۱۳۸۷ اسفند ۱۲, دوشنبه

فیلم کوتاهی از اعدام زنان در تبريز

ادامه زندان، شكنجه، اعدام سانسور و سركوب درايران

نام من در میان فهرست زنان بلندآوازه این دیار ثبت می‌شود، در کنار نام کبری رحمانپور، شیرین عبادی، قمرالملوک وزیری و خیلی‌های دیگر. اما به من بگوئید به دخترم چه بگویم؟

منتقدان دانمارک "خیلی خوشحال" را انتخاب کردند

کمدی تاریک "خیلی خوشحال" به کارگردانی هنریک روبن خنز پیروز اصلی جوایز فیلم بودیل به انتخاب منتقدان سینمایی دانمارک شد.
به گزارش دانمارك نيوز:ورایتی اعلام کرد مراسم اعطا جوایز بودیل 2009 شنبه شب در کپنهاگ برگزار شد و "خیلی خوشحال" جوایز بهترین فیلم دانمارکی، بازیگر مرد (یاکوب سدرگرن)، بازیگر زن (لنه ماریا کریستنسن) و بازیگر مرد مکمل (کیم بودنیا) را از آن خود کرد.
جایزه بهترین فیلمبرداری نیز به یورگن یوهانسون برای دو فیلم "خیلی خوشحال" و رسید. "خیلی خوشحال" پیش از این جوایز اصلی آکادمی فیلم دانمارک را از آن خود کرده بود.
این فیلم ژوئیه پیش نیز جایزه گوی بلورین بهترین فیلم چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری را از آن خود کرد. "خیلی خوشحال" داستان یک پلیس است که به دلایل انضباطی از پایتخت به شهری دورافتاده منتقل و آن جا با افراد بومی و رفتارهای نامتعارف آنها روبرو می‌شود.
سارا بوبرگ برای فیلم "دو دنیا" جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را از آن خود کرد و در دیگر بخش‌ها جایزه بهترین فیلم آمریکایی به "خون بپا می‌شود" پل تامس اندرسن و جایزه بهترین فیلم خارجی به "بگذار فرد مناسب وارد شود" توماس آلفردسون از سوئد رسید.
"برمه وی‌جی ـ گزارش از یک کشور بسته" آندرس اوسترگارد تولید مشترک دانمارک، سوئد، انگلستان و نروژ نیز جایزه بودیل بهترین مستند را برد. یک جایزه بودیل ویژه نیز به کاره بیرکو آهنگساز فیلم‌هایی چون "خیلی خوشحال" و "سرباز کوچک"اعطا شد.

ميري كمدين معروف سينماي ايران درگذشت


سيد علي ميري بازيگر قديمي تئاتر و سينما بامداد امروز ـ 12 اسفند ماه در بيمارستان آبان تهران از دنيا رفت.
به گزارش دانمارك نيوز: اين هنرمند به دليل عارضه‌ قلبي درگذشت و مراسم تشييع پيكر او ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 14 اسفند ماه از مقابل خانه سينما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام مي‌شود.
اين هنرمند متولد 1318 رشت و داراي مدرك تحصيلي ديپلم بود كه از كلاسهاي آزاد هنرپيشگي در جامعه باريد فارغ‌التحصيل شده بود، او فعاليت خود را در تئاتر از سال 1341 آغاز كرد و در سينما نيز از سال 1343 با بازي در آثاري همچون «شيطان در مي‌زند» ، «ديوار شيشه‌اي» ، «به دادم برس رفيق» و «سرنوشت‌سازان» و ... نام برد.
همچنين انجمن تئاتر آزاد نيز به عنوان متولي برگزاري مراسم با انتشار نمابري در گذشت اين هنرمند را تسليت گفت و اعلام كرد: مراسم ختم اين هنرمند از ساعت 14 تا 15:30 روز جمعه 16 اسفند ماه در مسجد نور ميدان فاطمي برگزار مي‌شود.

چهارشنبه سوری را به یک حرکت ضد حکومتی تبدیل کنیم

مردم ايران در طي سال هاي اخير كم و بيش دريافته اند كه مي توان در يک فضاي پليسي، اغراض سياسي خود را در قالب برگزاري يک جشن سنتي و آييني باستاني به نمايش گذاشت. اگر چه شايد بسياري ندانند كه اين نوع رفتارهاي اعتراضي، خود يكي از بارزترين نمونه هاي مبارزات مدني مردم در هر جامعه اي است.در طی این سالها مردم در بسياري موارد با تغيير در نحوه اجراي مراسم آييني و سنتي، از اين شيوه براي بيان مخالفت هاي خود با رژيم حاكم بر ايران بهره جسته و كوشيده اند تا با شركت گسترده در پاسداشت با شكوه تر اين آيين ها، فرياد اعتراض خود را به گوش سران رژیم و جامعه جهاني

فيلم کوتاه از مشکلات مردم ایران از شبکه تلويزيوني «24 فرانسه » پخش شد

در دانمارك تا پايان هفته دوازدهم حاملگي عمل كورتاژ آزاد است ولي بعد از آن نياز به اخذ مجوز دارد


اين روزها به قتل رساندن جنين‌هاي دختر قبل از تولد در غرب نيز اضافه شده است و در كشور دانمارك هر روز ده‌ها جنين دختر كشته مي‌شوند.
به گزارش
دانمارك نيوز:، بنا به اعلام شوراي فرجام كورتاژ در سال 2007 تعداد 818 مورد كورتاژ با مجوز صورت گرفته كه تمام اين تعداد را جنين‌هايي با جنسيت دختر تشكيل داده‌اند.
بر همين اساس يكي از مسئولان اين شورا گفت: هفته گذشته نيز يك زوج سوئدي با آمدن به دانمارك از اين قانون استفاده كرده و جنين دختر خود را كورتاژ كرده‌اند.اين در حالي است كه كشور دانمارك نيز همانند ساير كشورهاي اروپايي ادعاي تساوي جنس مذكر و مونث را مطرح مي‌كند ولي در عمل به نوزادان دختر رحم نمي‌كند.
در دانمارك تا پايان هفته دوازدهم حاملگي عمل كورتاژ آزاد است ولي بعد از آن نياز به اخذ مجوز دارد.
يكي از مسئولان شوراي مجوز كورتاژ نيز گفت: اين مورد تنها در مورد دانماركي‌ها صادق نيست و اكثر مهاجران به اين كشور نيز نوزادان دختر را كورتاژ مي‌كنند.