۱۳۸۷ آذر ۱۰, یکشنبه

دمکراسی + عراق

زنان ورزشکار عراقی، قربانیان دیروز و امروز

موافقت سوئيسي ها با تجويز هروئين براي معتادان



نتايج يك همه پرسي در سوئيس نشان مي دهد ك 65 درصد راي دهندگان با تغيير سياست رسمي سوئيس در قبال مواد مخدر موافقت كرده اند.
با يك چنين موافقتي، تجويز هروئين براي معتادان قانوني خواهد شد و برنامه آزمايشي كه متجاوز از 10سال قبل در زوريخ به اجرا درآمده بود در ساير شهرهاي سوئيس پياده خواهد شد.
ولي به نظر مي رسد در همين همه پرسي سوئيسي ها با خارج كردن حشيش از فهرست مواد غيرمجاز موافقت نكرده اند.
كشور سوئيس در ده سال گذشته يك برنامه تجربي تجويز هروئين براي معتادان را به اجرا درآورده بود.
معتاداني كه براي آنان هروئين تجويز شده بود مي بايستي دو نوبت در روز به درمانگاه هاي مخصوص مراجعه كنند تا تحت نظارت پزشك هروئين به آنان تزريق شود.
طرفداران دائمي كردن و تعميم اين طرح مي گويند اجراي آن نتايج مثبتي داشته است و توانسته علاوه بر پاك كردن محيط پارك ها از معتادان رسمي، از جرائم مرتبط با مواد مخدر نيز بكاهد.
مخالفان اينطرح معتقدند تجويز هروئين به معتادان آسيب مي رساند و موجب بدآموزي جوانان نيز مي شود
Schweizerne siger ja til fri heroin
Efter 14 år med forsøg med uddeling af fri heroin til narkomaner siger Schweiz ja til at gøre forsøget permanent. .

كاهش آهن خون خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد

تحقيقات جديد حاكي از آن است كه اهداي مكرر خون خطري براي سلامتي افراد ندارد.
اين پژوهشگر مي‌گويد همچنين سازوكارهاي متعددي وجود دارد كه اهداي مكرر خون از نظر فرضي مي‌تواند سلامت را تحت تاثير قرار دهد. براين اساس خون دادن موجب افزايش توليد گلبولهاي خوني در مغز استخوان شود. اين تقسيم سلولي تسريع شده مي‌تواند احتمال بدخيمي در بافت‌هاي شكل‌دهنده خون را افزايش دهد. همچنين خون دادن موجب تغييراتي در سيستم ايمني نيز مي‌شود و برخي نيز مي‌گويند اين تاثير ايمني شناختي مي‌تواند با سرطان مرتبط باشد.
از جنبه مثبت قضيه مي‌توان گفت ذخيره‌هاي زياد آهن با بيماري قلبي و انواع مختلفي از سرطانها مرتبط است و از اين رو اهداي منظم خون موجب كاهش اين ذخيره‌ها و در نتيجه بهبود سلامتي مي‌شود.
ادگرن و همكارانش براي درك بهتر چگونگي تاثير اهداي خون مكرر بر سلامتي، داده‌هاي بانك خون سويس و دانمارك و درمانگاه‌هاي انتقال خون حاوي براي بررسي سوابق يك ميليون و ‪ 110‬هزار و ‪ 212‬فردي كه طي سالهاي بين ‪ 1968‬تا ‪ 2002‬دستكم يك بار خون اهدا كرده بودند جستجو كردند.
آنها هيچ ارتباطي بين اهداي خون مكرر و خطر ابتلا به سرطان نيافتند. با اين حال خطر ابتلا به سرطان كبد، ريه، روده بزرگ ، معده و حلق در بين اهداكنندگان مردان با افزايش موارد اهداخون ،كاهش نشان مي‌داد. اين موضوع حاكي از آن است كه احتمالا كاهش آهن خون خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد.
ادگرن افزود با اين حال كم و بيش نشان داديم اهداي مكرر خون با افزايش خطر ابتلا به سرطان ارتباطي ندارد.

اسکانديناوي درصدر جدول برابري زنان ومردان قراردارد


براساس طبقه بندي مجمع جهاني اقتصاد، کشورهاي شمال اروپا همچنان در زمينه برابري حقوق زنان و مردان پيشتاز هستند . براساس اين طبقه بندي که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود چين،‌امريکا يا فرانسه به طور گسترده اي عملکرد خود را در اين زمينه بهبود بخشيده اند. مجمع جهاني اقتصاد در گزارش خود که صد وسي کشور را شامل مي شود دانمارك ، نروژ ، فنلاند ،‌سوئد و ايسلند را در صدر طبقه بندي خود قرار مي دهد ، اين کشورها حدود هشتاد درصد فاصله موجود بين مردان وزنان را پر کرده اند.

هكرها و كلاهبرداران اينترنتي در فاصله يك ماه به كريسمس و آغاز سال نوي ميلادي ويروس نويسي براي فريب كاربران را آغاز كرده اند.


هكرها و كلاهبرداران اينترنتي در فاصله يك ماه به كريسمس و آغاز سال نوي ميلادي ويروس نويسي براي فريب كاربران را آغاز كرده اند.به گزارش دانمارك نيوز: به نقل از روزنامه بت دانمارک ويروس مذكور كه از طريق ايميل براي كاربران ارسال مي شود در ظاهر حاوي يك كارت تبريك الكترونيك از جانب يكي از آشنايان است.استفاده از اين شيوه در چند سال اخير سابقه طولاني دارد، اما به علت بي توجهي برخي كاربران محبوبيت آن كماكان ادامه دارد.در اكثر اين ايميل ها به جاي ارسال فايل ضميمه آدرس لينكي وجود دارد كه در صورت كليك كردن بر روي آن فايل اجرايي ويروس به رايانه فرد قرباني منتقل مي شود.اين ويروس از رايانه فرد قرباني به عنوان پايگاهي براي ارسال خود به ديگر رايانه ها استفاده كرده و علاوه بر اين اطلاعات حساس كاربر را به سرقت مي برد.

لهستان در خصوص گرم شدن کره زمين به کشورهاي اروپايي هشدار داد


لهستان روز پنجشنبه دستيابي کشورهاي اروپايي را به توافق در زمينه مبارزه با گرم شدن کره زمين، بعيد دانست. نيکولاي دوگيه لويچ (Nikolaj Dowgielewicz)، وزير امور اروپايي لهستان در نشستي خبري اعلام کرد کشورهاي اروپايي با دستيابي به توافق در زمينه مبارزه با پديده گرم شدن کره زمين هنوز فاصله زيادي دارند و هيچ تضميني وجود ندارد که برابر آن چه در نشست اواسط ماه دسامبر، پيش بيني شده است، اين مهم به دست آيد.