۱۳۸۷ آذر ۲۴, یکشنبه

عسل، تنها شيريني ضد فساد دندان‌ها است

عسل، تنها شيريني ضد فساد دندان‌ها است مصرف عسل باعث تقويت قلب،تنظيم فشارخون و بهبود زخم معده مي‌شود
عسل سرشار از قندهايي چون گلوكز و فروكتوز و مواد معدني همچون منيزيم، پتاسيم، كلسيم، كلريد سديم، گوگرد، آهن و فسفات است.
همچنين در حد كمي مس، يد و روي نيز در عسل وجود دارد. به علاوه ويتامين‌هاي خانواده B و C نيز براساس كيفيت و نوع عسل به نسبت‌هاي متفاوت در آن ديده مي‌شود.
عسل به واسطه داشتن مواد ضد باكتريايي در جايگزيني قند براي دندان‌ها نه تنها مضر نمي‌باشد بلكه باعث فعال شدن ماده فلورين چاي شده كه يك ماده ضد فساد دندان مي‌باشد اين در حالي است كه مصرف چاي با قند براي دندان بسيار مضر است.

تحليل يك روزنامه دانمارکی: با سقوط قيمت نفت روزهاي خوش ايران رو به پايان است


به گزارش دانمارك نيوز :به نقل از روزنامه دانمارکی: ايرانيان با وابستگي به بازار چين خود را از تحريم‌ها مصون مي‌دانند و معتقدند از بحران اقتصادي گريخته‌اند اما اين درست نيست. چرا كه با سقوط قيمت نفت روزهاي خوش ايران رو به پايان است

Irans olieministerium foreslår, at reducere Opec's olieproduktion med to millioner tønder om dagen.De Olieeksporterende Landes Organisation (Opec) mødes på onsdag i Algeriet for at drøfte en eventuel reduktion i produktionen af olie.På Irans olieministeriums hjemmeside citeres Irans olieminister, Gholam Hossein Nozari, for at sige, at Iran vil presse på for at få reduceret olieproduktionen i Opec med mellem 1,5 millioner og to millioner tønder om dagen.Det skal ifølge Nozari ske for at få balance på oliemarkederne på et tidspunkt, hvor Opec er ramt af stadigt faldende oliepriser.Oliepriserne er i år faldet fra næsten 150 dollar per tønde i juli til i dag omkring 45 dollar. Faldet har lagt stort pres på Irans økonomi..

همه‌اشان يكدست لباسهاى قرمز رنگ تيم ملى دانمارك را به تن دارند،. همه به جز بازيكن شماره دوازده تيم. روى پيراهنش نام "الخطيب" نوشته شده

