۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه

امروز این سه آذر اهورایی ، سه یار دبستانی ، سه آرزوی پاک ایران در میان ما نیستند

دیروز ندا آقا سلطان در دل خاک آرام گرفت و امروز سهراب اعرابی را به خاک سپردیم و امشب در غم از دست رفتن یعقوب براویه ، سکوتی ناباورانه سر می دهیم . در این روزها با کسانی وداع کردیم که هر یک از بهترین فرزندان این مرز و بوم بودند ، کسانی که با خون خود بر سنگ فرشهای تهران نام واژه مقدس آزادی را حک کردند. اگر تا دیروز می توانستیم در برابر شلاق ها و توهین ها و زندان ها و اعدام ها و تبعید ها سکوت کنیم از امروز مدیون این شهیدان هستیم ، دیگر سکوت جایز نیست که اگر سکوت کردیم و به سیاهی توحش این ددمنشان گردن بنهیم ، خاینت کرده ایم نه تنها به شهیدانمان بلکه به خودمان و بدتر از همه سکوت ماخیانت به آیندگان است.
امروز این سه آذر اهورایی ، سه یار دبستانی ، سه آرزوی پاک ایران در میان ما نیستند ، اما تفکر و راه و آزاد منشی آنها برای ما باقی مانده است و این سه روح مقدس خود را چراغ این راه پر پیچ و خم کردند تا دیگر ایران رنگ دیکتاتوری را نبیند.
حدود 300 آیه در قرآن مردم را به تفکر و تعقل ترغیب کرده است ، زیرا کرامت و شرافت انسان به اندیشه ورزی و برگزیدن است و به همین جهت انسان به تدبیر و تعقل دعوت شده است ، خداوند در قرآن به پیامبر می فرماید که برای اثبات حق استدلال کند و تقلید کورکورانه و بدون استدلال راتقبیح می فرمایند ، به عنوان مثال در آیه 125 سوره نحل می فرماید : مردم را تنها از راه استدلال و دلیل روشن و پند ونصیحت نیکو به سوی خدا دعوت کن و با آنان به نیکوترین روش به بحث مناظره بپرداز.
اما امروز کسانی که خود را مدافع قرآن پیامبر می دانند تنها استدلالی که آموخته اند باتوم و گاز اشک آور و زندان و قتل منتقدین است.
چه کسی باور می کند که شما مدافع اسلام محمدی هستید؟
تفکر حاکمان امروز ایران ، همان تفکر خوارجی است که در برابر علی (ع) قرار گرفت ؟
همان تفکری است که از هیتلر یک نازی ساخت.
طنز روزگار ما در این است که تمام ارکان حاکمیت ایران برای کشته شدن یک زن مصری در آلمان فریاد وا مصیبتا سر داده اند ، اما در مقابل کشته شدن مردم کشور خودشان ، هموطن های خودشان سکوت کرده اند .
مگر خون آن زن مصری از خون ندا و سهراب و یعقوب رنگین تر است ، مگر خون آن زن مصری از خون 180 شهیدی که در چین به دست کمونیست هایی که افتخارشان بی خدایی است رنگن تر است.
آقای احمدی نژاد و ارکان حاکمیت ایران خودشان از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در ایران هستند اما برای کشورهای دیگر خط نشان می کشند که ما از طریق سازمان های بین المللی این مسئله را پی گیری می کنیم.
پس آقایان ، شمایی که به فکر حقوق بشر و کرامت انسان ها هستید اول از کشور خودتان شروع کنید و قاتلان سه شهید اهورایی کشور را به دست دادگاه صالح بسپارید و اجازه دهید که اولیای دم این بزرگواران تصمیم بگیرند.
شمایی که به فکر آزادی بیان در غرب هستید ، اجازه بدهید که صدای مخالف شما بی هیچ وحشتی فریاد بکشد.
شمایی که به فکر حقوق بشر در غرب هستید ، نگاهی هم به شرق بی اندازید و ببینید که چینی ها چه جنایاتی می کنند ویا به یاد آورید که روس ها برادران دینی شما را در چچن چگونه قتل عام کردند

شیوا نظر آهاری کماکان در سلول انفرادی بند 209 است


شیوا نظر آهاری، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر با گذشت یک ماه از زمان بازداشت کماکان در زندان اوین و در سلول انفرادی بند بسر می‌برد.
این فعال حقوق بشر، وبلاگ نویس و روزنامه نگار یکشنبه، 24 خرداد ماه، ساعت 13:30 توسط مٱموران وزارت اطلاعات در محل کار خود بازداشت شد. شب پیش از آن، حوالی ساعت 1 بامداد، ماموران با ورود به منزل او، اقدام به تفتیش خانه نموده و در غیاب وی وسایل شخصی اش را با خود بردند.
وی در مدت زمان بازداشت دو بار موفق به تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود شده که طی آن سلامتی خویش را اعلام نموده است. شادی صدر، وکیل وی، بارها به دادگاه انقلاب اسلامی مراجعه نموده اما نام وی را در لیست بازداشتی های زندان اوین نیافته است. مسوولان مربوطه نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از وضعیت او، وکیل را از دسترسی به پرونده موکل خود محروم داشته‌اند.
شیوا نظرآهاری در 27 مرداد ماه 83 به دلیل شرکت در تحصن خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دفتر سازمان ملل بازداشت و پس از سه هفته با سپردن قرار وثیقه ی 40 میلیون تومانی از زندان آزاد شد. در تاریخ 19 اسفند همان سال در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی حدادمحاکمه و به اتهام شرکت در تجمع غير قانوني به قصد برهم زدن امنيت کشور به 1 سال زندان با تعلیق 5 ساله محکوم نمود.
کمیته گزارشگران حقوق بشر، ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت نامشخص این فعال حقوق بشر، و محکوم نمودن برخوردهای ایذایی با فعالان جامعه مدنی، خواستار آزادی هر چه سریع تر شیوا نظرآهاری و سایر بازداشت شدگان است. این کمیته تمامی ارگان ها و سازمان های حقوق بشری دولتی، غیر دولتی و بین المللی را به اقدام قاطع و موثر در خصوص اعمال خشونت جسمی و روانی به زندانیان فرا خوانده و نسبت به نقض صریح حقوق زندانیان در زندان‌های ایران هشدار می‌دهد

دزدی تو روز روشن از بِرگر کینگ در دانمارک

Politiet har offentliggjort overvågningsbilleder fra røveri mod Burger King i Esbjerg
بِرگر کینگ یک رستورانهای زنجیرهای است که محصولات آن بیشتر شامل همبرگر است. همانند مک دونالدز، برگر کینگ در بسیاری از کشورهای جهان شعبه دارد