۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

ستار جان، اطلاع رسانی می‌کنیم ، صدایت خاموش نشد، رساتر شد !

برای من بسيار متاثر كننده اما انگيزاننده و آموزنده است که يک وبلاگ  نويس ساده در داخل کشور زير آن همه خفقان و فشار به افشاگري عليه رژيم ميپردازد و بهاي اين کار را با جان خود ميپردازد. وبلاگ نويس شهيد«ستار بهشتي » چون ستاره اي در ظُلمت شب تار ميهن به ما مي آموزد كه : ” يا از قفس تن رهايي مي يابيم يا قفس ظلم شما را درهم مي شکنيم” او به گفته خواهرش تنها پناه مادر و نان آور خانه است. كس و كار مادري مريض كه ”فراموشي و پوكي استخوان شديد دارد.” خواهر ستار مي گويد: ”برادرم را به جرم بي گناهي بردند. جرم برادرم اين بود كه از حقوق مردم دفاع مي كرد درد مردم را مي گفت . انسان بود و مي گفت انسانيت بايد زنده بماند. درد جامعه را مي ديد و درد مي كشيد. او فوق دكتراي درد كشيدن داشت! دوستان و هم وطنان عزيزم، ما که در خارج از كشور به راحتي‌ به همه وسائل ارتباط جمعي فيس‌بوک, توئيتر و يوتيوب و ...دسترسي‌ داریم اما در رساندن درد و رنج مردم ايران غافليم و در نشر اخبار مقاومت مردم ايران و رساندن فرياد آنان به دنيا کوتاهي ميکنيم و با سکوت يا كم كاري و يا پرداختن به مسائل غير ضروري و غير جدي نظاره گر‌ کشتار و سرکوب مردم ايران هستيم. و آنگونه كه انتظار است به وظيفه خود عمل نمي كنيم, از شمامي پرسم آيا ما هم « جز يک ايراني کوچک در خدمت مردم» آنچنانكه ستار بود « و هميشه به ياد عزيزاني که از دست داده ايم ويا در زندانها و بازداشت هستند» نبايد باشيم! همين سكوت و بي عملي ماست كه عده اي فرصت طلب و موج سوار و بي هزينه كه همراه با قاتلين ستار صداي وي را در سايت ها و رسانه هايشان خفه مي كردند به سرقت اين ستاره ي تابناك البته در خيال باطل خود و لوث كردن خونش مبادرت مي كنند. اما زهي خیال باطل وزهی وقاحت و بي شرمي! ستار چه زيبا و پُر معني و مسئولانه و دردمند اما هدفدار مي گويد: ” بدانيم يک بار به دنيا مي آييم ويکبار مي رويم ولي چه خوب است در ان يک بار با شرف زندگي کنيم وباعزت بميریم ” پس از ستاره اي چون ستار در ظُلمت شب تار بياموزيم و به وظيفه ملي, ميهني و انساني خود قيام كنيم و هميشه لحظاتمان و نبضمان با مردم دردمند ميهنمان بزند و فريادشان را هرچه بلندتر به گوشهاي كر دنيا برسانيم

ستار بهشتی، وبلاگ نويس در گورستان رباط کريم دفن شد


 ستار بهشتی، وبلاگ نويس بازداشتی روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه در گورستان رباط کريم دفن شد.
يکی از مسئولين روابط عمومی بهشت زهرا تهران در گفتگو با هرانا اعلام داشت فردی به نام ستار بهشتی فرزند سردار در گورستان رباط کريم دفن شده است بر اساس گزارش ثبت شده در روابط عمومی بهشت زهرا تهران نامبرده در ۱۳ آبان ماه، چهار روز پس از بازداشت فوت کرده است.
با وجود پيگيری ها گزارشگر هرانا علت مرگ وی در پرونده موجود نيست و بر اساس اظهارات روابط عمومی بهشت زهرا گزارش علت مرگ وی در انتظار گزارش پزشکی قانونی است.
ستار بهشتی، وبلاگ نويس و فعال در شبکه های اجتماعی بود که در نهم آبان ماه با مراجعه نيروهای امنيتی وابسته به پليس فتا بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
روز سه شنبه ۱۶ آبان ماه با مراجعه داماد خانواده بهشتی به پليس امنيت واقع در خيابان شريعتی خبر فوت وی در بازداشتگاه به خانواده وی اعلام شد.
امروز خانواده وی در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کردند که تنها يک نفر از اعضای خانواده می توانند در مراسم دفن وی شرکت کنند.
ستار بهشتی از شهروندان معترض بود که در تجمع ۲۵ بهمن ۹۰ نيز حضور فعال داشته است، وی پيشتر يک گزارش ويديويی را به اين خبرگزاری ارسال کرده بود که در زير می توانيد آنرا مشاهده کنيد

مادر فرزاد کمانگر "سکوت بس است، وقت مبارزه همه ما فرا رسیده است"


 مادر " فرزاد کمانگر" در فراخوانی ضمن حمایت از اعتصاب زندانیان سیاسی کرد در زندان های ترکیه، خواهان حمایت تمام ملت کرد از خواست ها و مبارزات آنان شد.
"سلطنه رضایی" مادر [معلم کرد اعدام شده] "فرزاد کمانگر"، امروز "۱۸ آبان" در فراخوانی زیر عنوان "به تمام ملت کرد" ضمن حمایت خود از زندانیان سیاسی کرد که مدت ۵۸ روز است در اعتصاب غذا بە سر می برند از تمام ملت کرد و آزادی خواهان درخواست می کند تا  شصتمین روز اعتصاب غذای این زندانیان را روز مقاومت همه خلق کرد بنامند و در حمایت از آنان به میدان بیایند.
در بخشی از این فراخوان که به زبان کردی منتشر شده است ایشان خطاب به ملت کرد و آزادی خواهان می گوید "اگر فرزندانمان با درد و رنجی اینچنینی در حال فدا کردن خود می باشند، این بدان معنا است که ظلم و ستمی که بر ما روا داشته می شود بسیار بزرگ است. مبارزه برای از میان برداشتن چنین ظلم وستمی [که بر ما روا می رود] را تنها برای این فرزندان قهرمانمان نگذاریم".
 دایە سلطنە در ادامە می‌افزاید "همچون یک مادر و مادر یک شهید که با آزار و آلام مادران این زندانیان آشنایی دارم، درخواستم از آحاد ملت کرد در هرجا و مکانی این است که همزمان با ۶۰ روز اعتصاب فرزندانمان بانگ اعتراض سر دهند و به صفوف مبارزه و مقاومت این فرزندان قهرمان بپیوندند".
در پایان این فراخوان، "سلطنه رضایی" با تاکید دوباره بر حمایت از خواست زندانیان اعتصابی و تلاش برای پایان دادن به این درد و رنج از آحاد ملت کرد و آزادی خواهان درخواست می کند که "شصتمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی را روز مقاومت تمام ملت کرد" بدانند و خصوصا از "تمام زنان و مادران کرد" می خواهد که "شصتمین روز اعتصاب را" که مصادف است با "۲۰ آبان" به "روز پایان دادن به درد و رنج" ملتشان مبدل سازند.
لازم به ذکر است که بیش از ۵۸ روز است که بیشتر از ۶۸۰ زندانی سیاسی کرد در زندان های ترکیه برای رسیدن به خواست های خود در خصوص پایان دادن به انزوای "عبدالله اجالان"، تحصیل به زبان کردی و همچنین حق دفاع از خود به زبان مادری در محاکم قضایی ترکیه دست به اعتصاب غذا زده اند.