اين روزها همه جا حرف از جام ملتهاى اروپاست. اما اگرشماره سخنگوى فدراسيون فوتبال دانمارك را بگيريد تا با او مصاحبه‌اى كنيد كه ربطى به جام ملتها ندارد بلكه درباره يكى از بازيكنان تيم‌ملی اين كشور است، اصلا تعجب نمى‌كند. يازده بازيكن تيم ملى زير شانزده سال دانمارك خودشان را گرم كرده‌اند و آماده‌ رفتن به ميدان هستند. يازده دختر نوجوان، همگى باانگيزه و شادمان از اينكه براى بازى در تيم ملى انتخاب شده‌اند. همه‌اشان يكدست لباسهاى قرمز رنگ تيم ملى دانمارك را به تن دارند،. همه به جز بازيكن شماره دوازده تيم. روى پيراهنش نام "الخطيب" نوشته شده اما چيزى كه در اين ميان جلب توجه مى‌كند نام عربى او نيست بلكه سربند مشكى رنگى است كه موهايش را پوشانده و با گره‌اى در پشت گردنش محكم شده است.
البته اين تنها تفاوت "زينب" با هم‌ تيمى‌هايش نيست. جوراب شلوارى مشكى كه زير شلوارك ورزشى‌ا‌ش پوشيده و دستهايش كه آن‌ها را هم ساق‌هاى مشكى رنگى از نگاههاى ديگران پنهان مى‌كند باعث شده‌اند تا در اولين نگاه زينب الخطيب بازيكن تيم ملى زير شانزده سال دانمارك را از بقيه بازيكنان متمايز كند:« فرقى نمى‌كند من مى‌توانم بدوم، چه با روسرى چه بدون روسرى.»
اين جمله را زينب در پاى تلفن در حالى مى‌گويد كه تلاش مى‌كند با همان اندازه‌اى كه در مدرسه انگليسى ياد گرفته است بفهماند كه هيچ فرقى بين كارايى او و ديگر هم تيمى‌هايش نيست. زينب پانزده سال دارد و در دانمارك متولد شده است اما خانواده‌اش اهل فلسطين هستند.
گام‌هاى نخست با حمايت خانواده
به جز زينب پدر و خواهر كوچكش هم فوتبال بازى مى‌كنند اما هيچ كدامشان به خوبى او نيستند دليل هم كاملا واضح است چون از بين اعضاى فوتبالى خانواده تنها زينب است كه دو ماه پيش به تيم ملى دعوت شده و تا به حال هم دوبار با پيراهن دانمارك به میدان رفته است: « اولش خيلى خوشحال بودم كه براى تيم ملى انتخاب شدم اما در عين حال مضطرب هم بودم از اينكه ديگران چه عكس‌العملى نسبت به روسرى من نشان مى‌دهند. اما خوب هيچ كس چيزى نگفت.»
زينب در باشگاه Fjordager در شهر اودنزه (Odense) توپ مى‌زند. البته سابقه فوتبال بازى كردنش به زمانى باز مى‌گردد كه دختر بچه‌اى بيشتر نبوده، هنگامى كه دختران ديگرى كه در باشگاه بازى مى‌كردند از بازى زينب تعريف مى‌كنند و به او توصيه مى‌كنند كه عضو باشگاه شود و به صورت حرفه‌اى فوتبال را دنبال كند.
خانواده زينب از همان ابتداى كار از او حمايت مى‌كنند، حمايتى كه تا به امروز هم ادامه داشته و می‌توان به راحتى آن را از آن سوى خط تلفن هم حس كرد، موقعی که صدایشان را می‌شنوید که در کنارش نشسته‌اند و سعى مى‌كنند تا هر کلمه‌ای را كه به انگليسى نمى‌داند به او برسانند. البته همين پشتیبانی خانواده بوده که از نظر ترولز مانزا، مربی باشگاهی زینب در رسیدن او به این سطح بسیار مهم بوده و تاثیرگذار.
با اين حال روزهای اول یعنی هنگامى که شما با روسری قدم به باشگاه مى‌گذاريد خیلی مهم است که احساس تنهايى نکنید. هر چند كه از نظر مربى رفتار مثبت هم‌تیمی‌های زینب را هم نمی‌‌توان دست کم گرفت: « به اين علت كه زینب هنوز همان دختر شاد و بازیکن خوبی است که بود. هم تیمی‌های او هم نپرسیدند که دليل این پوشش مذهبی است يا سیاسی یا هر چیز دیگر. برای آن‌ها مهم این است که فوتبال بازی کنند."

پرتاب كفش به سوي جرج بوش

منتظرالزيدي خبرنگار شبکه تلويزيوني بغداديه در هنگام مصاحبه مطبوعاتي بوش و المالكي در حالي كه در رديف اول نشسته بود، جفت لنگه كفش هايش را از پا در آورد و آنها را يكي پس از ديگري به سوي صورت بوش پرتاب كرد.او ضمن اين اقدام دشنام گويان، رييس جمهور امريکا را به سگ تشبيه کرد.نوري المالكي كه ناگهان به خود آمد تلاش كرد با گرفتن دستش در مقابل صورت بوش از اصابت كفش ها به صورت او جلوگيري كند. درپي اين اقدام ماموران امنيتي نخست وزيري عراق اين خبرنگار را بازداشت کردند. پس از اين حادثه بوش که تلاش مي کرد حالت طبيعي خود را حفظ کند به شوخي به خبرنگاران گفت: ازاين گونه حوادث در برنامه هاي مختلف اتفاق مي افتد و من متعجب نيستم. او اين‌گونه حوادث را نمونه اي از وجود دموکراسي دانست
Journalist smed sko efter Bush
George W. Bush underskriver ny sikkerhedsaftale i Irak. Irakisk journalist smed to sko efter Bush - men ramte ikke.
Præsident George W. Bush var søndag på et farvelbesøg i Bagdad, hvor han havde drøftelser med regeringen og talte til amerikanske soldater. Bush, der fløj til Irak i hemmelighed, havde samtaler med præsident Jalal Talabani og premierminister Nuri al-Maliki. Den forbedrede sikkerhed i den irakiske hovedstad blev understreget på flere områder under besøget, selv om det vakte en del opsigt i medierne, at en irakisk journalist på et pressemøde kastede to sko efter den amerikanske præsident - uden at ramme. Men den amerikanske præsident kunne lande i dagslys, og Bush kunne besøge andre dele af Bagdad end den stærkt bevogtede Grønne Zone. .




باز شدن سینماهای عربستان پس از 38 سال


نمایش فیلم در عربستان پس از سال ها ممنوعیت از سر گرفته شد.سینماهای عربستان از سال 1970 بسته بود.مقام های سعودی در اولین اقدام پس از بازگشایی سینماهای این كشور ، به فیلم ملاحی كه داستان سفر یك كشاورز صحرانشین را به دبی حكایت می كند ، اجازه ی اكران دادند.گزارش ها حاكیست مردم ذوق زده ی عربستان برای دیدن این فیلم به سینماها هجوم آورده اند .