۱۳۹۱ فروردین ۸, سه‌شنبه

باراک اوباما: ایران فرصت زیادی ندارد

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از کره شمالی و ایران خواسته است تا برنامه‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارند و از "مواجهه" خودداری کنند. او گفت که زیرپاگذاشتن معاهدات بین‌المللی، عواقب و پیامدهایی را به دنبال دارد.
به گزارش بی بی سی،  رئیس جمهور آمریکا که در آستانه آغاز کنفرانس امنیت هسته‌ای در سئول، پایتخت کره جنوبی، سخن می‌گفت، روز دوشنبه، ۲۶ مارس (هفتم فروردین)، ایران را متهم کرد که در گذشته "مسیر انکار، فریب و نیرنگ" را در پیش گرفته است، ولی گفت که "هنوز برای راه‌حلی دیپلماتیک فرصت هست".
گفت که "فرصت کوتاه است"، ولی اضافه کرد: "رهبران ایران باید بدانند که از راهی که پیش رو دارند، گریزی نیست."
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: "این امکان وجود دارد که ایران با راه‌حلی دیپلماتیک، همزمان با رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل، به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دست یابد."
او از دیدار خود با رهبران روسیه و چین در حاشیه کنفرانس سئول در روز دوشنبه، ۲۶ مارس، خبر داد و گفت که در این دیدارها درباره "یافتن راه‌حلی که ایران در چارچوب آن، تعهدات خود را برآورده کند"، گفت‌وگو می‌کند.
آقای اوباما برای شرکت در کنفرانسی امنیتی به سئول رفته است.
هدف از برگزاری این کنفرانس، کاهش تهدید تروریسم هسته‌ای اعلام شده است و نمایندگان بیش از ۵۰ کشور در آن حضور دارند

عفو بین‌الملل: ۲۴۷ نفر مخفیانه در ایران اعدام شده‌اند

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی هشدار داده است که شمار اعدام‌ها در ایران در سال ۲۰۱۱، افزایش پیدا کرده است و در این سال ۲۴۷ نفر به‌طور مخفیانه اعدام شده‌اند.
به گزارش سازمان عفو بین‌الملل با بیان اینکه در سال گذشته میلادی دست‌کم ۳۶۰ تن در ایران به‌صورت رسمی اعدام شده‌اند اعلام کرده است که ایران از نظر شمار اعدام‌ها همچنان (پس از چین) در رده دوم جهانی است.
سازمان عفو بین الملل افزوده است که شمار اعدام‌ها در کشورهای خاورمیانه و به ویژه ایران، عراق و عربستان سعودی افزایش قابل توجهی داشته است.
عفو بین‌الملل در گزارش سال ۲۰۱۰ خود شمار اعدام‌ها در ایران را ۲۵۲ مورد اعلام کرده بود.
این سازمان همچنین با بیان اینکه گزارش‌‎های معتبری درباره‌ی اعدام‌های تاییدنشده رسمی در ایران دریافت کرده گفته است علاوه بر اعدام‌های رسمی ۲۴۷ نفر نیز به‌صورت مخفیانه در ایران اعدام شده‌اند.
اعدام در ملاء عام، شکنجه برای گرفتن اعتراف، و نیز اعدام دست‌کم هفت متهم در سن زیر ۱۸ سال در ایران، از دیگر موارد ذکر شده در گزارش عفو بین‌الملل است

