۱۳۹۰ اسفند ۱۳, شنبه

انتخابات؛ سیلی سخت مردم شیراز به چهره خامنه ای

گزارش دریافتی از شیراز: بی اعتنایی کامل مردم شیراز به نمایش دروغین انتخابات رژیم در روزی که دست بر قضا هوا نیز بسیار مطبوع و بهاریست برای مردمانی که یکی از کانون های اصلی مبارزات پس از انتخابات سال 88 را تشکیل دادند، چندان غیر قابل پیش بینی و دور از ذهن نبود.
امروز مردم شیراز با حضور گسترده خود در پارک ها و تفرجگاه ها، مراکز خرید و مغازه ها به تفریح و خریدهای نوروزی خود می پرداختند.
ناتوانی رژیم ورشکسته اسلامی در به پای صندوق کشاندن مردم در اغلب شعب اخذ رأی و در نقاط مختلف شهر کاملاً مشهود بود. درون مراکز رای گیری همزمان با پخش سرود های "انقلابی" و صدای خامنه ای دیکتاتور از بلندگوها، می توانستید به راحتی نفرت را از چهره گروه اندکی که به اجبار در آنجا حاضر می شدند بخوانید.
نکته قابل تأمل دیگر حضور نداشتن جوانان در این نمایش سخیف و کاهش حداقل 10 برابری مشارکت عمومی در مقایسه با انتخابات سال 1388 بود.
تنها دلیل حضور گروهی اندک نیز موضوع مهر خوردن شناسنامه در انتخابات برای پیدا کردن شغل دولتی یا ترس کاذب از قطع شدن یارانه نقدیشان بود.
در یکی از شعب هنگام پر کردن برگه از فردی شنیدم که می گفت: "حالا که باید زوری پرش کنیم چه فرقی داره دیگه اسم کی رو بنویسیم؟"
در جای دیگر هم یکی از مسئولان شعبه اخذ رأی در پاسخ این سئوال که چرا حضور مردم اینقدر کم است با نا امیدی گفت: "شاید مردم بخواهند در آخرین دقایق رأی گیری بیایند

اوباما خطاب به ایران و اسرائیل: بلوف نمی‌زنم

"بلوف نمی زنم"

باراک اوباما با اشاره تعهد کامل آمریکا به تامین امنیت اسرائیل گفت: "فکر می کنم حکومت اسرائیل متوجه است که به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده بلوف نمی زنم."
او اسرائیل را از اقدام نظامی علیه ایران بر حذر داشت: "در زمانی که حس همدردی چندانی برای ایران وجود ندارد و تنها متحد واقعی آن (سوریه) در وضع مناسبی نیست، آیا به اقدامی نیاز داریم که بلافاصله ایران خود را به عنوان قربانی نشان دهد؟"
آقای اوباما با اشاره به گفته های آقای نتانیاهو درباره امکان تکرار یک هولوکاست دیگر در صورت دستیابی ایران به سلاح اتمی، تاکید کرد که یک نگرانی تاریخی را نباید مبنای اقدام بی محابا قرار داد.
باراک اوباما گفت دستیابی ایران به سلاح اتمی، حتی اگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد، همچنان منافع ملی آمریکا را تهدید خواهد کرد.
به گفته او دستیابی ایران به این گونه تسلیحات باعث راه افتادن مسابقه اتمی در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
به گفته آقای اوباما، اگر ایران مانند لیبی و آفریقای جنوبی متقاعد شود که برخورداری از سلاح هسته ای منافع این کشور را تامین نخواهد کرد، تلاش برای به دست آوردن این تسلیحات را متوقف خواهد کرد.
به گفته او تحریم های جدید ایران را دچار مشکل کرده است و همین موضوع ممکن است به تغییر محاسبات حکومت ایران منجر شود