۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

همه در خدمت خامنه ای؛ خامنه ای در خدمت احمدی نژاد. تا کی دوام خواهد آورد!

- اینک و بعد از سه روز اعتراف می کنم که یکی از بدترین و ترسناک ترین خبرهایی که در طول دو سال گذشته دیده و شنیده و خوانده بودم این خبر نیم خطی خبرگزاری فارس بود که نوشت: "مرتضوی از تأمین اجتماعی عزل شد". ترسیده بودم بشدت و راجع بشدتش نپرسید که آبروریزی است اگر بگویم. بیرون از منزل کار داشتم و در حالی که ترس رنگ از چهره ام برده بود و در سرمای شدید به یخبندان خونم منجر شده بود توی راه رفتنم همه اش به این فکر می کردم که "بالاخره شاخ محمود را شکستند" و پشت بندش مالیخولیای این شکست رهایم نمی کرد که به این ترتیب همۀ همکاران محمود از وزیر و وکیل و مدیرکل و کارگزار و هوادار - بغیر از همان یک روح در جند کالبد معروف به انحرافی - بسمت واگرایی خواهند رفت و حالا که دیده اند احمدی نژاد بازی مرتضویش را باخته سعی خواهند کرد از او دوری کنند و به اردوی "برنده ها" بپیوندند تا بتوانند الاف اولوف خودشان و آینده شان را در غیر احمدی نژاد تعریف کنند و نجات بدهند. القصه در همین وحشت باقی بودم که برگشتم خانه و اولین خبر بعدی را که نگاه کردم این تیتر بامزه و طنز بود که "مرتضوی جانشین خود مرتضوی شد". طبیعی است که اعتراف کنم این خبر هم شیرین ترین خبر چند وقت اخیرم بود و گل از گلم شکفت و بی اختیار گفتم مرحبا و تبارک الله احسن الاحمدی نژاد. زیرا دیگر نه آن واگرایی اتفاق می افتاد در کابینه و محمود تنها می ماند و زیر ضربات بعدی نحیف و نحیف تر می شد؛ و نه خامنه ای نفسی براحتی می کشید بعد از یک سال و نیم که "آخیش بالاخره یکی از اختلافات از روی میز براندازی از درون کنار رفت".

