۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

موسسه سرم‌سازی استیتنس در دانمارک سوزاندن درازمدت عود به خطر سرطان می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک پژوهش بین‌المللی در سنگاپور نشان داد که افرادی که روزانه در خانه‌شان برای بیش از 40 سال عود سوزانده‌اند، 70 درصد بیشتر از افرادی که این کار را نکرده‌اند، در معرض ابتلا به نوع خاصی از سرطان هستند.کوه وون- پوای یکی از این پژوهشگران از دانشگاه ملی سنگاپور گفت قرارگرفتن مزمن و درازمدت به دود عود خطر سرطان را می‌‌افزاید. او افزود: "ما نمی‌گوییم سوزاندن عود را باید به کلی متوقف کرد. اما سعی کنید کمتر در معرض دود آن قرار بگیرید."این بررسی بر روی 61000 فرد میانسال و سالمند چینی‌تبار در سنگاپور انجام شده بود که در فاصله سال‌های 1993 تا 1998 عاری از سرطان بودند.پژوهشگران میزان استفاده این افراد از عود در خانه را بررسی کردند و آنها را تا پایان سال 2005 مورد پیگیری قرار دادند تا ببیند آیا دچار سرطان می‌شوند یا نه.شهر- دولت سنگاپور دارای اکثریتی از مردم چینی‌تبار است که اغلب در آپارتمان زندگی می‌کنند. سوزاندن عود بوسیله پیروان آیین تائو یا برای بزرگداشت مردگان انجام می‌شود.این پژوهش نشان داد که دود عود با تنها یک نوع سرطان، سرطان مجاری فوقانی هوایی شامل سرطان زبان، حفره دهان و سینوس‌ها ارتباط دارد.نتایج این بررسی که اولین مورد در نوع خود محسوب می‌شود، و بوسیله پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور با همکاری مرکز سرطان دانشگاه مینه‌سوتا و موسسه سرم‌سازی استیتنس در دانمارک انجام شده است، ماه آینده منتشر خواهد شد

دختری بدون قلب 4 ماه است زنده است



«دي ژانا سيمونز» دختر نوجوان 14 ساله‌اي است كه چهار ماه بدون اينكه قلبي در قفسه سينه اي بتپد زندگي مي كند.
به گزارش روزنامه بت دانمارک پزشكاني طي اين 118 روز اين دختر نوجوان امريكايي را در بيمارستان «ميامي» تحت نظر داشتند و زنده ماندن او بدون قلب يك معجزه دانستند.
اين دختر از ماه ژوئيه سال جاري ميلادي دو عمل پيوند قلب داشته هيچ كدام موفقيت‌آميز نبودند و وي به مدت چهار ماه با پمپ قلب مصنوعي به زندگي خود ادامه مي‌داده است.
دكتر «سي فام» و دكتر «ماركو ريچي» پزشكان اين دختر نوجوان طي مصاحبه مطبوعاتي كه با حضور وي در دانشگاه پزشكي ميامي پس از عمل پيوند قلب صورت گرفت به خبرنگاران گفتند: «دي ژانا» مبتلا به گشادي قلب بود و به همين منظور بايد مورد عمل پيوند قلب قرار مي‌گرفت اما دو عمل پيوند قلب براي وي باشكست مواجه شد و او تا چهار ماه از پمپ مصنوعي قلب براي پمپاژ خون استفاده مي‌كرد.
در حال عادي پمپاژ توسط قلب مصنوعي براي يك فرد تنها يك يا دو ماه تجويز شده و در صورت طولاني شدن اين مدت فرد با مرگ تدريجي مواجه مي شود اما دي ژانا چهار ماه دوام آورد ، كه اين مساله باعث شگفتي مسوولان و
پزشكان بيمارستان شد
14-årige D’Zhana Simmons er ikke nogen helt almindelig pige. For den amerikanske pige har levet i fire måneder uden et hjerte i sin krop..

رايس هفته اينده به کپنهاک سفر مي کند


کاندوليزا رايس وزير امور خارجه امريکا براي شرکت در نشست وزيران امور خارجه سازمان پيمان اتلانتيک شمالي ناتو هفته اينده به بروکسل پايتخت بلژيک سفر مي کند. رايس علاوه بر بروکسل به انگليس ، ايتاليا ، فنلاند و دانمارک نيز سفر خواهد کرد. شان مک کورمک سخنگوي وزارت امور خارجه امريکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت سفر رايس از سي ام نوامبر (دهم اذر ماه ) تا پنجم دسامبر (پانزدهم اذر ماه ) طول خواهد کشيد. اخرين توقف رايس در کپنهاک خواهد بود که در انجا با اندرس فوگ راسموسن نخست وزير و همچنين پر استيگ مولر وزير امورخارجه دانمارک گفتگو خواهد کرد
Condoleezza Rice kommer til København
USA's udenrigsminister, Condoleezza Rice, kommer til København i starten af december. .

