۱۳۸۷ اسفند ۱۴, چهارشنبه

فرار مربی و سه فوتبالیست افغان


مربی و سه تن از بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان افغانستان از اردوی این تیم در آلمان فرار کردند.به گزارش شبکه خبر ، تیم فوتبال نوجوانان زیر 18 سال افغانستان که به منظور کسب آمادگی جهت حضور در رقابت های آسیایی تهران به آلمان سفر کرده بود پس از برگزاری اردوی دو هفته ای در شهر اشتوتگارت ، بدون مربی و سه تن از بازیکنانش به افغانستان بازگشت.این چهار نفر یک روز قبل از پایان اردو و بازگشت تیم به افغانستان از هتل محل اقامت خود در اشتوتگارت خارج شده و دیگر بازنگشتند.مسئولان ورزشی افغانستان اظهار کردند این عده احتمالا به قصد ماندن در اروپا و کسب پناهندگی در یکی از کشورهای این قاره اردو را ترک کرده اند.

سوئد و نروژ خواستار برگزاري مشترک مسابقات جام ملت هاي اروپا در سال 2016 هستند.


سوئد و نروژ خواستار برگزاري مشترک مسابقات جام ملت هاي اروپا در سال 2016 هستند.فدراسيون هاي فوتبال نروژ و سوئد اعلام کردند قصد دارند با ارسال نامه اي مشترک به فدراسيون فوتبال اروپا ( يوفا ) علاقه خود را براي برگزاري مشترک مسابقات جام ملت هاي اروپا اعلام کنند.به گزارش خبرگزاري المان، لارس آکه لاگرِل رئيس فدراسيون فوتبال سوئد و سوندره کافجورگ همتاي نروژي وي در بيانيه اي مشترک اعلام کردند همکاري هاي خوبي بين دو کشور صورت گرفته است و پيش از ارسال نامه و اعلام امادگي براي ميزباني اين مسابقات ، بررسي هاي لازم صورت گرفته است.اخرين مهلت براي ارسال درخواست هاي ميرباني فوريه دو هزار و ده است.سوئد ميزبان بازي هاي جام ملت هاي اروپا در سال هزار و نهصد و نود و دو بود و در اين بازي ها تيم دانمارک به مقام قهرماني رسيد.کشورهاي ديگري که براي برگزاري مسابقات فوتبال جام ملت هاي اروپا در سال دو هزار و شانزده ابراز تمايل کرده اند عبارتند از فرانسه ، ترکيه ، يونان ، روسيه و ايتاليا.روماني و مجارستان و نيز اسکاتلند / ايرلند و ولز نيز خواستار برگزاري مسابقات جام ملت هاي اروپا در سال دو هزار و شانزده به صورت مشترک هستند.مسابقات جام ملت هاي اروپا در سال دو هزار و دوازده به ميزباني مشترک لهستان و اوکراين برگزار مي شود.

گذرنامه ایرانی در قعر جدول جهانی اعتبار


در دنیای امروز، محدودیت ویزا نقش مهمی در کنترل سفرهای اتباع خارجی بین کشورها ایفا می کند. شرایط اخذ ویزا بیانگر روابط بین کشورها بوده و روابط و شرایط یک کشور را در جامعه بین المللی نشان میدهد.
نتایج تحقیقات یک مرکز معتبر مطالعاتی در سوئیس نشان می دهد ایرانی ها بدون اخذ ویزا قادر به سفر به 25 کشور جهان هستند که از این لحاظ ایران بالاتر از عراق و افغانستان در قعر جدول رنکینگ جهانی قرار گرفته است.
موسسه «هنلی» در گزارش مربوط به سال 2008 خود اتباع کشورهای مختلف جهان را از لحاظ آزادی های مسافرت بدون اخذ ویزا رتبه بندی کرده است.
این موسسه به همین منظور از شاخصی با عنوان «شاخص محدودیت های ویزا» استفاده کرده که این شاخص رتبه جهانی کشورها را از لحاظ آزادی های سفر شهروندان آنها بدون اخذ ویزا نشان می دهد. به عنوان مثال شاخص 100 برای یک کشور نشان می دهد که شهروندان آن می توانند بدون محدودیت و اخذ ویزا به یکصد کشور جهان سفر کنند.
براساس رتبه بندی موسسه هادلی برای سال 2008، شهروندان دانمارک، فنلاند، ایرلند و پرتغال دارای بیشترین آزادی های سفر هستند به نحوی که می توانند آزادانه به 157 کشور (برای دانمارک) و 156 کشور (برای فنلاند، ایرلند و پرتغال) جهان سفر کنند.

ارتباط عصبانیت با چاقی


به گزارش دانمارك نيوز:شواهد جدید نشان می دهد ، شاخص توده بدنی موسوم به بی ام آی كه تناسب وزن را نسبت به قد مشخص می كند ، در مردان عصبانی بیش از دیگران است. ارزیابی بیش از 6 هزار و 400 نفر نشان می دهد مردانی كه بیش از دیگران عصبانی می شوند ، وزن بیشتری دارند و عصبانیت باعث چاقی آنان می شود . چاقی از مهم ترین عوامل ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی است.

تقدیم به شیرزنان مبارز و خستگی ناپذیر میهنم ایران

International Women's Day - هشتم مارچ: روز جهانی زن