۱۳۹۰ اسفند ۲۷, شنبه

وزارت امور خارجه آمريکا: ايران از طريق آسمان عراق سلاح و مهمات به سوريه منتقل می کند

ويکتوريا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه در يک کنفرانس خبری با ادعای اين موضوع گفت که به دولت عراق هشدار داده شده تا مانع ارسال سلاح از طريق آسمان خود به سوريه شود.
نولاند گفت که اين کار ايران مغاير با قطعنامه تحريمی 1747 شورای امنيت است که ارسال هر گونه تسليحات را از ايران به ديگر نقاط جهان منع می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در ادامه گفت که واشنگتن در اين باره در حال تماس با مقامات عراقی است و به مقامات بغداد گوشزد کرده است که تسليحات ارسالی به سوريه در مقطع کنونی برای سرکوب اعتراضات در اين کشور به کار گرفته می شود. وی افزود ما دولت عراق را ترغيب کرده ايم تا از محتويات محموله هايی که از آسمان اين کشور می گذرد اطمينان حاصل کند.
گفتنی است ادعای ارسال محموله سلاح از سوی ايران از طريق آسمان عراق برای نخستين بار روز پنج شنبه در گزارش روزنامه محافظه کار واشنگتن تايمز منتشر شد . اين گزارش در پی آن منتشر شد که روز پنج شنبه يک محموله 40 تنی کمک های دارويی و انسان دوستانه ايران از سوی هلال احمر در فرودگاه دمشق به زمين نشست.
واشنگتن تايمز در گزارش خود به نقل از مقام‌های آمريکايی که نخواسته اند نامشان فاش شود ادعا کرده است که آمريکا اطلاعاتی را از طريق شنود به دست آورده که حاکی از ارسال سلاح ايران به سوريه است . اين گزارش می افزايد واشنگتن اين اطلاعات را در اختياردولت عراق گذاشته و از بغداد خواسته است تا هواپيماهای ايرانی را متوقف و بازرسی کند.
بنا به گزارش اين روزنامه آمريکايی عراق تا کنون برای چندمين بار از اجابت اين درخواست آمريکا سرباز زده است

احتمال دارد هر لحظه شیرکو معارفی اعدام شود

شیرکو معارفی زندانی سیاسی کرد به سلول انفرادی انتقال یافته است و این اقدام احتمال اعدام وی را که مدتی قبل به ایشان ابلاغ شده بود که در روز 11 اردیبهشت (1ماه مه) اجرا خواهد شد، افزایش داده در سال گذشته نیز مزدوران جمهوری اسلامی قرار بود شیرکو معارفی را در ۱۱ اردیبهشت اعدام کنند که این عمل وحشیانه با اعتراض مردم صورت نگرفت اما بار دیگر قرار این خبر را به وی داده اند که در ۱۱ اردیبیهشت اعدام خواهد شد و وی را به سلول انفرادی منتقل کردند.

وصیت نامه آرش رحمانی پور که دقایقی پیش از اعدام نوشته شده است: افتخارم این است که ایرانی هستم

