۱۳۸۷ مرداد ۲۷, یکشنبه

تظاهرات مردم مريوان در اعتراض به يك قتل فجيع ناموسي







هم اكنون ساعت ٤ بعد ظهر به وقت ايران نزديك به ٢٠٠٠ نفر از مردم برابري طلب مريوان با در دست داشتن جنازه فرشته نجاتي دختر جوان ١٨ ساله اي كه دو روز قبل بدست پدرش سر بريده شد مشغول تظاهرات هستند. تظاهرات با تحويل گرفتن جنازه فرشته از پزشكي قانوني مريوان آغاز شد. هم اكنون هزاران نفر با شعار مرگ بر ارتجاع٬ زن كشي محكوم است و سخنرانيهاي پر شوري از طرف فعالين مدافع حقوق زنان و مردم ازاديخواه مريوان ادامه دارد.تظاهر كنندگان در مسير تظاهرات جاده اصلي سنندج مريوان را به مدت چند دقيقه بستند و توجه صدهها نفر از مسافرين بين اين دوشهر را به اين جنايت هولناك جلب كردند. تا هم اكنون كه تظاهرات ادامه دارد و ساعت ٤ و ٣٠ دقيقه بعد ظهر است نيروهاي جمهوري اسلامي جرات هيچ گونه عكس العملي را نداشته و از دور نظاره گر تظاهرات مردم غشمگين عليه اين جنايت هولناك هستند.
جنايت تكان دهنده در كاني دينار ، و اعتراض صدها نفر به اين جنايت، بيانگر خشم و نفرت مردم از قتل زنان و دختران، به اسم ناموس بود. هزاران زن و دختر در ايران و در كشورهاي اسلام زده ، قرباني جهل و تعصب و مرد سالاري ميشوند و در ايران تحت حاكميت جمهوري اسلامي ايران كه دولت و قوانين عملا از قتل ناموسي دفاع كرده و حتي اين نوع جنايت را تبليغ ميكنند، اعتراض هزاران نفره مردم مريوان به اين جنايت ، بيانگر رشد آزاديخواهي و برابري طلبي و انزجار عمومي از اين قتلها بود.
روز پنجشنبه فرشته نجاتي دختر جوان ۱۸ ساله به دست پدرش به نحو فجيعي به قتل رسيد. فرشته جوان كه از ۱۴ سالگي مجبور به ازدواج اجباري شده و سپس از همسرش جدا شده و با پدر و خانواده اش زندگي ميكرد، بدنبال يك نزاع در خانواه ، به خانه عمويش ميرود و پدرش او را به منزل آورده و با وحشيانه ترين نحو او را به قتل ميرساند. اين قتل چنان فجيع و تكان دهنده بود كه مردم را متحير كرد. پدر جاني سر دخترش را از تن جدا كرده بود. اما مردم معترض و آزاديخواه امروز ۲٦ مرداد ۱۳۸۷ هزاران نفر در اعتراض به اين جنايت و عليه فرهنگ و قوانين ضد زن در جامعه به خيابان آمدند.
در مراسمي كه در مقابل بيمارستان محل نگهداري جسد فرشته و در مسير راهپيمايي به سوي روستاي كاني دينار، برپا شد، بيش از دو هزار نفر حضور داشتند. در اين برنامه كه هم اكنون نيز ادامه دارد، سخنرانيهايي متعددي شد و زنان و مردان معترض عليه قتلهاي ناموسي اين جنايت را محكوم كرده و از آزادي و حقوق انساني زنان دفاع كردند. در بخشي از اين مراسم بيانيه تعدادي از فعالين اجتماعي شهر مريوان خوانده شد و يكي از زنان فعال اين مراسم اعلام كرد:
"ما در اينجا جمع شده ايم كه جناياتي كه همه روزه به اسم ناموس اتفاق مي افتد شديدا محكوم كنيم . ما احترام خود را به فرشته نجاتي و همه قربانيان قتلهاي ناموسي اعلام ميكنيم. متاسفانه فرشته نجاتي ساكن روستاي كاني دينار دو روز قبل به ضرب چاقو توسط يكي از افراد خانواده اش به قتل رسيد. اين نوع رفتار غير انساني كه پديده اي رايج نيز هست از سوي ما محكوم است. قتل ناموسي بدليل فرهنگ و قوانين و مناسبات موجود است و سكوت و مماشات در مقابل آن به معني تمكين در برابر باز توليد توحش و بربريت است. شكي نيست كه بسياري از ما عليه اين رفتار هستيم و راه مبارزه با آن تشكل و انسجام در نهادهاي مخالف قتل ناموسي و مبارزه با اين خشونت و توحش است. بايد پرچم انسانيت و برابري طلبي را به اهتزاز در آورد. تهديد خشونت و ناامني عليه زنان و در جامعه و خانواده محكوم است. ما از اين طريق به اطلاع عمومي ميرسانيم كه بايد جامعه و مردم مترقي در مقابل اين جنايات بايستند." و....
بدنبال اين بخش از مراسم جمعيت به طرف كاني دينارحركت كرده و جاده هاي محل حركت مردم بسته شد.
هم اكنون مردم با شعار مرگ بر ارتجاع، زنده باد مساوات، زن كشي محكوم است و.... در حال راهپيمايي از مريوان به سمت كاني دينار هستند. كاني دينار روستايي در نزديك مريوان است كه قتل ناموسي درآنجا اتفاق افتاده است. مردم مدتي جاده اصلي مروان سنندج را بستند و در اعتراض به فرهنگ و قوانين ضد زن شعار ميدادند.
پلاكاردهاي متعددي در گراميداشت فرشته و عليه قتلهاي ناموسي و عليه قوانين ارتجاعي و ضد زن در دست تظاهر كنندگان است.

