۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

نشست محرمانه سردارن سپاه صحبت در رابطه با تاکتیک‌ها برای مقابله با معترضین

Part 1 نشست محرمانه سردارن سپاه قسمت

Part 2 نشست محرمانه سردارن سپاه قسمت

استخدام زنان محجبه در اتوبوسرانی دانمارک

شركت نت باس كپنهاگ اعلام كرد در خطوط داخل شهري و به خصوص در مناطقي كه مهاجران اقامت دارند مسافريني كه در خطوط اتوبوسراني اين شركت مسئله ساز هستند به خانم‌هاي محجبه بيشتر احترام مي‌گذارند و موارد اذيت و آزار كمتر گزارش مي‌شود.
اين شركت به همين علت قصد دارد براي رانندگي در خطوط اتوبوسراني داخل شهري خانم‌هاي مسلمان محجبه را استخدام كند
مسئولان اين شركت مي‌گويند اين تصميم را به دنبال استخدام يك زن مسلمان پاكستاني تبار به عنوان راننده و اشتغال وي در اين خطوط و مشاهده كاهش ميزان مسئله سازي از سوي برخي مسافران مسئله ساز اتخاذ كرده‌اند.
اين خانم مسلمان پاكستاني تبار نيز مي‌گويد مسافران اتوبوس و به خصوص مهاجران مسلمان براي وي احترام زيادي قائل هستند و لذا در حين كار با مشكل چنداني مواجه نمي‌شوند

فاجعه بارش باران در شهرستان اتریش


گراتس،‌دومين شهر بزرگ اتريش، به علت بارش بارانهاي سيل اسا و جاري شدن سيلاب منطقه فاجعه زده اعلام شد. زمينهاي منطقه در نتيجه بارانهاي سيل اساي روزهاي اخير از اب اشباع شده و اب بسياري از رودخانه هاي اطراف بالا امده و وارد اين شهر دويست و پنجاه هزار نفري شده است. شمار زيادي از جاده ها غير قابل عبور و برق مناطق زيادي در گراتس قطع شده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه از وين، ماموران اتش نشاني و داوطلبان در شهر گراتس بسيج شده اند و از مردم خواسته شده است کودکان و حيوانات خانگي را از خانه ها خارج نکنند

اتحادیه اروپا می کوشد با آموزش و به کارگیری ابزار ایمن تر، خطرات ناشی از آن را کاهش دهد


اتحادیه اروپا به منظور کاهش خطرات ناشی از فعالیت کادر پزشکی در مواجهه با بیماری ها ، تدابیر ویژه اتخاذ کرده است.
براساس آمار جدیدی که در اروپا منتشر شد، هر سال بیش از یک میلیون حادثه در بیمارستانها و کلینیکهای این اتحادیه روی می دهد که در ارتباط با سوزن، سرنگها و یا ابزار نوک تیز پزشکی است.
این مسئله موجب می شود کادر پزشکی در معرض بیماریهای عفونی و یا بیماری ایدز و هپاتیت قرار گیرند.
آسیب پذیری کادر پزشکی به ویژه در زمانی که جان بیمار در خطر است و به ارائه فوری کمک نیازمند است ، افزایش می یابد.
اتحادیه اروپا می کوشد با آموزش و به کارگیری ابزار ایمن تر، خطرات ناشی از آن را کاهش دهد.
قرار است تدابیر جدید در هر عضو اتحادیه اروپا به کار گرفته شود و سطح استانداردها یکسان شود. به طور مثال برای بیماران مبتلا به هپاتیت باید از یک نوع سرنگ خاص استفاد شود.
در این سرنگ ابتدا حفاظت پلاستیکی سوزن سرنگ برداشته می شود و سوزن برای استفاده آماده می شود و پس از استفاده از سوزن یک پلاستیک دیگر که به انتهای سوزن چسبیده است روی سوزن قرار گرفته و بدین ترتیب عامل خطر مورد حفاظت قرار می گیرد و دیگر هیچ کادر پزشکی و یا فردی مجروح نمی شود

نخست وزير دانمارک تا فرانسه رکاب ميزند


نخست وزير دانمارک براي جمع اوري کمک و پول به نفع کودکان سرطاني، از دانمارک تا فرانسه را رکاب مي زند.
اندرس راسموسن مسافت دويست کيلومتري دانمارک تا فرانسه را به همراه چند وزير کابينه خود و دويست دوچرخه سوار ديگر رکاب خواهد زد. اين گروه مسافت دانمارک تا فرانسه را به مدت يک هفته رکاب خواهند زد.
هدف از اين ابتکار جمع اوري کمک براي کودکان سرطاني اعلام شده است.
گروه دوچرخه سوار همراه راسموسن قرار است همزمان با دوچرخه سواران مسابقات دور فرانسه(تور دو فرانس) وارد شانزليزه شوند