۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

دیکتاتور رفتنی است، مبارزه با دیکتاتوری را به خاطر بسپار

اسد هم همین روزها به سرنوشت شوم هم مسلکهایش در طول تاریخ خواهد پیوست. چه آنان که به تازگی به قهر ملتها تخت و رخت برچیدند همچون دیوانه عرب، قزافی و یا مبارک، بن علی، صدام و غیره و چه آنان که چون هیتلر و استالین و بسیاری دیگر، چندی حکم راندند و تمامیت را خواستند و چندی بعد . . .
اسد هم همین روزها خواهد رفت. دیکتاتوری از آخرین بازماندگان نسل دیکتاتورها. قصابی که بشریت را سلاخی کرد برای شبی بیشتر هم آغوشی با قدرت.
اسد هم خواهد رفت اما او به عنوان یک فرد، بی ارزشتر و خفیف تر از آن است که بحثی را بطلبد. همین که رفت، رفته است و در زباله دان تاریخ له خواهد شد.
آنچه می ماند و مباد که بماند، نفس دیکتاتوری است. نفس تمامیت خواهی است. نفس خون ریزی برای حفظ قدرت است.
دیکتاتور رفتنی است. مبارزه با دیکتاتوری را به خاطر بسپار

ایران در سایه‌ی اوضاع کنونی تا ۶ ماه بیشتر دوام نخواهد آورد


سایت فارسی العربیه در گزارشی که درباره وضعیت اقتصادی ایران تهیه کرده از قول کارشناسان عرب نوشته است: «ایران در سایه‌ی اوضاع کنونی تا ۶ ماه بیشتر دوام نخواهد آورد.»
فریدون خاوند این پیش‌بینی را نزدیک به واقعیت نمی‌داند. به گفته‌‌ی او ایران براساس آمار صندوق بین‌المللی پول چیزی ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد. به اعتقاد این کارشناس، این مقدار ذخایر ارزی به ایران اجازه می‌دهد که تا حدود یک سال واردات خودش را تأمین کند.
از سوی دیگر وی می‌گوید که ایران همچنان می‌تواند به صادرات نفت ادامه دهد: «کسی جلوی صادرات نفتی ایران را نگرفته و ایران کماکان با وجود این که تولید نفت‌اش کاهش پیدا کرده و صادرات نفتی‌اش هم به مقدار زیادی کمتر شده است، توانایی این را خواهد داشت که مقداری نفت صادر کند و از این راه درآمدهای ارزی داشته باشد که البته نسبت به گذشته کاهش زیادی خواهد داشت ولی به‌هرحال برای ایران مهم خواهد بود. من تصور نمی‌کنم که این پیش‌بینی در مورد این که ایران تنها شش ماه فرصت خواهد داشت، جامه عمل بپوشد. ولی به‌هرحال اقتصاد ایران در بدترین موقعیت بعد از سال‌های جنگ ایران و عراق قرار گرفته است

تورم، فشار اقتصادی و اعتراضات مردمی

روز دوشنبه (۲ مرداد/۲۳ ژوئیه) گروهی از مردم نیشابور در اعتراض به افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود برخی از اقلام اساسی از جمله مرغ، در بازار دست به تجمع اعتراضی زدند. ویدئوهایی که در همین ارتباط در سایت یوتیوب منتشر شده است، نشان می‌دهد مردم معترض در جریان این راهپیمایی به سردادن شعارهایی علیه دولت پرداخته‌اند.
به گفته شاهدان عینی، تجمع اعتراضی به صورت خودجوش و ابتدا از مقابل یک مرغ فروشی آغاز شده که به علت عدم دریافت سهمیه گوشت مرغ از فروش آن خودداری کرده است.
تارنمای ندای سبز آزادی نیز روز دوشنبه دوم مرداد، از مرگ یک زن در صف دریافت مرغ با قیمت دولتی خبر داد.
به گزارش این وب‌سایت، این حادثه در محل برگزاری نمایشگاه ارزاق ماه رمضان در فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران در جنوب شرقی تهران روی داد.
به علت ازدحام جمعیت و گرمای هوا، زنان حاضر در صف به سمت کولر گازی فروشگاه هجوم آوردند و سه نفر از آنها دچار برق گرفتگی شدند. ندای سبز آزادی مرگ یک زن را تایید کرده است.