اعدام جنایت علیه بشریت است ، "شیرکوه معارفی" را اعدام نکنید

در 11 اردیبهشت سال 1388 ، جمهوری اعدام اسلامی ، دل آرا دارابی ، را در سحرگاه غمگین ، بدون اطلاع وکیل و خانواده اش ، در روز کارگر اعدام کردند!
طبق آمار به دست آماده ی کمیته برای آزادی زندانیان سیاسی ، جمهوری اعدام اسلامی ، در سال جدید قصد دارد ، "شیرکو معارفی" را در ۱۱ اردیبهشت ماه ، اعدام کند !
در سال گذشته نیز ، جمهوری ارتجاعی اسلامی ،قصد داشت ، شیرکو را در همین روز ، یعنی‌ ۱۱ اردیبهشت ماه ، اعدام کند ! اما با تجمع وسیع مردم آزادی خواه ، در مقابل زندان و تلاش جهانی‌ آزادیخواهان و فعالین حقوق انسانی ، این عمل وحشیانه ، به تعویق افتاد .طبق آمار به دست آماده ی کمیته برای آزادی زندانیان سیاسی ،
"شیرکو معارفی" زندانی سیاسی کرد ، به سلول انفرادی انتقال یافته است و این اقدام احتمال اعدام وی را ، که مدتی قبل به ایشان ابلاغ شده بود ، که در روز 11 اردیبهشت اجرا خواهد شد را افزایش داده است!
اعدام جنایت علیه بشریت است ، اعدام افراد سیاسی و ...جنایتی مضاعف است ! اعدام افراد سیاسی (در خصوص شیرکو) در روز کارگر برای همه ما باید شرم آور باشد! روز کارگر جوان ما را بگیرند پرپر کنند! می پذیریم؟ اگر خیر ، تکلیف چیست؟ تکلیف اعتراض وسیع خیابانی ست! جمهوری ارتجاعی اسلامی ، باید بداند ، که ما برای این جنایت ، هزینه ای گزاف می پردازیم و به مبارزه ای دوباره ، به پا می خیزیم .
حکم "اعدام شیرکو" نه تنها باید ، لغو شود ، بلکه او را باید آزاد
کنند و زندگی را به او باز گردانند .
لطفا از همین حالا ، از همه ی مکانیزمهای در دسترستان ، استفاده نمائید. مردم سقز و شهرهای اطراف را در جریان قرار دهید و خبررسانی کنید. بگذارید به گوش جمهوری ارتجاعی اسلامی برسد ، در صورت عملی کردن و طرح جنایت ، در قبال شیرکو ، مردم باید قبل و بعد به خیابان بیایند . این را باید وسیعا منعکس کنید عزیزان.
لطفا چون همیشه نقش آفرینی کنید.
وقتی عزم ما را ببینند ، ممکن است مثل همیشه ،حقه و فریب بکار ببرند ، یا اخبار ضد و نقیض منتشر کنند ! باید هوشیار بود .
هدف ما لغو حکم "شیرکو معارفی" و همه عزیزان که به حکم اعدام محکوم شدن است.
نگذارید مانند دل‌ آرا ، شیرکو را در ۱۱ اردیبهشت از ما بگیرند ، ما خواهان لغو حکم شیرکو و تمام زندانیان محکوم به اعدام

عفو بین الملل در کشور دانمارک : افزایش شدید اعدام در ایران، عراق، عربستان و یمن

عفو بین‌الملل، از سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر، روز سه‌شنبه، ۲۷ مارس (هشتم فروردین)، اعلام کرد که با وجود کاهش تعداد کشورهای مجری اعدام در دنیا، تعداد اعدام‌های ثبت‌شده در سال ۲۰۱۱ میلادی در منطقه خاورمیانه افزایش شدیدی پیدا کرده و بیش از ۵۰ درصد بیشتر شده است
در بیانیه مطبوعاتی عفو بین‌الملل آمده است که اعدام افراد در کشورهایی که در سال ۲۰۱۱ میلادی، مجازات اعدام را اجرا کرده‌اند، "با سرعت نگران‌کننده‌ای" انجام شده است.
بر اساس یافته‌های این سازمان در گزارش سالانه مجازات اعدام و صدور حکم اعدام، "تعداد اعدام‌های ثبت‌شده در سال ۲۰۱۱ میلادی در خاورمیانه افزایش شدیدی پیدا کرده و تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از سال پیش شده است."
عفو بین‌الملل اضافه کرده است که افزایش ۵۰ درصدی اعدام‌ها در منطقه خاورمیانه به کشورهای عراق، ایران، عربستان سعودی و یمن مربوط می‌شود.
طبق بیانیه این سازمان، در سال میلادی گذشته، دست‌کم ۶۸ نفر در عراق، دست‌کم ۳۶۰ نفر در ایران، دست‌کم ۸۲ نفر در عربستان سعودی و دست‌کم ۴۱ نفر در یمن اعدام شده‌اند که در مجموع، ۹۹ درصد کل اعدام‌های ثبت‌شده در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی است.
در این بیانیه آمده است که دولتمردان الجزایر، اردن، کویت، لبنان، مراکش (صحرای غربی) و قطر در سال ۲۰۱۱ میلادی، حکم اعدام صادر کرده‌اند، اما به خودداری از انجام حکم اعدام ادامه داده‌اند