمين روز درگيري دانشجويان با پليس يونان

در يونان دانشجويان براي ششمين روز متوالي با ماموران پليس در آتن، پايتخت اين كشور درگير شدند
.
Den første betjent når at holde sit skjold op, men flasken rammer fortovet, knuses og flammerne slikker op ad betjenten.
Demonstrant nummer to gør klar til at kaste sin brandbombe.