دانشجوي کرد به اعدام محکوم شد



حبيب الله لطيفي، دانشجوي رشته حقوق دانشگاه ايلام از سوي دادگاه انقلاب استان کردستان، در يک محاکمه ‏غير علني به دليل "جانبداري از يکي از احزاب کرد برانداز" محارب قلمداد و به اعدام محکوم شد. حکم ‏اعدام اين دانشجوي کرد روز سه شنبه به نعمت احمدي وکيل مدافع وي ابلاغ شد. اين دانشجوي بيست و شش ‏ساله که ازده ماه پيش در بازداشت بسر مي برد در حالي به اعدام محکوم شده، که علاوه بر فعاليت هاي ‏دانشجوئي، سابقه عضويت و فعاليت هاي مسالمت جويانه در سازمان ها و نهادهاي حقوق بشري در داخل ‏کشور را در کارنامه فعاليت خود دارد.‏
اين فعال دانشجوئي دانشگاه ايلام در حالي که دهمين ماه از بازداشت خود را پشت سر مي گذارد، تنها يک بار ‏محاکمه و پنجاه روز بعد در اقدامي غيرمنتظره از سوي دادگاه انقلاب، بدون آنکه اتهامات نسبت داده شده به ‏خود را در محضر دادگاه بپذيرد، به اعدام محکوم شده است. ‏
حبيب الله لطيفي اول آبان ماه سال گذشته در يکي از خيابان هاي سنندج توسط نيروهاي لباس شخصي دستگير ‏و مستقيما به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران انتقال داده شده بود

ایران علاه بر اهدای 650 دستگاه تراکتور، 6 کارخانه شیر و بیمارستان در بوليوی می سازد



ایران، در راستای گسترش همکاری با کشورهای آمریکای لاتین، شش کارخانه تولید فرآورده های لبنی و یک بیمارستان عمومی در بولیوی می سازد. به گزارش دانمارک نیوز به نقل از ایرنا، این خبر را امروز کاردار ایران در لاپاز در گفتگو با خبرگزاری "آبی" بولیوی اعلام کرد. حجت الله سلطانی گفت: علاوه بر شش کارخانه تولید فرآورده های لبنی که با هدف تقویت امنیت غذایی در اختیار بولیوی قرار می گیرد، ایران 650 دستگاه تراکتور نیز برای بهبود وضع کشاورزی به این کشور آمریکای جنوبی اهدا می کند. سلطانی همچنین از ورود 200 دستگاه ابزار و ماشین آلات کشاورزی از ایران ظرف یک ماه آینده برای بکارگیری در کاشت و برداشت محصول سیب زمینی در بولیوی خبر داد.

