۱۳۸۸ خرداد ۳۱, یکشنبه

مقاومت در برابر رأی مردم حرام شرعی است

آیت الله منتظری
سه روز عزای ملی
در ایران اعلام می کنم
مقاومت در برابر رأی مردم حرام شرعی است
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
ملت شریف و عظیم القدر ایران

با کمال تأسف خبردار شدیم که ملت بزرگوار ایران در دفاع از حقوق قانونی خود در تجمعاتی به دور از خشونت مورد هتک حرمت و ضرب و شتم قرار گرفته و به خاک و خون کشیده شده است. اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه و ابراز همدردی با آحاد داغدار ملت، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را عزای عمومی اعلام می کنم و باحمایت قاطع خود از حرکتهای غیر خشونت بار ملت مسلمان برای دفاع از حقوق حقه خود در چارچوب قانون متقن اساسی جمهوری اسلامی که جمهوریت را رکن اصلی نظام می داند، هرگونه اقدامی که منجر به ضرر غیر قابل جبران به جمهوریت نظام گردد را جایز نمی دانم. هریک از برادران و خواهران دینی ما موظف است ملت را دردستیابی به حقوق حقه خود یاری دهد. بر این اساس، هرگونه مقاومت در این راستا، به خصوص ضرب و شتم و کشتار ملت را مصداق بارز مخالفت با اصول اساسی اسلام مبنی بر حاکمیت ملت بر سرنوشت خود دانسته و حرام شرعی اعلام می کنم.




تجمعات اعتراضی در خارج از ایران هنوز ادامه دارد / ‌سوئد

Blodig video presser Irans regime

Blodig video presser Irans regime21. jun. 2009 17.03 Udland Opdat.: 21. jun. 2009 17.21
Optagelserne af en ung piges dødskamp midt på gaden i Irans hovedstad Teheran gik i dag verden rundt.
De voldsomme billeder, som blev fanget af kameraet i en mobiltelefon, viser pigen liggende på jorden omgivet af mennesker, der forsøger at yde førstehjælp.
Men da blodet begynder at fosse fra hendes næse og mund, må de give op, og lyden af faderens brøl overdøver gadelarmen.
SnigskyttePigen er blevet kendt som Neda. Af flere internationale mediers hjemmesider fremgår det, at hun blev skudt i hjertet af en snigskytte, da hun deltog i en demonstration sammen med sin far.
Andre amatørbilleder og videoer viser, hvordan politiet slår løs på sortklædte kvinder i en demonstration, og mange steder ligger blodige og forslåede mennesker på gaden.
Protest mod valgresultatDe rystende billeder viser med al tydelighed, hvor voldsomt urolighederne efter præsidentvalget 12. juni har udviklet sig. Ved valget vandt præsident Mahmoud Ahmadinejad officielt en overlegen sejr, men modkandidaterne hævder, at valget var præget af omfattende fusk.
Siden har gaderne i flere af Irans byer været udgangspunkt for sammenstød mellem tilhængere af oppositionspolitikeren Mirhossein Mousavi og de iranske sikkerhedsstyrker.
TerroristerI Teheran kulminerede kampene lørdag aften, da ti mennesker ifølge Irans statslige tv mistede livet, mens 100 skulle være såret.
Det iranske tv hævdede, at der blandt demonstranterne var et synligt antal "terrorister" med både skydevåben og sprængstoffer, og "uromagerne" beskyldes også for at have angrebet både en moské, to tankstationer og en militærpost.
Forskellige tabstalDen amerikanske tv-station CNN citerer anonyme sygehuskilder i den iranske hovedstad for, at 19 mennesker skulle være dræbt under lørdagens uroligheder, mens andre kilder siger, at så mange som 150 mennesker skulle have mistet livet.
Ingen af meldingerne kunne bekræftes af uafhængige kilder.

