۱۳۸۷ آذر ۲۵, دوشنبه

در يك مزايده اينترنتي



كفش‌هاي پرتاب شده به بوش 500 هزار دلار ارزش‌گذاري شد
دانمارك نيوز: يك جفت ‌كفش‌ خبرنگار عراقي كه ديشب به سوي رئيس‌جمهور آمريكا پرتاب شد، در مزايد‌ه‌اي در شبكه اينترنت 500 هزار دلار ارزش‌‌گذاري شد
اين در حالي است كه در اقدامي نمادين بر اساس مزايده‌اي كه در شبكه اينترنت انجام مي‌شود اين كفش‌ها با قيمت پايه 100 هزار دلار به فروش گذاشته شده است.البته بعد از لحظاتي كه از اين مزايده گذشت، قيمت اين كفش‌ها به 500 هزار دلار رسيده است.
اين نخستين باري است كه يك شيء ناملموس در اينترنت به مزايده گذاشته مي شود، در صفحه‌اي كه اين مزايده در آن انجام مي‌شود، عكس "منتظر الزيدي" قرار دارد كه كفشش را به سوي بوش پرتاب مي‌كند، همچنين عكس ديگري از بوش را در حالي نشان مي‌دهد كه كفش از روي سرش عبور مي‌كند
Skokasterens bror er pavestolt
Den irakiske journalist, der kastede sine sko efter præsident Bush, skal muligvis forsvares af Saddam Husseins advokat.

بيش از چهارده هزار نفر با لباس بابانوئل در شهر «پورتو»، در پرتغال


بيش از چهارده هزار نفر با لباس بابانوئل در شهر «پورتو»، در پرتغال، راهپيمايي كردند تا بزرگ‌ترين و طولاني‌ترين راهپيمايي بابانوئل‌ها را به راه انداخته و نام راهپيمايي خود را در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت برسانند.
به گزارش دانمارك نيوز:، به‌‌رغم هواي بسيار سرد و بارش نم نم باران، جماعتي حدود چهارده هزار بابانوئل با كلاه قرمز و سفيد و پالتوهاي سرخ رنگ كه كودكان و زنان را نيز شامل مي‌شد، با خواندن سرود كريسمس در خيابان‌هاي اصلي شهر «پورتو» در پرتغال به راهپيمايي پرداخته و طولاني‌ترين راهپيمايي را در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت رساندند.اين در حالي است كه خبرگزاري «دانمارك نيوز» اعلام كرد: اين جمعيت 14هزار نفري با گذشتن از كنار مردم و منازل به جمع‌آوري هدايا و پول براي كمك به صندوق خيريه كليساي جامع پرتغال پرداختند.

دوش گرفتن در بامداد براي پيشگيري


دوش گرفتن در بامداد براي پيشگيري از حملات قلبي و مغزي مفيد است دانشمندان معتقدند حمله قلبي در بامداد بيشتر مشاهده شده است و دليل آن کاهش گردش خون است. به گزارش دانمارك نيوز :محققان توصيه مي کنند افرادي که در معرض اين خطر هستند، شب زودتر به رختخواب بروند و سپيده دم بيدار شوند، ورزش کنند و حمام بگيرند که دوش گرفتن در آن ساعت براي پيشگيري ازحمله قلبي و سکته مغزي مفيد است.همچنين افراد بايد سعي کنند در لحظه معين با ساعت بدن، بيدار شوند که بر پايه عادت هر روز است تا صداهاي ديگر از جمله زنگ ساعت و اگر بخواهند که ساعت بدنشان از تنظيم نيفتد به محض بيدار شدن از رختخواب بلند شويد که خوابيدن مجدد همان و به هم خوردن نظم ساعت بدن همان .

بارش شدید برف در اروپا که طی سال های اخیر بی سابقه بوده آنان را غافلگیر کرده است.


به گزارش دانمارك نيوز :به نقل از یورونیوز؛ بارش سنگین برف در اسپانیا بسیاری از رانندگان را غافلگیر كرد و سه هزار دستگاه خودرو در جاده ای كوهستانی در حومه مادرید زمین گیر شدند. بارش برف در سراسر اسپانیا به استثنای جزایر قناری مردم را شگفت زده كرده است، اما در جزایر قناری نیز انتظار می رود بارندگی ها شدید باشد. همچنین در فرانسه نیز بارش شدید برف دوقربانی برجاگذاشته است و برق صدها هزار خانه قطع شدو دوهزار مسافر ساعت های طولانی در قطارها معطل ماندند. بر اثر بارش سنگین برف در جنوب فرانسه سیستم حمل ونقل با مشكل روبه رو شد و برق هزاران نفر از مردم و همچنین ارتباط تلفنی عده ای دیگر قطع شده است. مسئولان محلی و شركت برق منطقه ای ایی اردی اف اعلام كرد؛ حدود 70 هزار تن از مردم در مناطق مرتفع بدون برق هستند. شركت برق منطقه ای فرانسه اعلام كرد، این شركت كارشناسانی را برای حل مشكل قطعی برق به این منطقه اعزام خواهد كرد. در دیگر كشورهای اروپایی نظیر پرتغال و اتریش نیز بارش برف شدید بود و حتی در اتریش بارش برف طی ده ها سال اخیر بی سابقه بوده است.