جمعيت اتحاديه اروپا در حال پير شدن است


مرکز امار اتحاديه اروپا در گزارشي اعلام کرد جمعيت اتحاديه اروپا به سرعت در حال پير شدن است و هم اکنون از هر دو زن يک نفر و از هر پنج مرد يک فرد بالاي هفتاد و پنج سال تنها زندگي مي کنند. به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس ، تحقيقاتي که در بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا به استثناي بلغارستان و روماني به عمل امده است نشان مي دهد به طور متوسط پنجاه و دو درصد زنان و بيست و يک درصد مردان هفتاد و پنج سال و بالاتر در سال دو هزار و پنج تنها زندگي مي کردند. بر اساس اين تحقيقات که در ميان گروههاي سني شصت و پنج تا هفتاد و چهار سال صورت گرفته است سي درصد زنان و سيزده درصد مردان تنها زندگي مي کنند. وجود اختلاف ميان زنان و مردان نشان مي دهد که زنان در مقايسه با مردان تمايل دارند مدت زمان بيشتري تنها زندگي کنند و اين بدان معناست که زنان به طور کلي پنجاه و نه درصد افراد تنهاي بالاي شصت و پنج سال را تشکيل مي دهند. در انگليس مرداني که در گروه سني هفتاد و پنج سال و بالاتر قرار دارند بيش از سي درصد افرادي را تشکيل مي دهند که تنها زندگي مي کنند. زنان بالاي هفتاد و پنج سال در المان و هلند نيز بيشترين جمعيت يعني بيش از شصت درصد افرادي را تشکيل مي دهند که به تنهايي زندگي مي کنند. به موجب اين تحقيقات در سال دو هزار و پنج زنان شصت و پنج ساله در اتحاديه اروپا انتظار داشتند به طور متوسط بيست سال ديگر زندگي کنند در حاليکه اين انتظار در مردان به هفده سال مي رسيد. اين در حالي است که اميد به زندگي و نرخ زاد و ولد نيز در سراسر اتحاديه اروپا کاهش يافته و تا سال دو هزار و پنجاه يک سوم جمعيت اين اتحاديه بالاي شصت و پنج سال سن دارند. در سال دو هزار و پنج تنها شانزده و نيم درصد ساکنان اتحاديه اروپا بالاي شصت و پنج سال سن داشتند و احتمال مي رود اين ميزان تا سال دو هزار و ده هجده درصد ، تا سال دو هزار و سي بيست و پنج درصد و تا سال دو هزار و پنجاه سي درصد رشد داشته باشد.

ضد سیگار

طرحهای ضد سیگار





ششمین طلا برای فلپس مهار نشدنی


ششمین طلا برای فلپس مهار نشدنی
Phelps is now the top Olympian of all time. Here's what it takes ...

خالکوبی سرطان زاست



متخصصان در آلمان اعلام كردند، 300 تركیب رنگی مختلف كه برای خالكوبی های رنگی استفاده می‌شوند از مواد شیمیایی سمی تشكیل شده اند و ممكن است عوارضی مانند التهاب، تحریك پوستی و حتی سرطان ایجاد كنند.
به گفته این متخصصان، هنگام خالكوبی در هر ثانیه 20 نیش سوزن وارد پوست می‌شود و بخشی از ذرات رنگ وارد جریان خون و لنف می شود و غده‌های لنفاوری منطقه خالكوبی شده را سیاه می كند.
از سوی دیگر پاك كردن خالكوبی ها نیز كه با استفاده از لیزر انجام می شود، مشكلاتی در پی دارد.
در این روش بلورهای رنگی خالكوبی، خرد و وارد دستگاه گردش خون و ایمنی بدن می شوند كه ممكن است عوارض فراوانی از جمله سرطان ایجاد كنند.
به گفته كارشناسان، خالكوبی افزون بر این عوارض خطر انتقال بیماری های عفونی خطرناك مانند هپاتیت و ایدز را نیز افزایش می دهد.

محاکمه پدر و مادر كودكی كه از گرسنگی مرد



دادگاهی در آلمان، پدر و مادر یك كودك شش ماهه آلمانی را كه به علت گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داد، در مرگ این كودك مقصر دانست و به زندان محكوم كرد.
به گزارش فرانس پرس، مادر این كودك كه 20 ساله است، به هفت سال زندان و پدر وی كه 21 سال دارد، به 10سال زندان محكوم شد.
والدین مجرم این كودك كه هر دو بیكار هستند، بیشتر وقتشان را به بازی های رایانه ای می گذراندند و هر كدام كار غذا دادن به كودكشان را به دیگری واگذار می كردند.
قضات اعلام كردند، این زوج صلاحیت نگهداری از كودكشان را نداشتند.
وزن كودك جانباخته، هنگام مرگ از وزن هنگام تولد وی كمتر بود.
دادگاه، مجازات هفت و نیم سال را برای مادر و مجازات دوازده سال را برای پدر این كودك درخواست كرده بود.

با صداش خيلي خاطره ها دارم. صداي خوبي داره.





مدونا پنجاه ساله مي شود
مدونا كه يكي از موفق ترين چهره ها در تاريخ پاپ است روز شنبه پنجاهمين سالگرد تولد خود را جشن مي گيرد. مدونا در سال 1977 از ميشيگان به نيويورك نقل مكان كرد و شش سال بعد به اولين موفقيت خود دست يافت. آهنگ هاليدي در جدول برترين ها به رتبه 16 صعود كرد و او يك سال بعد با آهنگ "مثل يك باكره" به صدر جدول رسيد. از آن زمان او بارها به صدر رفته است.