رابطه مرغ با امنیت رژیم جمهوری اسلامی


گرانی مایحتاج مصرفی مردم علی الخصوص مواد غذایی همچنان با سیرصعودی سرسام آوری ادامه دارد. برخی از منابع خبری از افزایش قیمت مرغ به 8000 تومان در بعضی از استان ها خبر می دهند. در این میان مسئولین حکومتی  همچنان برتحت کنترل بودن بازار تاکید می کنند و سعی از شانه خالی کردن از بار مسئولیت این گرانی کمر شکن دارند. از جمله سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ایجاد ثبات و آرامش در بازار خبر داده و گفته که هم اکنون در بازار هیچ کمبودی از نظر کالاهای اساسی وجود ندارد و افزود که با توجه به توافقاتی که در خصوص تامین نهاده های دامی صورت گرفته، میانگین قیمت گوشت قرمز و مرغ به شدت کاهش یافته است. و این سخنان در حالی مطرح می شود که گرانی کالاهای اساسی به بحث روز رسانه ها تبدیل شده و موضوع گرانی مرغ بصورت ویژه در جامعه نگرانی های فراوانی بوجود آورده ، و اما مسئولین رژیم بی شرمانه به دروغ پردازی ادامه می دهند.
گرانی های بی سابقه مرغ موجب تشکیل صف های طولانی در مقابل فروشگاههای ارائه دهنده مرغ دولتی 4700 تومانی شده که این تمهید نه تنها مشکل را درمان نکرده و قیمت مرغ را در بازار آزاد کاهش نداده، بلکه باعث شده شهروندان برای تهیه مرغ دولتی مجبور شوند ساعتها ی طولانی در این صفها بایستند و بخشا نیز دست خالی به خانه بازگردند. از طرفی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران اعلام کرد که به دلیل عدم تحقق قولهای مسئولین دولتی درآینده‌ای نزدیک قیمت گوشت مرغ باز هم افزایش خواهد یافت. وی همچنین تایید کرد که قیمت مرغ در تهران از مرز 7000 تومان و در بعضی شهرستانها از 8000 تومان گذشته است.
در این میان اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی رژیم خونخوار جمهوری اسلامی از پخش تصاویر خوردن مرغ در تلویزیون انتقاد کرد. او گفت: " در فیلم‌ها خوردن مرغ را نشان می‌دهند در صورتی که فردی شاید نتواند آن را بخرد؛ فیلم‌ها امروز ویترین جامعه هستند و برخی افراد با دیدن این فاصله طبقاتی می‌گویند که خودمان چاقو دست می‌گیریم و حقمان را از این پولدارها خواهیم گرفت. صدا و سیما امروز ویترین نشان دادن همه امور در دسترس نیست

اعتراض مردم نیشابور به «گرانی و کمبود مرغ»


گزارش ها حاکی است که شماری از ساکنان نيشابور روز دوشنبه در اعتراض به گرانی و تورم، در يکی از ميدان های اين شهر تجمع کردند.
خبرگزاری در گزارشی نوشته است:گرانی و کمبود مرغ، اعتراض مردم نيشابور را به همراه داشت.این در حالی است که «سحام نيوز »، وب سایت نزدیک به مهدی کروبی در گزارش خود در مورد آنچه اعتراض برخی از ساکنان نيشابور به گرانی و تورم ناميد، نوشت که آنها شعارهايی عليه دولت سر دادند.  
اين خبر تاکنون از سوی منابع رسمی تاييد يا تکذيب نشده است، اما در يوتيوب، فيلمی منتشر شده که در آن، تعدادی از مردم در منطقه ای تجمع کرده اند.
با اين همه، هنوز معلوم نيست که اين فيلم به تجمع گزارش شده از سوی سحام نيوز اختصاص دارد يا خير.