۱۳۹۱ مرداد ۳۰, دوشنبه

اشتون اظهارات رهبر و رییس جمهوری ایران علیه اسرائیل را محکوم کرد

پس از اعتراض آمریکا، سازمان ملل و فرانسه نسبت به حملات لفظی شدید سران ایران علیه موجودیت کشور اسرائیل، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز روز شنبه ۲۸ مرداد این اظهارات را «زننده و نفرت‌بار» نامیده و آن را شدیداً محکوم کرد.
محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران، روز جمعه در سخنرانی خود به مناسبت «روز قدس» کشور اسرائیل را به «غده» سرطانی تشبیه کرد و «مقابله با موجودیت» این حکومت را «باز کردن راه برای نجات همه بشریت» دانست.
این هفته هم‌چنین سخنان سال ۸۸ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با موضوع «نابودی اسرائیل» و تشکیل یک خاورمیانه جدید «اسلامی» در وب‌سایت رهبر ایران بار دیگر انتشار یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی خانم اشتون طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کاترین اشتون «اظهارات زننده و نفرت‌بار رهبر و رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تهدید موجودیت اسرائیل را قویاً محکوم کرده و تأکید می‌کند که حق موجودیت اسرائیل نباید زیر سؤال برود

محمود بصیری، بازیگری که به علت شباهت به محمود احمدی نژاد مجبور شد هفت سال در خانه اش بنشیند و ممنوع الکار بود ...

محمود بصیری کمدین معروف با سابقه حضور در فیلم های گل‌های داودی، زرد قناری، مادر، آرایشگاه زیبا و هتل که این روزها در یکی از خانه های میدان قزوین روز را به شب می رساند می گوید که به خاطر شباهتش با احمدی نژاد هفت سال خانه نشین شده است. وی در گفتگو با سایت فردا با اشاره به برکناریش به دلیل شباهت به احمدی نژاد گفت: از ابتدای روی کار آمدن آقای احمدی نژاد این شایعات مطرح شد. البته ابتدا در حد شایعه بود اما کمی بعد خودشان آن را با واقعیت پیوند دادند. چند تن از وکلا و عده ای هم از خارج تماس گرفتند که فلانی ممنوع الکار شده ای! من از همه جا بی خبر بودم ولی کم کم متوجه شدم که صحت دارد. وی خاطرنشان کرد: دست تلویزیون بیشتر از مردم در این کار است. اگر دستش در کار نبود پس چرا تیزرها را حذف کرد؟ این اتفاق افتاد و اتفاقا من ممنون هم هستم. چون هیچ بیننده ای دیگر پیدا نمی شود که برنامه های امروز صدا و سیما را بپسندد. در همین مورد احمد نجفی بازیگر و عضو شورای عالی سینما، خبر خبرگزاری فارس و مصاحبه سایت های اصولگرای داخل ایران در مورد ممنوع الکار شدن محمود بصیری به دلیل شباهت با محمود احمدی نژاد را تکذیب کرده و احمدی نژاد را "آزادترین" رییس قوه مقننه خواند که به گفته او تحمل بالایی دارد. خبرگزاری فارس نیز نوشته است که در مراسم دیدار سینماگران با احمدی نژاد، چند تن از اهالی سینما از احمدی‌نژاد خواستند مشکلات «محمود بصیری» - بازیگری که گفته می‌شود به‌دلیل شباهت با رئیس جمهور ممنوع‌الکار شده 

یولند پوستن دانمارک / آمریکا درباره همکاری «دویچه بانک» آلمان با ایران تحقیق می کند


به گزارش فیس بوک دانمارک نیوز به نقل از یولند پوستن / گزارش‌ها حاکی است که ایالات متحده درباره امکان نقض تحریم‌های بانکی آمریکا از سوی «دویچه بانک» آلمان و سه بانک اروپایی دیگر، از طریق انجام نقل و انتقال‌های مالی مرتبط با ایران و سایر کشورهای تحت تحریم در حال تحقیق است.
به گزارش روز گذشته روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مقام‌های مجری قانون در ایالات متحده، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر دادستانی منهتن نیویورک، در حال تحقیق درخصوص نقل و انتقال‌های «میلیاردها دلار» مرتبط با ایران از طریق شعب «دویچه بانک» در آمریکا است.
این تحقیقات هنوز در مرحله ابتدایی هستند و هنوز مدرکی دال بر صورت گرفتن این نقل و انتقال‌ها پس از سال ۲۰۰۸، سالی که خزانه داری آمریکا نقل و انتقال‌های مالی مرتبط با ایران را ممنوع اعلام کرد، در دست نیست.