۱۳۹۰ آذر ۲۸, دوشنبه

گزارش سخنرانی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در شهر بوخوم آلمان

گزارش سخنرانی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در شهر بوخوم آلمان
روز یک شنبه ۱۸ دسامبر مراسم به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در شهر بوخوم آلمان با حضور خانوم دکتر عبادی وخانم خدیجه حاجی دینی مقدم وآقای ولفگانگ گرنز دبیرکل عفو بین الملل آلمان و با حمایت شهردار شهر بوخوم در شهر بوخوم برگزار گردید
ابتدای این مراسم شهردار" بوخوم " آلمان قدردانی کردن از حضور ایرانیان در این کنفرانس و تشکر نمودن از فعالان زنان ایرانی و تبریک به مناسبت ۱۰ دسامبر به مناسبت روزجهانی حقوق بشر .
سپس خانوم شهردار بوخوم از خانم خدیجه مقدم و شیرین عبادی از حضورشان در این مراسم تقدیر کردند . به دنباله گفتگو شهردار بوخوم آقای ولفگانگ گرنز دبیرکل عفو بین الملل آلمان گفتگو کردن و قدردانی نمودن از حضوره ایرانیان شهر بوخوم آلمان و مهمان که از سراسر کشورهای اروپا تشریف آوردند . ایشان نیز در مورده بهار عربی و انقلابی که در شمال آفریقا و خاورمیانه و جنبش مردمی که آغاز شد با مهمانان گفتگو نمودن لازم بذکر میباشد ایشان به آغاز جنبش مردم ایران از سال ۲۰۰۹ و حمایت از آقایان کروبی و آقای موسوی و حصر خانگی این دوتن و دیگر فعالان و متهم نمودند. ریس جمهور ایران احمدی نژاد و رهبر ایران به سرکوب مردم و "سرکوب معترضان" در ایران طی سی سال گذشته . ایشان نیز از کشورهای تونس و مصر و لیبی نیز خشونت علیه زنان و کودکان و کشتار بیرحمانه اعتراض نمودند .
دبیرکل عفو بین الملل آلمان نیز از خوشنت و سرکوب زنان و کودکان سوریه و سرکوب در این کشور نیز گفتگو نمودند.
شیرین عبادی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود همواره تاکید کرده که چون تحریم‌های اقتصادی باعث فقیرتر شدن مردم ایران می‌شود، با آن‌ها مخالف است، اما از دولت های اروپایی می‌خواهد که سفر کلیه افرادی را که در ایران حقوق بشر را نقض کرده‌اند، ممنوع کنند و اجازه ندهند "پول های کثیف" آن‌ها به کشورهایشان وارد شود.
مهمان افتخاری: برنده جایزه صلح نوبل خانم شیرین عبادی در کنفرانس بوخوم گفت، روزنامه‌های نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی حرف‌های او را تحریف می‌کنند و می‌نویسند که او خواستار تحریم ایران است، در حالی که او همواره بر تحریم‌های سیاسی رهبران رژیم به جای تحریم‌های اقتصادی تاکید کرده است . ایشان نیز از زنان مبارز و زندانیان سیاسی حمایت نمودن و خواستار کمک های بر آزادی این افراد و حمایت آنها شدند.
در خاتمه این مراسم به مناسبت روز جهانی حقوق بشر با اهدای اولین جایزه حقوق بشر بوخوم به خانم خدیجه حاجی دینی مقدم به پایان رسید . این مراسم با حضور ایرانیان شهر بوخوم آلمان و شهروندان آلمان و حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران فارسی و آلمانی در شهر بوخوم برگزار کرد که با استقبال شایان توجهی مواجه شد.
علی پاشا
دانمارک نیوز