۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

نتانیاهو: ایران و حزب‌الله در خشونت‌های سوریه نقش دارند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که "ایران و جنبش حزب الله در بخشی از خشونت های اخیر در سوریه مسئول هستند."
آقای نتانیاهو روز یکشنبه ۱۰ ژوئن ( ۲۱ خرداد) در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل گفت: "این تنها دولت سوریه نیست، بلکه ایران و حزب الله کمک هایی در اختیار دولت سوریه قرار می دهند."
نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که "دنیا باید این محور شرارت را تشخیص دهد و مردم باید بدانند که ما در چه شرایطی زندگی می کنیم."
آقای نتانیاهو افزود: "رژیم بشار اسد دست به کشتار غیرنظامیان می‌ زند، ما شاهد تصاویر هولناکی از کودکان و افراد مسن هستیم."
در همین حال شائول موفاز، معاون نخست وزیر اسرائیل، روسیه را به دلیل ارائه کمک های تسلیحاتی به دمشق مورد انتقاد قرار داد و بار دیگر بر خواسته اسرائیل در مورد مداخله نظامی بین المللی در سوریه برای سرنگونی رژیم بشار اسد تاکید کرد

رضا پهلوی جنایات جمهوری اسلامی از ایران تا سوریه را محکوم می‌کند

جنایت رژیم جمهوری اسلامی از مرز‌های کشور ایران فراتر رفته. و این در آینده در روابط مردم ایران و سوریه نیز تأثیر بسزای خواهد داشت. حال این ما مردم ایران هستیم که مسیر خود را در تاریخ، از نظام حاکم بر ایران جدا کرده و با حمایت خود از مردم بی‌ دفاع سوریه این را به ثبت رسانیم. انتخاب با ماست که امروز تصمیم بگیریم جلوی جنایت جمهوری اسلامی ، هم در درون مرز‌های خود و هم در درون مرز‌های سوریه را بگیریم . فرصتی پیش رو داریم ، از آن استفاده کنیم حمایت ما امروز از پرونده شکایت علیه علی‌ خامنه‌ای برای جنایت علیه بشریت که توسط رضا پهلوی طبق ماده ۱۵ قانون دادگاه لآهه به ثبت رسیده ، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. شاهزاده رضا پهلوی در طی‌ این اقدام خود که به تازگی به لاهه سفر کرده بود، این نکته بسیار مهم را نیز به پرونده اضافه کرد و پیگیر آن نیز می‌باشد. این جنایات جمهوری اسلامی را هم در ایران و هم در سوریه محکوم می‌کند و همبستگی‌ خود را با مردم سوری اعلام می‌کند و از جامعه جهانی‌ نیز درخواست حمایت دارد