بیانیه مهم محمد خاتمی که ساعتی پیش منتشر شد

صبح امروز- یکشنبه- بیانیه مهم محمد خاتمی درباره حوادث اخیر کشور منتشر شد. دراین بیانیه آمده است:
حضور مردم در صحنه از دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که باید آن را پاس داشت و راههای آن را گشاده تر کرد. این حضور شکوهمند از همه بخش ها و گروههای سنی و صنفی در ایران یک پیام روشن دارد که مردم صاحب کشور و انقلاب اند. این پیام را امروز نیز باید دریافت؛ سکوت اعتراضی و رفتار مدنی مردم در راهپیمایی ها هم نشانه رشد و بیداری و مسؤولیت پذیری مردم است و هم حکایتگر این واقعیت انکار ناپذیر است که مردم دارای حقوق اساسی و مشخص هستند که هر نظامی موظف به رعایت آنهاست.
تبلیغات تحریک کننده و اهانت آمیز نسبت به مردم که همواره مستقل عمل کرده اند و انتساب حرکت سالم آنان به بیگانگان خود جلوه ای از اعمال سیاست های نادرست است که سبب دورتر شدن مردم از حکومت می شود.
در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه حضور را آفریدند نتیجه اعلام شده را باور ندارند و به آن معترض اند. اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راههای خطرناکی است که خدا می داند به کدام سرانجام برسد.
باید حق مردم را پاس داشت و در عین تدبیر در برابر هرگونه تشنج و تشنج آفرینی و ناامنی (که از ساحت مردم به دور است) باید از شیوه های پرهزینه و زیانبار برای نظام و مردم از جمله مقابله نظامی و خشونت فاصله گرفت و همگان در جهت ترمیم اعتماد عمومی که پشتوانه اصلی نظام و کشور است برآییم و حرکت کنیم.
ضرب و جرح و ارعاب که نمونه تأسف آور آن را در روز شنبه(دیروز) شاهد بودیم و موجی از دستگیری از زنان و مردان و نخبگان سیاسی و فرهنگی کشور از اولین ساعات اعلام نتایج انتخابات تاکنون و ممانعت از اجتماعات آرام و باوقار مردم که از نشانه های فرهنگ بالای هموطنان است، مشکلات را افزون می کند.
فرصت ها به سرعت می گذرد و به تهدید تبدیل می شود، در حالی که بر این باورم که هنوز راه رهایی از این وضعیت آشفته بسته نیست و نیازی به امنیتی کردن و نظامی کردن فضا ندارد.
ارجاع امر به مرجع یا مراجعی که باید حافظ حقوق مردم و مجری انتخابات سالم و آزاد و ناظر بر آن باشند، ولی خود مورد انتقاد و شکایت اند راه حل مسأله نیست.
در بازگشایی این گره چرا نگاهی به روش و سیرت حضرت امام (ره) نداریم که در موارد مشابه بوده است و می تواند و باید مورد تأسی و اهتمام قرار گیرد.
تعیین هیأتی عادل، کاردان، بیطرف و شجاع که به ویژه مورد اعتماد معترضان هم باشد و پذیرش داوری منصفانه آن هیأت راهی برای عبور از این مرحله و گامی مثبت در جهت تقویت نظام و بازسازی اعتماد عمومی و نیز نشانه تصمیم گیری خطیر و گره گشا در هنگامه های حساس به نفع مردم و در جهت آرمانهای انقلاب است.
آزادی سریع دستگیر شدگان و زندانیهایی که موجب نگرانی عمیق خانواده های آنان و بسیاری از مردم شده است و نیز بازکردن راههای ارتباطی و اطلاع رسانی که متأسفانه همه را بسته اند می تواند فضای جامعه را تلطیف کند.
از سوی دیگر اعتراض و انتقاد به شیوه مدنی و به دور از هرگونه ناآرامی را که حق مسلم مردم است باید همگان پاس داریم.
نفی خشونت و تغییر فضاسازی کین توزانه و دشمن آفرین و مبتنی بر تهمت و افترا به فضای جدید مبتنی بر حقیقت، به محبت و دوستی و تعامل با یکدیگر نیز باید سرلوحه عمل قرار گیرد.
در این صورت است که هر هزینه ای که پرداخت شود نظام با همه ارزشهایش مصون و محفوظ خواهد ماند.
مردم حضور دارند و همچنان در انتظارند، این حضور را باید محترم شمرد.ان ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله * علیه توکلت و الیه انیب

بزرگترین همایش اعتراضی در دانمارک

بعداز ظهر دیروز(شنبه) هزاران ایرانی دربرابر سفارت ایران دردانمارک در اعتراض به کودتای انتخاباتی تظاهرات کردند. این تظاهرات که بزرگترین تظاهرات دو دهه اخیر دردانمارک محسوب می شود با حضور جمع کثیری از ایرانیان و انبوهی از خبرنگاران و عکاسان و فیلمبرداران رادیو و تلویزیون ها و مطبوعات دانمارک برگزار شد

Dansk støtte til iranske protester


En flok demonstranter viste her til eftermiddag deres utilfredshed foran den iranske ambassade i København.
Klokken 14 mødte de op med bannere og skilte og råb som "længe leve frihed", "ned med det iranske regime" og "politiske fanger skal befries"
Støtte til frihed- Vi står her for at vise vores støtte til den iranske befolkning og deres kamp og krav om frihed, siger Nahid Riazi, som er talsmand for Initiativet for solidaritet med den iranske befolkning, der står bag demonstrationen.
- Det er vigtigt at den danske befolkning og alle andre befolkninger i Europa viser deres støtte til de iranere, som risikerer deres liv i Iran ved at gå ud og demonstrere for frihed, siger hun.
Flere omkomne i iranske demonstrationerI Iran har demonstranter i flere dage vist deres vrede over resultatet af præsidentvalget forrige fredag. Oppositionen mener, at der har været tale om valgfusk.
Mindst otte iranske demonstranter er blevet dræbt, mens de deltog i protesterne.
Kræver omvalgVed dagens demonstration i København kræver deltagerne blandt andet, at de danske myndigheder presser på for at få de iranske myndigheder til at stoppe vold mod befolkningen og arrangere et omvalg med internationale valgobservatører.
- Men det her handler ikke så meget om valgresultatet, som om at folk i Iran vil have forandring. De vil ikke længere finde sig i mangel på frihed, mangel på ytringsfrihed og alle de undertrykkende love og regler, siger Nahid Riazi.

مسئول مستقیم کشتار دیروز شخص رهبر و فرمانده کل قواست


بموجب گزارش های تائید نشده، در یورش سازمان یافته دیروز به مردمی که می خواستند در مسیر میدان انقلاب- میدان آزادی راهپیمائی کنند، چند تن کشته شده اند سی ان ان درباره شمار قربانیان لشکرکشی نیروی انتظامی و بسیج و حزب پادگانی به خیابان های مرکزی تهران و شهرستان ها از رقم چند ده تن سخن گفته است. مسئول مستقیم آنچه دیروز در تهران و شهرستان ها اتفاق افتاد و به کشته شدن مردم بی سلاح انجامید، شخص رهبر جمهوری اسلامی که در نماز جمعه روز گذشته وعده این کشتار را بعنوان فرمانده کل قوا داده بود. نطفه های خشونتی در خیابان ها در حال شکل گیری است که سرانجام آن سنگر بندی مردم و نیروهای نظامی در برابر هم است. او هنوز نفهمیده چه خبر است، در میان فرماندهان سپاه و روحانیون معترض نیز هنوز نفهمیده اند علی خامنه ای کشور را به کجا می برد؟