تاریخچه‌ی درخت کریسمس به روایت

تاریخچه‌ی درخت کریسمس به روایت
سنت درخت کریسمس، به آلمان قرن شانزدهم میلادی و زمانی که مسیحیان، درختان تزیین شده را به خانه‌های خود آوردند، برمی‌گردد. هم‌چنین در آن زمان عده‌ای هرم‌هایی از چوب می‌ساختند و آن را با شاخه‌های درختان همیشه سبز و شمع تزیین می‌کردند.
به تدریج رسم استفاده از درخت کریسمس در بخش‌های دیگر اروپا نیز طرف‌دارانی پیدا کرد. در سال 1841 در انگلستان، پرنس آلبرت (Prince Albert)شوهر ملکه ویکتوریا (Queen Victoria) با آوردن درخت کریسمس به کاخ ویندسور (Windsor) و تزیین آن با شمع، شیرینی، میوه و انواع آب‌نبات، استفاده از درخت را به چیزی مد روز مبدل کرد.
واضح است که خانواده‌های ثروت‌مند انگلیسی به سرعت از این مد پیروی کردند و با ول‌خرجی تمام به تزیین درخت پرداختند. در سال‌های 1850، این تزیینات شامل عروسک، لوازم خانه‌ی مینیاتوری، سازهای کوچک، جواهرات بدلی، شمشیر و تفنگ اسباب‌بازی، میوه و خوراکی بود.
بسیاری از آمریکایی‌های قرن نوزدهم، درخت کریسمس را چیزی غریب می‌دانستند و اولین درخت کریسمس در آمریکا، مربوط به سال 1830 است که آن هم توسط ساکنان آلمانی پنسیلوانیا به نمایش گذاشته شده بود. این درخت برای جلب کمک‌های مردمی برای کلیسای محلی برپا شده بود. در سال 1851، چنین درختی در محوطه‌ی خارجی یک کلیسا برپا شد اما وجود آن برای ساکنان این قصبه بسیار توهین‌آمیز و نوعی بازگشت به بت‌پرستی به شمار می‌آمد و آن‌ها خواستار جمع کردن تزیینات شدند.
در حدود سال‌های 1890، لوازم تزیینی کریسمس از آلمان وارد می‌شد و درخت کریسمس به تدریج در ایالات متحده محبوبیت می‌يافت. جالب است که اروپاییان از درختان کوچکی که حدود 1 تا 1.5 متر طول داشتند استفاده می‌کردند در حالی که آمریکاییان درختی را می‌پسندیدند که تا سقف خانه برسد.
در اوایل قرن بیستم، آمریکاییان درخت‌های کریسمس را بیشتر با لوازم تزیینی دست‌ساز خودشان تزیین می‌کردند اما بخش‌های آلمانی/آمریکایی هم‌چنان به استفاده از سیب، بلوط، گردو و شیرینی‌های کوچک بادامی ادامه می‌دادند.
کشف برق، به ساخته شدن چراغ‌های کریسمس انجامید و امکان درخشش را برای درختان به ارمغان آورد. پس از آن دیدن درختان کریسمس در میدان شهرها به یک منظره‌ی آشنای این ایام مبدل شد و تمام ساختمان‌های مهم-چه شخصی و چه دولتی- با برپا کردن یک درخت، به اسقبال تعطیلات کریسمس می‌رفتند.
در تزیین درخت‌های کریسمس اولیه، به جای مجسمه‌ی فرشته در نوک درخت، از فیگورهای پری‌های کوچک- به نشانه‌ی ارواح مهربان- یا زنگوله و شیپور- که برای ترسانیدن ارواح شیطانی به کار می‌رفت- استفاده می‌شد.
در لهستان، درخت کریسمس با مجسمه‌های کوچک فرشته، طاووس و پرندگان دیگر و تعداد بسیار زیادی ستاره، پوشیده می‌شد. در سوئد، درخت را با تزیینات چوبی که با رنگ‌های درخشان رنگ‌آمیزی شده‌اند و فیگورهای کودک و حیوانات از جنس پوشال و کاه تزیین می‌کنند. دانمارکی‌ها، از پرچم‌های کوچک دانمارک و آویزهایی به شکل زنگوله، ستاره، قلب و دانه‌ی برف استفاده می‌کنند. مسیحیان ژاپنی بادبزن‌ها و فانوس‌های کوچک را ترجیح می‌دهند.
تزیین درخت در اوکراین نیز بسیار جالب است، آن‌ها حتما در تزیین درخت خود از عنکبوت و تار عنکبوت استفاده می‌کنند و آنرا خوش‌یمن می‌دانند، زیرا بنا بر یک افسانه قدیمی، زنی بی‌چیز که هیچ وسیله‌ای برای تزیین درخت و شاد کردن فرزندان خود نداشت، با غصه به خواب می‌رود و هنگام طلوع خورشید متوجه می‌شود که درخت کریسمس خانه‌اش با تار عنکبوت پوشیده شده است و این تارها با دمیدن خورشید به رشته های نقره مبدل شده‌اند.

فلج شدن بخش هايي از فرانسه بر اثر برف و يخبندان

Sne i Frankrig den 14/12 2008.




Sne i Frankrig den 14/12 2008.