مهندسی معقول و منطقی انتخابات ِ همیشه آزاد: دفتر روزنامه ها زیر پای چکمه پوشان

: در اقدامی شبانه و کودتاگونه، ماموران امنیتی و لباس شخصی ها به طور همزمان به دفاتر چهار روزنامه و یک هفته نامه اصلاح طلب یورش بردند و دست کم ۱۰ روزنامه نگار را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. همزمان دو سایت خبری دیگر به نام های تابناک و بازتاب هم مسدود شدند.این اقدام سرکوب گرانه در حالی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است که رهبری ادعا می کند انتخابات آزاد در جمهوری اسلامی تضمین شده است. مشخص نیست با چنین فضای خفقان آمیزی، چگونه قرار است انتخابات آزاد! برگزار شود.یکشنبه شب ماموران امنیتی در هجوم به ۴ روزنامه شرق، اعتماد، بهار، آرمان و هم چنین هفته نامه اصلاح طلب «آسمان»، با ایجاد ارعاب و بازرسی و تفتیش این مطبوعات تعدادی از اعضای تحریریه را بازداشت و یا تهدید به بازداشت کردند.این حمله پس از بازداشت روز شنبه دو روزنامه نگار: سلیمان محمدی (دبیر سرویس حوادث روزنامه بهار) و هم چنین میلاد فدایی اصل (دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری ایلنا) صورت گرفت.در روزنامه اعتماد که هجوم ماموران با توقیف موبایل ها و گرفتن فیلم از تحریریه و اعضای آن همراه بود، جواد دلیری، ساسان آقایی، نسرین تخیری بازداشت شدند.در حمله به روزنامه شرق، آرمان و بهار نیز پوریا عالمی، پژمان موسوی، امیلی امرایی، مطهره شفیعی (دبیر سرویس سیاسی روزنامه آرمان) و نرگس جودکی دبیر اجتماعی این روزنامه بازداشت شدند.
یورش به هفته نامه آسمان نیز با بازداشت اکبر منتجبی (دبیر اجرایی و دبیر سیاسی این هفته نامه اصلاح طلب) همراه بود. همچنین آخرین خبرها حاکی از بازداشت صبا آذرپیک از خبرنگاران پارلمانی و احتمال بازداشت صدرا محقق و احسان مازندرانی است.ماموران بلافاصله پس از حمله، مانع از آمد و شد روزنامه نگاران و افراد شاغل در مطبوعات مذکور در ساختمان این روزنامه ها شدند و در دو روزنامه هم کارت های شناسایی خبرنگاران را توقیف کردند.
گفته می شود ماموران امنیتی حکم روزنامه نگاران دیگری را هم در دست داشته اند که برای بازداشت به منازل آنها هم مراجعه کرده اند، اما هنوز از بازداشت قطعی آنها خبری نیست.خیز تازه اقتدارگرایان حاکم برای کودتای انتخاباتی، از قضا درست چهار سال بعد از هشدار مهدی کروبی از رهبران در حصر جنبش سبز درباره کودتای انتخابات نظامیان انجام گرفته است. کروبی در هشتم بهمن ۸۷ طی نامه ای خطاب به فیروزآبادی نسبت به زمینهچینی نظامیان برای کودتای انتخاباتی هشدار داد و نوشت: شما “ریاست ستاد نظامیان دخالت کننده در انتخابات” را به عهده گرفتهاید و به گونهای سخن گفتهاید که قرار است انتصابی صورت گیرد و مردم نقشی در تعیین رئیسجمهور ندارند.اکنون در دومین هفته بهمن ماه ۹۱ و در حالی که حدود چهار ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، صدای پای کودتایی دیگر به گوش می رسد، کودتایی که این بار از چند ماه قبل زمینه سازی شده است تا با سرکوب و ارعاب و تهدید و بازداشت، زمینه برگزاری انتخابات به ظاهر «آزاد» مورد نظر آیت الله خامنه ای را فراهم سازد.طی هفتههای اخیر نیروهای امنیتی با احضار گسترده فعالان سیاسی اصلاحطلب در مورد هرگونه تحرک در انتخابات آزادی که رهبری مدعی برگزاری آن است، با آنها اتمام حجت کرده اند و این احضارها هم چنان تداوم دارد.کودتای تازه جریان حاکم که بعد از سخنان رهبری از سوی نظامیان و گوش به فرمانان او آغاز شده، در شرایطی است که هفته گذشته محسنی اژه ای تلویحا از تهدید به بازداشت روزنامه نگاران سخن گفته بود. وی مدعی شده بود: “برخی افراد از یک طرف در نشریات خودمان کار می کنند و از طرف دیگر با بیرون از کشور در ارتباط اند.”
سناریویی که قرار است دادستانی انقلاب تکمیل کننده آن باشد، چرا که در آخرین ساعات یکشنبه شب خبرگزاری مهر گزارش داد: دادستانی انقلاب به زودی اطلاعیه ای در این زمینه صادر خواهد کرد. مهر، فارس و دیگر رسانه های همسوی حکومتی نیز هنوز خبری نشده، برچسب فتنه را به بازداشت شدگان زده اند و از سویی نیز مدعی ارتباط روزنامه نگاران بازداشت شده اصلاح طلب با عناصر ضدانقلاب شده اند.به نظر می رسد شرایط کاملا مهیاست، دروغ ها ساخته و پرداخته شده و همه چیز دست به دست هم داده تا کودتای تازه امنیتی ها و نظامیان، پیش از همه با قربانی کردن روزنامه نگاران، استارت زده شود.

باراک : آمریکا طرح حملۀ موضعی به تأسیسات اتمی ایران را دارد

ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل طی سخنانی در اجلاس داووس در سوئیس ابراز اطمینان کرد که دولت آمریکا دارای طرح حملۀ موضعی به تأسیسات نظامی ایران است و آن را در صورت شکست مذاکرات با این کشور به اجرا خواهد گذاشت.
به گفتۀ وزیر دفاع اسرائیل چنین حمله ای برای مدت طولانی برنامۀ اتمی ایران را به عقب خواهد انداخت و یا رهبران این کشور را متقاعد خواهد ساخت که پی گیری برنامۀ نظامی اتمی اش بینتیجه است. زیرا، جامعۀ جهانی مصمم است که از دستیابی تهران به جنگ افزار اتمی جلوگیری کند. وزیر دفاع اسرائیل تصریح کرد که حملۀ موضعی به تأسیسات اتمی ایران به منزلۀ جنگی درازمدت نیست، هر چند او تأکید کرد که اسرائیل ترجیح می دهد که بحران اتمی ایران به صورت مسالمت آمیز حل شود.پنجشنبه گذشته جان کری، وزیر امور خارجۀ آیندۀ آمریکا، در مقابل نمایندگان سنای این کشور گفت که جمهوری اسلامی ایران نباید در عزم آمریکا برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی تردید کند.

هجوم به روزنامهها و بازداشت روزنامهنگاران

دست کم ده تن از روزنامهنگاران نشریات اعتماد٬ شرق٬ بهار٬ آرمان و آسمان امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه ۱۳۹۱ در پی حضور همزمان نیروهای امنیتی در این نشریات بازداشت شدند. بر اساس گزارشهای رسیده از تهران٬ نیروهای امنیتی شامگاه یکشنبه با حضور همزمان در روزنامههای اعتماد٬ شرق٬ بهار و آرمان و نشریه آسمان کارتهای خبرنگاری و تلفنهای همراه افراد شاغل در این رسانهها را توقیف کرده و دست کم ده تن از آنها را دستگیر کردند.