آرش رحمانی پور یکی از دو زندانی متهم به محاربه که در هشتم بهمن ماه گذشته به همراه محمدرضا علی زمانی اعدام شد، دقایقی پیش از اعدام وصیت  نامه ای را نوشته است که متن آن در روزهای اخیر در اختیار کمپین بین المللی حقوق بشر قرار گرفت
در خبر منتشره در پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی انقلاب از آرش رحمانی پور به عنوان «یکی از متهمان پرونده اغتشاشات» و از معترضان به نتایج انتخابات یاد شده بود. در حالی که او در فروردین ماه سال گذشته و دوماه پیش از انتخابات در منزل خود بازداشت شد و بسیاری از اتهاماتی که علیه وی مطرح شده و مبنای صدور و اجرای حکم اعدام قرار گرفت مربوط به زمانی بود که وی کمتر از ۱۸ سال سن داشت. بر همین اساس نسرین ستوده وکیل آرش در گفتگویی با کمپین بین المللی حقوق بشر با تاکید بر این که پرونده ی موکلش از پرونده های اعدام زیر ۱۸ سال است اظهار داشت که این بار اعدام زیر ۱۸ سال از بین متهمان سیاسی قربانی گرفته است.
با آنکه طبق آیین نامه اجرای احکام در جریان اجرای حکم باید وکیل و یا وکلا و خانواده متهم حضور داشته باشد، خانواده و وکیل آرش رحمانی پور، از اجرای چنین حکمی اطلاع نداشتند و پس از اجرای مخفیانه حکم و اعلام آن در رسانه های عمومی از این امر اطلاع یافتند.
آرش رحمانی پور در نامه ای دیگر که تاریخ آن مربوط به یک ماه پیش از اعدام است، در خصوص حکم اعدام خود نوشته است: “می گویند آرش گناهکار است چون جوانی است فاسد و به خداوندان این کشور اعتقاد ندارد و خداوندان نو به جای آنها می گذارد. من جوانی فاسدم چون گناهانی دارم. گناهکار مدعی است که امور جدی را سرسری می گیرد و درون وجدان تاریخ ما را زیر سوال می برد و چنان می نماید که به بعضی امور اعتنایی تام دارد در صورتی که هرگز به آن عنایتی نداشته است. می پندارد با ماست اما با بیگانه و دشمن دوستی می کند، می پندارد از ماست اما به تاریخ ما ریشخند می زند. آیا این ریشخند گناه نیست که درخور سزا باشد؟ شاید کسی بگوید آیا شرمگین نیستی که در دنیا چنان زندگی کردی که جان خود را به خطر انداختی؟ در جواب به معترض خواهم گفت اشتباه در این است که اندیشه مرگ و زندگی نزد تو اهمیت دارد ولی چنین نیست و تنها چیزی که شخصی باید نگران آن باشد این است که آنچه می کند درست است یا نادرست و حقیقت است یا باطل و ارزش است یا … . وگرنه تمام دلاورانی که در عرصه ی دفاع از این مرز جنگیده اند از سفیهان بوده اند”.
متن وصیت نامه ی آرش رحمانی پور که در اختیار کمپین بین المللی حقوق بشردر ایران قرار گرفته است در پی می آید:
به نام دوست
پدر و مادر واژه‌هایی است که زیباییش آرامم می‌کرد اما من ارزش این زیبایی را نتوانستم به خوبی درک کنم ولی افتخارم وجود آن‌ها بود.
چیزی به پایان نمانده است.
نماز و روزه و دیگر حقوق دینی که به گردن داشتم و تازه با آن اخت شده بودم را به خدا می‌سپارم.
و اما ایران. من افتخارم این است که ایرانی بودم و برای ایران گردنم بوی طناب دار را حس کرد.
در مورد نظام اسلامی حاکم چیزی نمی‌گویم چون حکایت عجیبی خواهد بود اگر زمانی کسی این نوشته را بخواند.
تن کشته و گریه‌ی دوستان
به از زنده و خنده‌ی دشمنان
مرا آر ]عار[ آید از آن زندگی
که سالار باشم کنم بندگی
آرش رحمانی‌پور

معلم زندانی در معرض خطر اعدام

عبدالرضا قنبری معلم بازداشت‌شده در روز عاشورای سال ۸۸ با رد درخواست بخشودگی در معرض اعدام قرار گرفته است. کوهیار گودرزی نیز به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
با رد درخواست عفو عبدالرضا قنبری در کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری کل استان تهران، این معلم زندانی با خطر اجرای حکم اعدام روبرو شده است. خبرگزاری هرانا این خبر را به نقل از خانواده آقای قنبری اعلام کرده است.
عبدالرضا قنبری معلم ادبیات فارسی مدرسه‌ای در پاکدشت ورامین، جنوب شرقی تهران، عاشورای سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز این حکم را تایید کرد.
پس از تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر تنها راه لغو آن درخواست عفو و بخشودگی از سوی متهم بود. اما اکنون این درخواست نیز مورد قبول واقع نشده است. عبدالرضا قنبری به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران متهم شده است گزارش نهادهای مستقل حاکی از آن است که وی در زمان بازداشت و بازجویی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از حق دسترسی به وکیل و تماس با خانواده محروم بوده است

