۱۳۹۱ مرداد ۱۷, سه‌شنبه

سرنگونی بشار اسد و یک فرصت برای مردم ایران


یکی از هم پیاله های جمهوری اسلامی حکومت در حال سقوط سوریه است. به جرات می شود گفت تنها حکومتی که پایاپای در جنایت های اخیر بشار اسد شرکت داشته است و دست یاری به سویش دراز کرده است جمهوری اسلامی می باشد. اما این مردم آزادیخواه سوریه هستند که با وجود سرکوب ها و کشتارهای  بی رویه اسد هم چنان در حال مبارزه هستند و هر روز بیشتر از روز قبل به سرنگون کردن این جنایتکاران نزدیک می شوند.
این سقوط و انقلاب می تواند روحیه، نیرو و انرژی و نیز فرصت خوبی به مردم ایران دهد و باعث شود بعد از این اتفاق مردم ایران بار دیگر  به خیابان ها بیایند و علیه جمهوری اسلامی دست به تظاهرات گسترده بزنند و از آن جایی که این حکومت دیگر مدافع و حامی ندارد و توان قدرت مقابله با سیل عظیم مردم را ندارد، اینبار قدرت را از دست می دهد. به همین دلیل جمهوری اسلامی ترس زیادی از این واقعه دارد و سعی می کند به هر طریق و شیوه ایی شده بشار اسد را بر قدرت نگه دارد و اتفاقات اخیر به وجود آمده در سوریه را یک دسیسه و توطئه از طرف کشورهای غربی مانند اسرائیل و امریکا بنامد، اما آن ها غافل از آن هستند که مردم در عصر ارتباطات زندگی می کنند و با یک کلیک کردن می توانند از تمام اتفاقات مهم روز در سرتاسر جهان باخبر شوند و واکنش نشان دهند.
هر روز که احتمال سقوط بشار اسد بیشتر می شود فشار و آزار و اذیت جمهوری اسلامی هم بر روی مردم افزایش پیدا می کند از گرانی های کم سابقه گرفته تا سرعت پائین اینترنت و فیلتر شدن اکثر سایت ها. اما از آنجایی که مردم از این حکومت و این وضعیت ذله شده اند و روشهای سانسور و سرکوب را به خوبی میشناسند، ساکت ننشسته و با صدور بیانیه و فراخوان هایی، مردم را در شب اول سرنگونی بشار اسد به آمدن به خیابان ها و پشت بام ها و ابراز خوشحالی و دادن شعار دعوت کرده اند. در کل می شود گفت حاکمیت موجود بر ایران دارد روزهای سختی را می گذراند وهر لحظه مرگ خود  را لمس می کند باید هر فرصت استفاده کنیم تا بصورت گستره به این حکومت جنایتکار حمله کنیم و سرنگونی بشار اسد یکی از فرصتهای مهم است. خامنه ایی بدونه به زودی سرنگونه. به امید آزاد شدن هر چه زودتر سوریه و ایران.

سکوت سه ساله پدر مریم سودبر شکست؛ دانشجویی که با ضربه باتوم به سرش جان باخت