۱۳۸۷ شهریور ۸, جمعه

همكاري تبليغاتي گوگل و ياهو از ماه آينده


مدير اجرايي گوگل اظهار كرد كه اين شركت از اوايل ماه اكتبر همكاري تبليغاتي خود با ياهو را آغاز خواهد كرد.
به گزارش دانمارک نیوز اريك اشميت در مصاحبه با پايگاه خبري بلومبرگ با اشاره به اين كه قراردادش با ياهو هنوز مورد مخالفت مقامات آنتي‌تراست قرار نگرفته اعلام كرد اين همكاري كه طي آن گوگل تبليغات بخشي از نتايج موتور جست‌وجوي ياهو را فراهم خواهد كرد از اوايل ماه اكتبر به اجرا درمي‌آيد.
اين دو شركت هنگامي كه در 12 ماه ژوئن به توافق رسيدند آغاز همكاري خود را به صورت داوطلبانه به مدت سه ماه و نيم به تاخير انداختند.
اين قرارداد يكي از مهم‌ترين اقدامات صورت گرفته از سوي ياهو براي دفع تلاش‌هاي مايكروسافت به منظور خريداري اين شركت اينترنتي بوده است.
ياهو انتظار دارد با اين قرارداد بين 250 ميليون و 450 ميليون دلار درآمد اضافي در 12 ماه نخست از آغاز همكاري با گوگل به دست آورد.
گوگل در حال حاضر 75 درصد از بازار تبليغات جست‌وجوي 11 ميليارد دلاري آمريكا را در اختيار دارد و ياهو با فاصله زياد نسبت به آن 9 درصد از اين بازار را در اختيار دارد.

زماني كه به قاهره رفته بوديم نوعي خرماي درجه يك را با نام خرماي احمدي‌نژاد عرضه كرده بودند.



وزير كشور تبديل كشور را به يك كارگاه بزرگ سازندگي يكي ديگر از ويژگي‌هاي مثبت دولت نهم برشمرد و گفت: در حال حاضر بيش از صد هزار پروژه در حال انجام در كشور وجود دارد و شما قطعا در استان قزوين شاهد بخشي از اين اقدامات هستيد. وي افزود: هر كارگاهي در مرحله سازندگي آزاردهنده است، گل و لاي دارد و در دوره آن قيمت كارگر گران مي‌شود و مصالح كم، مهندسان مشاور و كارفرما نيز ممكن است با هم بگو و مگو داشته باشند، اما روز زيبايي هم براي افتتاح پروژه‌ها فرا مي‌رسد كه ما منتظر آن روز هستيم؛ چرا كه با اتمام اين پروژه‌ها اشتغال ، رفاه و خدمت اجتماعي به مردم داده مي‌شود. كردان گفت: با وجود فشارهاي گوناگون و يا بي‌تدبيري‌هايي كه برخي مواقع از سوي دوستان رخ مي‌دهد دولت نهم خود را ملزم به پايبندي به قانون اساسي مي‌داند؛ چرا كه پايبندي به قانون يعني مديريت مطلوب كشور. وي در ادامه به ويژگي‌هاي استكبارستيزانه دولت نهم اشاره كرد و برخي تجربيات خود در مدت مواجهه مردم ديگر كشورها با ويژگي‌هاي دولت نهم را مثال زد و گفت: زماني كه به قاهره رفته بوديم نوعي خرماي درجه يك را با نام خرماي احمدي‌نژاد (به خاطر علاقه به رييس‌جمهور ما) عرضه كرده بودند. وي به تجربه ديگري از سفر خود به هلند اشاره كرد و گفت: در ديداري كه با يكي از مسوولان هلندي داشتم وي خطاب به من گفت حرف‌هاي رييس‌جمهور شما حرف كل مردم اروپاست و ما به ايشان عشق مي‌ورزيم و مي‌دانيم آمريكا ما را نوكر خود هم نمي‌داند، اما قدرت اظهارنظر نداريم كه من در جواب وي به شوخي گفتم اشكالي ندارد، دعواها را ما مي‌كنيم، نانش را شما مي‌خوريد. كردان تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران انقلاب را صادر نكرد، اما فكر انقلاب با دولت نهم در همه دنيا پا گرفت.

افزايش ارزش دلار در برابر يورو


نگراني ها درباره احتمال ركود اقتصادي در اروپا افزايش يافته است
در حالي كه نگراني ها درباره اقتصاد اروپا در حال افزايش است، بهاي دلار به بالاترين حد خود در برابر يورو ظرف شش ماه گذشته رسيده است.
روز سه شنبه با اعلام اين كه آلمان بدترين عملكرد اقتصادي خود را ظرف سه سال گذشته داشته است، يورو به 1.4571 در برابر دلار رسيد.
آمار اعلام شده در آلمان كه نشان مي دهد اين اقتصاد اين كشور از ماه آوريل تا ژوئن دچار انقباض شده بود، نگراني بابت از ركود اقتصادي در اروپا را افزايش داده است.
در همين حال پوند نيز به 1.8331 در برابر دلار رسيده كه پايين ترين نرخ برابري از ژوئيه 2006 تا به حال بوده است.
داستين ريد، تحليلگر موسسه مالي "اي ان بي امرو" در شيكاگو مي گويد: "آمار ارائه شده آلمان(درباره اعتماد مصرف كنندگان) نشان مي دهد كه احتمال ركود اقتصادي كامل در اين كشور در حال افزايش است چون آخرين باري كه ارقام به اين سطح رسيدند، آلمان دچار ركود اقتصادي شد."
تيرگي چشم انداز رشد اقتصادي در اروپا و بريتانيا به سود واحد پول آمريكا تمام شده است.
افت يورو و پوند در برابر دلار مي تواند كمك خوبي به سرمايه گذاران اروپايي باشد چون كالاهاي آنها در خارج ارزانتر خواهد بود.
اما اين افت قيمت براي افرادي كه با پوند به تعطيلات در كشورهايي كه واحد پولشان دلار است مي روند، اتفاق خوبي نيست.

جانوراني بزرگتر از حد معمول گونه و نژادشان