احمد خمینی توسط وزارت اطلاعات ایران حذف فیزیکی شده است

همزمان با سالمرگ احمد خمینی فرزند آیت الله روح الله خمینی ، سایت جرس بخش هایی از اعترافات سعید امامی معاون امنیتی سابق وزارت اطلاعات را منتشر کرده که در آن به حذف فیزیکی احمد خمینی توسط این وزارتخانه اذعان کرده است.
سعید امامی پس از کشته شدن شماری از سیاستمداران و نویسندگان منتقد به همراه شماری دیگر از مسئولان وزارت اطلاعات دستگیر شد. در این پرونده که به "قتل های زنجیره ای" نام گرفت، وزارت اطلاعات به نقش شماری از اعضای خود که "خودسر" نامید، در این قتل ها اعتراف کرد.
سعید امامی اما از زندان جان سالم به در نبرد. به گفته مسئولان دادسرای نظامی، سعید امامی که متهم ردیف اول پرونده بود، با خوردن داروی نظافت در حمام جان خود را از دست داد.
اکنون سایت "جرس" بخش هایی از اعتراف های سعید امامی را منتشر کرده است
که در آن می گوید علی فلاحیان وزیر وقت اطلاعات حکم حذف فیزیکی احمد خمینی را به او داده است.
پس از درگذشت احمد خمینی زمزمه هایی از کشته شدن او مطرح شد اما هیچ کدام به طور رسمی اثبات نشد.
در خصوص درگذشت احمد خمینی، سعید امامی در اعترافات خود گفته است: "فلاحیان با وجود آنکه خود حاکم شرع بود، اما معمولا و در موارد حساس احکام حذف محاربان را شخصا صادر نمی‌کرد. او این احکام را از آیت‌الله خوشوقت، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله جنتی و گاها نیز از حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دریافت می‌کرد و بدست ما می‌داد. ما فقط به آقایان اخبار و اطلاعات می‌رساندیم و بعد هم منتظر دستور می‌ماندیم. مثلا” وقتی باخبر شدیم که حاج احمد آقا در جلسات خصوصی به مسئولان نظام و حتی به ولایت امر اهانت می‌کند.
آنرا ارجاع دادیم و بلافاصله دستور آمد که همه رفت و آمدهای ایشان را زیر نظر بگیرید و از مکالمات و ملاقاتهای ایشان نوار تهیه کنید. ما هم بمدت یکسال همین کار را کردیم. متأسفانه حاج احمد آقا به راه یک طرفه بدی وارد شده بود که برگشت نداشت. وقتی دستور حذف حاج احمد آقا را آقای فلاحیان به من ابلاغ کرد مضطرب شدم و حتی به تردید فرو رفتم. دو روز بعد همراه با آقای فلاحیان به دیدار آیت‌الله مصباح رفتیم، آقایان محسنی اژه‌ای و بادامچیان هم آنجا بودند البته بعدا”حاج آقا خوشوقت هم از بیت آمدند آنجا و نظر جمع بر این بود که نباید به کسانی که با ولی امر مسلمین خصومت می‌کنند، رحم کرد."
نقل است احمد خمینی در سالهای آخر زندگی خود نسبت به مسئولان نظام انتقادهایی مطرح می کرد. بنا بر برخی شنیده ها او که در حذف آیت الله حسینعلی منتظری از قائم مقامی رهبری نقش عمده ای ایفا کرده بود، در اواخر از این اقدام خود پشیمان شده بود و پیام هایی در این خصوص به آیت الله منتظری فرستاده بود

احمدی‌نژاد «گستاخ»٬ «خودسر» و «دروغگو» است

محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره برکناری منوچهر متکی به هنگام ماموریت٬ گفته بود که از سفر وی بی‌اطلاع بوده است و به وی برای سفر به سنگال ماموریتی نداده بود.
پس از بازگویی این گفته ها منوچهر متکی در مقام پاسخگویی برآمد و احمدی نژاد را «مصداق بارز تهمت و افترا» خواند و گفت رئیس دولت دهم از ماموریت وی به سنگال مطلع بوده است چرا که نامه اطلاع احمدی‌نژاد از ماموریت وزیر خارجه به سنگال در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است