USA's udenrigsminister, Condoleezza Rice, besøger den 4.-5. december København Det oplyser Udenrigsministeriet. Besøget sker i forlængelse af Condoleezza Rices deltagelse i Natos udenrigsministermøde i Bruxelles og et udenrigsministermøde i OSCE i Helsinki i dagene forinden. Ifølge udenrigsminister Per Stig Møller er besøget udtryk for et godt forhold mellem Danmark og USA.

کودکان موبایل‌دار می‌شوند

کودکان، تا سه سال آینده نزدیک به 54 درصد از کودکان بین 8 تا 12 سال صاحب تلفن‌همراه شخصی می‌شوند. گفتنی است هر کدام از این کودکان، دلیل شخصی و خاص خود را برای استفاده ازتلفن‌همراه دارند.
به گزارش دانمارك نيوز:در حالی که برخی از کودکان برقراری تماس با خانواده خود را دلیل اصلی برای داشتن تلفن‌همراه می‌دانند، برخی دیگر قصد دارند که با استفاده از این ابزار به صورت مستمر با دوستان خود در تماس باشند.

در مجموع اين يازدهمين محصول رنو است که موفق به اخذ نشان پنج ستاره مي‌‏شود


خودرو مگان جديد با کسب 37 امتياز از مجموع 37 امتياز در تست‌‏هاي تصادف مؤسسه خود را به عنوان ايمن‌‏ترين خودرو از هر لحاظ معرفي کرد.
در مجموع اين يازدهمين محصول رنو است که موفق به اخذ نشان پنج ستاره مي‌‏شود.
بحث ايمني به طور جدي در مدل‌‏هاي مگان جديد نهفته و جزو اصول اصلي اين خودرو به شمار مي‌‏رود تلاش شده است تا اين خودرو به آخرين استانداردهاي ايمني فعال و کنش‌‏پذير مجهز شود.
در اين خودرو سيستم ترمز ABS و EBA بصورت استاندارد در نظر گرفته شده است اما سيستم کنترل پايداري خودرو بصورت آپشن در اختيار مشتريان قرار مي‌‏گيرد.

كمبود ويتامين D براي قلب خطرناك است

به گفته محققان؛ دانشكده پرستاري مارسلا نيهوف در دانشگاه لويولا
- شيكاگاو، كمبود نور خورشيد در طول فصل زمستان باعث كاهش سطح ويتامين D در بدن مي‌شود كه پيامد آن بروز مشكلات قلبي - عروقي خواهد بود.
بدن براي توليد ويتامين D به نور خورشيد نياز دارد اما اين پروسه به دليل كوتاه بودن طول روزها در فصل زمستان و نيز گذراندن زمان بيشتر در فضاهاي بسته، بسيار كند و ضعيف مي‌شود.
در اين بررسي، محققان مجموعه‌اي از مطالعات قبلي در زمينه ارتباط بين كمبود ويتامين D با بيماري قلب را مورد بازبيني قرار دادند.
نتايج بازبيني‌ها نشان داد كه نرخ ابتلا به بيماريهاي قلبي شديد يا مرگ ناشي از آن در بيماران قلبي كه از نور خورشيد محروم هستند 30 تا 50 درصد افزايش پيدا مي‌كند.

خبر خوش برای معلولین دوستداران موتور





تاثیر سیر و پیاز در پیشگیری از سرطان


به گزارش دانمارك نيوز:پژوهشگران با تحلیل نتایج 8 تحقیق جداگانه در دانمارك ، دریافتند: افرادی كه در برنامه غذایی خود سیر و پیاز فراوان مصرف می كنند ، كمتر از دیگران در خطر ابتلا به انواع سرطان قرار دارند. این پژوهش نشان می دهد ، مردان و زنانی كه در هفته بیش از 7 وعده پیاز می‌خورند ، 50 درصد كمتر از كسانی كه پیاز نمی‌خورند، به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند. همچنین مصرف كنندگان سیر نیز 25 درصد كمتر از افرادی كه رژیم غذایی بدون سیر دارند ، به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند.

رهبر مخالفان دولت تايلند: دولت را تا روز چهارشنبه سرنگون مي‌كنيم

رهبر اصلي جنبش اتحاد براي دموكراسي تايلند (پاد) از سرنگوني دولت اين كشور تا روز چهارشنبه (فردا) خبر داد. به گزارش روز سه شنبه دانمارك نيوز:، چاملونگ سري موآنگ در جمع خبرنگاران افزود: محاصره و اشغال بسياري از مراكز عمده پايتخت توسط هواداران جنبش پاد در روز گذشته (دوشنبه) تنها مقدمه و آغازي بر پيروزيهاي بعدي اين جنبش است.
بنا به اين گزارش، اين رهبر جنبش پاد ادامه داد: هواداران اين جنبش در روز جاري (سه شنبه) بسياري از اماكن ديگر از جمله مراكز حساس و استراتژيك اين كشور را نيز در اختيار خواهند گرفت.




دانمارك : گوسفند در برف سرما