۱۳۸۷ آبان ۶, دوشنبه

طوطی همکاره دانمارکی

Papegøje og hund udløste alarm i Farum
کشف جدید دانشمندان دانمارکی
سوار شدن طوطی همانده سگ بر روی دوچرخه

زنبور عسل قادر است اعداد يك تا چهار را بشمارد


دانشمندان استراليايي پس از انجام يك سري آزمايشات پي بردند زنبور عسل قادر است اعداد يك تا چهار را بشمارد.

خبرگزاري رويترز امروز يكشنبه به نقل از راديو استراليا گزارش داد: يك محقق دانشگاه كوئينزلند استراليا، با قرار دادن شهد در داخل يكي از پنج رديف كندوي عسل، پي برد زنبورها حتي زمانيكه چهارمين رديف حاوي شهد، خالي مي‌شود، سراغ آن مي‌روند.

مانديام سرينواسان مي‌گويد ما مي‌توانيم زنبورها را آموزش دهيم تا سراغ رديفي كه حاوي شهد است، بروند اما آنها فقط قادرند تا رديف چهارم را بشمارند و رديف پنجم را تشخيص نمي‌دهند.

وي مي‌افزايد:توانايي‌هاي ذهني زنبور عسل كه مغزش به اندازه ي يك دانه ي كنجد است همواره موجب شگفتي انسان شده است.

دانشمندان پيش از اين نيز به توانايي زنبور عسل در تشخيص رنگ گل‌ها براي استفاده از شهد آن پي برده بودند

اقامت نمايندگان دانمارك در پارلمان اروپا

گروهي از نمايندگان پارلمان اروپا در مبارزه با فساد اخلاقي خواستار انتخاب هتلهايي براي اعضاي اين نهاد شدند كه در آنها فحشاگري وجود نداشته باشد.

به گزارش روزنامه ال موندو اسپانيا، حدود 40 تن از نمايندگان كشورهاي اسكانديناوي شامل سوئد، فنلاند، ايسلند، دانمارك و نروژ در پارلمان اروپا نامه اي را در اين خصوص براي رئيس اين نهاد ارسال كرده اند.

در اين نامه خواسته شده است تا هتلهايي براي اقامت نمايندگان پارلمان اروپا در نظر گرفته شوند كه در آنها تجارت جنسي وجود نداشته باشد و فيلم هاي غير اخلاقي نيز نمايش داده نشود.

در اين نامه به علاوه آمده است: نمايندگان پارلمان اروپا از تجارت انساني بويژه در خصوص زنان جوان كشورهاي فقير كه همچون برده هاي جنسي فروخته مي شوند عصباني هستند و نمي خواهند تحريك كننده فحشا گري باشند چرا كه نقش مهمي در جنايات سازمان يافته دارد.
هلن گودين نماينده زن سوئدي در پارلمان اروپا و از امضا كنندگان نامه مذكور با تاكيد بر جلوگيري از رفتن نمايندگان به هتل هايي كه فحشا
گري در آنها وجود دارد گفت: ما مخالف استثمار زنان هستيم.

گودين افزود: اتحاديه اروپايي اتحاديه ارزش هاست و معتقدم كه بايد در اين زمينه اجماع وجود داشته باشد.

عكسهاي روز 27 اكتبر


قربون خدا برم

دوست داشتم من هم آدم كوچولو بودم !
همزيستي مسالمت آميز حيوانات

دولت دانمارک دو متهم به طراحي قتل را اخراج نمي کند


وکيل يک شهروند تونسي که به طراحي سوء قصد عليه کاريکاتوريست دانمارکي متهم است، اعطاي حق پناهندگي به وي را از سوي دولت دانمارک، تصميمي درست دانست.
بن آمور، وکيلي که سازمان عفو بين الملل براي دفاع از دو متهم به دست داشتن در طراحي قتل کاريکاتوريست ، تعيين کرده است، اعلام کرد تصميم دولت دانمارک مبني بر اعطاي حق پناهندگي به آنان اقدامي درست بوده است.
خبرگزاري دانمارك نيوز در خبري به نقل از بن آمور، خاطرنشان کرد دولت دانمارک از اخراج اين دو متهم صرف نظر کرده و مي خواهد به آنان حق پناهندگي اعطاء کند.

بانک مرکزي دانمارک نرخ سود بانکي را افزايش داد


بانک مرکزي دانمارک روز جمعه اعلام کرد براي حمايت از کرون ، پول داخلي اين کشور ، نرخ سود وامهاي بانکي را به ميزان نيم درصد افزايش داده و به پنج و نيم درصد رسانده است. خبرگزاري دانمارك نيوز از کپنهاگ به نقل از بانک مرکزي دانمارک اعلام کرد ميزان تعرفه هاي بانکي و حساب جاري بدون تغيير در سطح چهار و نيم درصد باقي مانده است. گفتني است دانمارک عضو اتحاديه اروپا است اما به عضويت پول واحد اروپايي ،‌ يورو ، در نيامده است

پليس دانمارک با معترضان به سياست هاي مهاجرتي درگير شد



پليس دانمارک روز شنبه براي متفرق کردن صدها نفر از افراد معترضي که تلاش مي کردند محاصره پليس را در يک مرکز پناهجويان غير قانوني بکشنند گاز اشک اور شليک کرد. پليس حدود بيست نفر را که به نحوه رفتار دولت دانمارک با پناهجويان معترض بودند دستگير کرد. اين افراد تلاش مي کردند از محاصره پليس عبور کنند و حصاري را که اطراف مرکز نگهداري مهاجران غير قانوني سالدوم ، در بيست و پنج کيلومتري شمال کپنهاگ ، کشيده شده بود بشکنند. اين تظاهرات را گروهي موسوم به " اردوگاه سالدوم را تعطيل کنيد " سازماندهي کرده بود که به سياست هاي مهاجرتي و پناهندگي در دانمارک معترض است. حدود دويست کشيش و دانشجوي علوم ديني با امضاي طوماري خواستار تعطيلي اين اردوگاه شده اند. دانمارك نيوز اعلام کرد اين گروه به صليب سرخ دانمارک که اداره اردوگاه سالدوم را بر عهده دارد اعتراض کرد.