۱۳۹۱ تیر ۲۹, پنجشنبه

روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه را وتو کردند


در پی انفجار روز گذشته در دمشق و کشته شدن سه نفر از مقامات سوریه، درگیری‌ها همچنان در این شهر ادامه دارد.دولت گفته که نیروهایش در تعقیب "گروه‌های تروریستی" هستند.به گفته مخالفان در این حمله از توپخانه و هلیکوپترها استفاده شده است.به گفته این مخالفان، این بمباران سنگین‎ترین بمباران دمشق است.این مخالفان همچنین گفتند که در پی شلیک راکتی از یک هلیکوپتر به مراسم ختمی در دمشق دست کم ۶۰ نفر کشته شدند.گزارش‌ها حاکی است که تعداد بیشتری تانک به سوی پایتخت در حال حرکت است.با ادامه درگیری مسلحانه در دمشق، پایتخت سوریه، شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطعنامه ای علیه حکومت این کشور رای گیری می کند.یک روز پس از تعویق رای گیری در مورد قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی در شورای امنیت، قرار است روز پنجشنبه، ٢٩ تیر (١٩ ژوئیه)، اعضای شورای امنیت بار دیگر در رای گیری پیرامون قطعنامه جدیدی شرکت کنند که هدف از تدوین آن پایان دادن به خشونت در سوریه و فراهم کردن زمینه حل و فصل بحران این کشور از راه های سیاسی است.قطعنامه جدید برمبنای "فصل هفتم منشور سازمان ملل" تهیه شده بود و به این ترتیب، اجرای آن برای تمامی کشورهای عضو الزام آور است و به شورای امنیت نیز اجازه می دهد در صورت لزوم، خواستار مداخله نظامی بین المللی جهت حمایت از صلح و امنیت جهانی شود

نرگس محمدی در بیمارستان بستری و ملاقات ممنوع شد


 نرگس محمدی در حال حاضر در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد.
خانواده این فعال حقوق بشر به دلیل وضعیت نامناسب جسمی او بارها خواستار انتقالش به بیمارستان برای درمان شده بودند. نرگس‌ محمدی از سال ۸۹ به بیماری حاد عصبی دچار شده که به صورت ناخودآگاه زمین می‌خورد و روزانه باید ۱۱ قرص مصرف کند.
پیش از این وب سایت ملی مذهبی در خبری از ملاقات روز شنبه نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر با خانواده‌اش نوشته بود که وضعیت جسمی این زندانی سیاسی وخیم‌تر از قبل شده اما علاء‌الدین کریمی، رئیس زندان‌ زنجان با انتقال خانم محمدی به بیمارستان برای معالجه مخالفت می‌کند.
وب سایت ملی‌مذهبی، پایگاه رسمی ملی‌مذهبی‌ها همچنین خبر داده بود که نرگس محمدی ۱۰ تیرماه با صورت کبود شده در ملاقات کابینی حاضر شد. گفته شد که خانم محمدی به دلیل این بیماری ساعاتی قبل از ملاقات با خانواده، در دستشویی زندان به زمین افتاد و دور چشمانش به شدت کبود شد.
بر اساس خبرهای منتشر شده این زندانی سیاسی به خانواده‌اش گفته که روزی دو سه بار دچار فلج عضلانی می‌شود و در این مدت هشت کیلو از وزن بدنش کم شده است.
خانم محمدی در نامه‌ای که دو هفته پیش به دادستان تهران نوشت تصریح کرد که پس از مراقبت‌های متعدد پزشکی با مصرف روزانه ۱۸ قرص از بیمارستان مرخص شده اما در حال حاضر به دلیل انتقال غیر قانونی به زندان زنجان و قرار دادن او در بند محکومان به اعدام شامل قتل عمد، اعدام به دلیل مواد مخدر و زنان دارای رفتارهای غیر متعادل روانی و بیماری‌های خطرناک به طور مداوم دچار استرس شده که برای او مانند خوراندن جام زهر کشنده است که لحظه به لحظه او را به مرگ نزدیک‌تر می‌کند.
به گفته این فعال حقوق بشر وقتی او ۲۰ خردادماه ۱۳۸۹ وارد بازداشتگاه اوین شد در سلامتی کامل قرار داشت. اما ۱۰ تیرماه همین سال به دلیل وضعیت جسمی نامناسب از زندان اوین به بیمارستان منتقل شد که تشخیص پزشکان ابتلای او به بیماری خطرناک اعصاب و روان آزاد بود.
نرگس محمدی ابتدا در سال ۸۸ بازداشت و به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود اما دو سال بعد در دادگاه تجدیدنظر به شش سال زندان محکوم شد و روز دوم اردیبهشت توسط ماموران وزارت اطلاعات زنجان بازداشت و راهی زندان شد

مرسی ورود ایرانی ها به مصر را ممنوع کرد

 یک منبع مطلع دولتی در مصر دو روز قبل خبر داد بر اساس دستور العمل جدید، دولت جدید این کشور ورود اتباع عراقی و ایرانی را به این کشور ممنوع اعلام کرده